مکان های دیدنی کمتر شناخته شده در جهان کدامند؟ (قسمت دوم)

سارا صریحی
سارا صریحی شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
مکان های دیدنی کمتر شناخته شده در جهان کدامند؟ (قسمت دوم)

نیازی نیست که حتما برای گردش به مکان‌های مشهور دنیا برویم، می‌توانیم زمان و هزینه‌ی خود را صرف دیدن جاهای کمتر شناخته شده‌ای بکنیم که از زیبایی هم چیزی کم ندارند. با کجارو همراه باشید.

برخی از افراد علاقه دارند مکان‌های گردشگری نه چندان معروف را ببینند. برای این دسته از افراد باید بگوییم که بهتر است با مقاله‌ی زیر همراه باشند.

کلمبیا

کلیسای لاس لاخاس

نزدیک شهر ایپیالس کلمبیا، کلیسای لاس لاخاس از میان قصه‌های شاه و پریان بیرون آمده و روی یک پل که بر روی یک تنگه قرار گرفته به صورت معلق ساخته شده است.

مقدونیه

کلیسای سنت جان روحانی

به دریاچه‌ی اوهرید در جنوب غربی مقدونیه بروید و از بالا به تماشای منظره‌ی زیبایی که از کلیسای سنت جان روحانی مشخص است بنشینید.

یونان

دهکده‌ی پیرگی

با تماشای این نمونه‌های معماری زیبا که روی خانه‌ها و کلیساهای دهکده‌ی پیرگی در یونان پیاده شده است، به قدری لذت خواهید برد که وصف آن در کلام نمی‌گنجد.

سوئیس

آبشار استاباخ

آبشار استاباخ در سوئیس دقیقا در کنار یک منطقه‌ی مسکونی قرار گرفته است و وجودش آب‌وهوا را برای ساکنین مرطوب و دلچسب می‌کند.

کانادا

نایت اینلت

برای دسترسی به نایت اینلت (شاخابه‌ی شوالیه) در بریتیش کلمبیا تنها می‌توانید از قایق استفاده کنید. اگر اهل حیات وحش هستید و دوست دارید گریزلی‌ها و گرگ‌های دریایی‌ را از نزدیک ببیند، اینجا گزینه‌ی مناسبی است.

یونان

آبی جیولا

اگر به یونان رفتید به ثاسوس حتما سری بزنید. زیرا در آستریس می‌توانید گودال آبی جیولا را بیابید. گودالی طبیعی با آب بسیار زلال که شما در آن تجربه‌ی فراموش نکردنی خواهید داشت.

کرواسی

غار آبی بیسفو

یک قایق بگیرید و به درون غار آبی بیسفو بروید. یک غار طبیعی که با افتادن نور خورشید به داخلش به گونه‌ی بسیار زیبایی می‌درخشد.

نروژ

جاده‌ی اقیانوس اطلس

یکی از زیباترین جاده‌های دنیا جاده‌ی اقیانوس اطلس در نروژ است. مسیری که از روی پل استورسیسوندت می‌گذرد. گذشتن از روی این پل به مانند پرواز در آسمان است.

کانادا

صخره‌ی جاگینز فسیل

اگر علاقه به تاریخ زمین دارید می‌توانید به نوا اسکوشیا بروید و در کنار ساحل، بقایای باقی‌مانده از حیوانات و گیاهان ۳۰۰ میلیون سال پیش را در صخره‌ی فسیلی جاگینز ببینید.

اسپانیا

بودگا سیسیوس

سازه‌ی بودگا سیسیوس در ریوخا آلاوسا دارای طراحی مدرن و جالبی است که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

اسکاتلند

سنگ‌های مکری مور

اگر حوصله‌ی شلوغی بیش از حد استون‌هنج را ندارید، می‌توانید از بنایی مشابه با نام سنگ‌های مکری مور که در جزیره‌ی آران اسکاتلند واقع شده‌اند، دیدن کنید.

کنیا

سوآهیلی

برای دیدن بقایای گدی در کشور کنیا، به سوآهیلی روستایی نزدیک مالیندی بروید.

آمریکا

جزیره‌ی جرج

شهر بوستون آمریکا مناطق فرهنگی بسیاری دارد. یکی از آن‌ها جزیره‌ی جرج، یکی از جزایر بندرگاه بوستون است. از این جزیره در طول جنگ‌های داخلی آمریکا به عنوان سپر دفاعی ساحلی استفاده می‌شد.

ارمنستان

کلیسای اچمیادزین

به ارمنستان اگر رفتید حتما از قدیمی‌ترین کلیسای جامع دنیا با نام اچمیادزین دیدن کنید.

اتریش

قلعه‌ی رگرزبرگ

برای دیدن قلعه‌ی رگرزبرگ از آتشفشان خاموشی که روی آن واقع شده است، بالا بروید و از دو موزه‌ی میراث زنان و جادوگری دیدن کنید.

اردن

قصر عمره

در اردن و در صحرایی نزدیک عمان، قلعه‌ای بسیار قدیمی با نام قصر عمره متعلق به قرن هشتم هجری وجود دارد که دیدن آن قطعا بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

سوئیس

پل تریفت

اگر دل و جراتش را دارید به آلپ بروید و از روی تریفت، طولانی‌ترین پل معلق که در این کوهستان ساخته شده است، عبور کنید.

آمریکا

سنگ‌های معدنی رنگی در کلورادو

به پارک سنگ‌های معدنی رنگی در کلورادو که قدم بگذارید از نقاشی طبیعت شگفت‌زده خواهید شد. جایی که ساختارهای زمین شناسی در رنگ‌های مختلف سر از زمین بیرون آورده‌اند.

لتونی

شهر لیاپایا

هیجان و دلهره را دوست دارید؟ پس حتما از خرابه‌های وهم‌آور یک دژ قدیمی که در زمان‌های بسیار دور، به دور شهر لیاپایا در ساحل لتونی ساخته شده بود، دیدن کنید.

هند

 زانسکار ولی

یکی از دورافتاده‌ترین مناطق هند زانسکار ولی است، جایی که در زمستان و به دلیل بارش زیاد برف کاملا غیرقابل دسترس است. اینجا در تابستان و بهار بسیار زیبا است.

کره‌ی جنوبی

جزیره‌ی اوئدوی کره

تابستان در جزیره‌ی اوئدوی کره بسیار باشکوه و زیبا است. این جزیره به باغ گیاه‌شناسی تبدیل شده است و از این رو در فصول گرم فضای بسیار رومانتیکی دارد.

قبرس

قبرس

این پل قدیمی چندین قرن پیش توسط ونیزیان قبرس ساخته شده است و دیدنش ما را در زمان به عقب خواهد برد.

هند

صومعه کی گومپا

صومعه‌ی شگفت‌آور بودایی کی گومپا روی تپه‌ای بر فراز دره‌ی اسپیتی در هیمالیا واقع شده است. این صومعه در ارتفاع ۴۱۶۶ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

ژاپن

دریاچه‌ی شیداکاکو

بهترین مکان برای دیدن شکوفه‌های گیلاس مشهور ژاپن دریاچه‌ی شیداکاکو است.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه