غذاهای بانکوک، از غذاهای محلی تا خوراکی های غربی

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
غذاهای بانکوک، از غذاهای محلی تا خوراکی های غربی

بانکوک، پایتخت تایلند یکی از مقاصد مقاصد پرطرفدار گردشگری است. اغلب ایرانی‌ها هم در تعطیلات دوست دارند از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کنند. از آنجایی که غذاهای شرق آسیا، به مزاج ما ایرانی‌ها خوش نمی‌آید، بهتر است قبل از سفر، با غذاهای آن آشنا شوید تا آنجا بدانید چه چیزی می‌خورید! با کجارو همراه باشید.

غذاهای محلی بانکوک جزو بهترین غذاهای شرق آسیا است و در دنیا طرفداران زیادی دارد. کسانی که برای اولین بار به بانکوک سفر می‌کنند، نمی‌دانند چه بخورند و امتحان کردن تمام غذاهای رنگارنگ آن غیر ممکن است. ما در این مقاله به معرفی غذاهای محلی این شهر می‌پردازیم تا شما هم با آن‌ها آشنا شوید و تصمیم بگیرید که در سفر به تایلند و بانکوک، بهتر است چه چیزی بخورید:

پاستای سرخ شده‌ی تایلندی (Pad Thai)

پاستای تایلندی

پاستاهای تایلندی شبیه نودل‌های ملی این کشور هستند چون اغلب نودل‌های محبوب رستوران‌های تایلندی، پاستای سرخ‌شده هستند. این غذای خیابانی از ترکیب نودل سرخ‌شده با تخم‌مرغ، جوانه‌ی لوبیا، بادام زمینی، موسیر، توفو، میگو و سس یا آب آلوچه تهیه می‌شود. این غذا بسیار خوشمزه است و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم روزها این غذا را در «Pad Thai Sala Daeng» صرف کنید که در یک ساختمان ۱۰۰ ساله در خیابان «Silom» قرار دارد و اگر شب‌ها هوس پاستا کردید، می‌توانید در «Thip Samai Pad Thai» این غذا را امتحان کنید که از سال ۱۹۶۶ سابقه‌ی پختن این پاستاها را دارد.

نودل تام یام گونگ

نودل تام یام گونگ

تام یام پونگ سوپ ملی تایلند است و ترکیب آن با با نودل طعم آن را چند برابر خوشمزه می‌کند. در این غذا از میگو و قارچ استفاده می‌شود. یکی از بهترین رستوران‌هایی که این غذا را عرضه می‌کند، رستوران «Pee’Aor» است و از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند. این رستوران در خیابان «Soi Phetchaburi 5» قرار دارد.

برنج و اردک

برنج و اردک

در بانکوک، در تمامی رستوران‌ها می‌توانید برنج و اردک بخورید اما رستوران «Prachak Pet Yang» که از سال ۱۹۰۹ شروع به کار کرده است، یکی از رستوران‌هایی است که بهترین اردک کبابی را عرضه می‌کند. اردک را در سس مخصوص می‌خوابانند و گوشت، بسیار نرم و لطیف می‌شود. سس طعم شیرینی دارد و از سبزی‌ها و ادویه‌جات مخصوص در تولید آن استفاده می‌شود. 

سالاد سبز تند پاپایا (Som Tum)

سام تام بانکوک

این سالاد متعلق به ایسان در شمال شرق تایلند است اما امروزه در بانکوک به فراوانی پیدا می‌شود. سام تام از سیر، فلفل، لوبیا سبز، گوجه گیلاسی و پاپایای (انبه هندی) خام خردشده تشکیل می‌شود و عطر و طعم آن مسحورکننده است. اما برخی‌ها به آن بادام زمینی یا میگو اضافه می‌کنند. 

مرغ در سوپ نارگیل (Tom Kha Kai)

مرغ در سوپ نارگیل

این سوپ از فلفل، برش‌های نازکی از گالنگال (خولنجان شیرین)، موسیر خردشده، ساقه‌ی علف لیمو و مرغ ریش‌ریش شده تهیه می‌شود. این غذا بسیار تند است اما شیر نارگیل کمی از تندی آن می‌کاهد. برگ تازه‌ی لیمو هم از این سوپ معجونی بی‌نظیر درست می‌کند.

کاری قرمز (Gaeng Daeng)

کاری قرمز

این غذا از تکه‌های گوشت، خمیر کاری قرمز، شیر نارگیل و برگ لیمو تهیه می‌شود و عطر بسیار دلچسبی دارد. طعم آن زمانی فوق‌العاده می‌شود که گوشت ترد باشد. 

برنج سرخ‌شده (Khao Pad)

برنج سرخ شده

برنج سرخ شده، تخم مرغ، پیاز و ترکیبی از چند سبزی تمام آن چیزی است که در این غذا پیدا می‌شود. راز خوشمزگی این غذا در سادگی آن است. در کنار این غذا لیموی تازه و چند برش خیار هم سرو می‌شود. البته تایلندی‌ها برای خوشمزه‌تر کردن این غذا به آن میگو یا گوشت مرغ هم اضافه می‌کنند.

مرغ کاری سبز (Gaeng Keow Wan Kai)

مرغ کاری سبز

این غذا از تکه‌های مرغ و بادمجان آسیایی تشکیل می‌شود. جوانه‌ی ترد بامبو هم به آن اضافه می‌کنند. تخم گشنیز و ریحان هم عطر و طعم آن را تکمیل می‌کند. کاری هم جزو جدایی‌ناپذیر و اساس این غذا است. شما کاری‌های سبز را در شیر گرم نارگیل خواهید دید.

سالاد تند گوشت گاو (Yam Nua)

سالاد تند گوشت

این غذای بسیار خوشمزه از پیاز، گشنیز، نعناع، لیمو، فلفل قرمز خشک‌شده و تکه‌های گوشت تهیه می‌شود. گاهی به این غذا سیب زمینی هم می‌افزایند.

مرغ با بادام هندی (Kai Med Ma Muang)

مرغ با بادام هندی

این غذا هم از مرغ و بادام هندی سرخ کرده، سس شیرین سویا، پیاز، فلفل، هویج و قارچ تهیه می‌شود. این غذا یک غذای کاملا تایلندی است و در سفر به بانکوک حتما باید طعم آن را بچشید.

مرغ سرخ شده (Gai Tod)

مرغ سرخ شده تایلندی

مرغ سرخ‌شده‌ی تایلندی بسیار لذیذ است. این غذا بسیار بهتر از فست‌فودهایی است که به آن اعتیاد دارید! راز خوشمزگی این غذا، خواباندن مرغ‌ها در سرکه، روغن و آرد است که ادویه هم به آن می‌افزایند. شما می‌توانید در خیابان‌های «Pratunam» ،«Silom» و بیرون «Central World» از این غذای خیابانی خوشمزه نوش جان کنید.

توپ سیب زمینی شیرین (Kanom Kai Nok Krata)

توپ سیب زمینی شیرین بانکوک

بیرون این خوراکی خوشمزه ترد و داخلش نرم است. این خوراکی آنقدر خوشمزه است که نمی‌توانید فقط با خوردن یکی از آن‌ها، دست از خوردن بردارید. حتی در سنگاپور هم از این توپ‌های خوشمزه پیدا نمی‌کنید. توپ سیب زمینی شیرین مختص شهر بانکوک است. شما می‌توانید در خیابان‌های «Pratunam» ،«Silom» و بیرون «Central World» این خوراکی را پیدا کنید.

شیرینی پاندان (Kanom Krok Bai Toey)

شیرینی پاندان بانکوک

این شیرینی یک میان وعده‌ی سالم است؛ چون سرخ شده نیست. این خوراکی خوشمزه گرم و جویدنی است و بافتی اسفنج مانند دارد. این شیرینی را باید بلافاصله بخورید تا طعم بی‌نظیر آن را کاملا احساس کنید. این شیرینی خوشمزه در خیابان Siam (کنار میدان نووتل سیام) و بازار وانگ لانگ (Wang Lang) به فروش می‌رسد.

پنکیک ترد (Kanom Bueang)

پنکیک ترد بانکوک

این خوراکی یک میان‌وعده‌ی نازک و ترد است و اگر دوست دارید یک چیز سبک بخورید، گزینه‌ی مناسبی است. این پنکیک‌های ترد انواع مختلفی دارند و داخل نان شیرین و ترد آن را با مواد متفاوتی پر می‌کنند، مانند نارگیل خردشده، پیاز خرد شده یا تخم مرغ سرخ‌شده. باکیفیت‌ترین پنکیک‌ها را می‌توانید در خیابان‌های «MBK Level 4» ،«Talad Rot Fai Srinakarin» و «Asiatique» نوش جان کنید.

پنکیک موز سرخ‌ شده (Roti Gluay)

پنکیک موز بانکوک

تایلندی‌ها عاشق خوراکی‌های شیرین هستند و روی پنکیک‌های موزی خود را شیر غلیظ‌شده می‌ریزند. اگر شما شیر غلیظ‌شده دوست ندارید، می‌توانید سفارش دهید به جای آن، عسل، نوتلا، نارگیل و شکر آن را بیشتر بریزند. حتی اگر دوست داشتید، می‌توانید تخم‌‌مرغ به آن اضافه کنید. طبق منو می‌توانید هر نوع از این پنکیک‌ها را سفارش دهید. شما می‌توانید این خوراکی خوشمزه را از خیابان‌های «Pratunam» ،«Khao San» و «Silom» تهیه کنید.

کرپ (Kanom Bueang)

کرپ

کرپ‌های بانکوک ترد، نرم، یا گرم و سرد است. کرپ‌های این شهر پرتر، ارزان‌تر و خوشمزه‌تر از دیگر جاها است. این خوراکی با بهترین کیفیت در طبقه‌ی همکف مرکز خرید «Palladium World» ،«The One Park» و «Asiatique The Riverfront»  عرضه می‌شود.

وافل

وافل

وافل‌های بانکوک کوچک هستند و خوردن آن‌ها راحت است. این وافل‌ها سطحی ترد دارند اما داخلشان نرم است. شما می‌توانید از میان گزینه‌های مختلف مانند وافل شکلات، خامه یا شیره‌ی افرا طعم مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید. عطر این وافل‌ها شما را به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید در «The Waffle» واقع در ایستگاه‌های BTS و زیرزمین مرکز خرید «Platinum Fashion» این وافل‌های خوشمزه را پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه