مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران (قسمت اول)

علیرضا کیخا | دوشنبه, ۱۰ آبان ۹۵ ساعت ۲۲:۳۰

پاییز همواره برای همه ما یادآور فصلی پر از رنگ و زیبایی است که در آن می‌توان به دل طبیعت رفت و از طراوت و زیبایی آن لذت برد. اما یکی از کارهایی که فصل پاییز برای آن یکی از مناسب‌ترین زمان‌ها در طول سال است، عکاسی است. با کجارو همراه باشید تا با هم با مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران بیشتر آشنا شویم.

پاییز و به‌خصوص از اواسط آبان‌ماه تا اواسط آذر‌ماه فرصتی مناسب برای گشت‌وگذار در طبیعت و دیدن رنگ‌ها و زیبایی در آن است. در تهران هم اگرچه مردم در زندگی شلوغ و پرازدحامی که آن را تجربه می‌کنند، کمتر فرصت گشت‌وگذار در طبیعت را دارند، اما ممکن است با طی کردن مسیری کوتاه بتوانند به نزدیک‌ترین بوستان و طبیعت رفته و از زیبایی‌های طبیعت استفاده کرده و به عکاسی هم بپردازند. در این گزارش قصد داریم بهترین مقاصد برای گردشگری در پاییز و عکاسی از رنگ‌های این فصل را به شما معرفی کنیم. برای برای دیدن راه‌های دسترسی به هرکدام از این مکان‌ها می‌توانید روی لینک مقاله مرتبط رو‌به‌روی آن کلیک کنید. با گزارش و تصاویر اختصاصی کجارو همراه باشید.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین پارک‌های شمال تهران است که در فصل پاییز زیبایی خاصی دارد. بوستان جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران) واقع شده است.

موقعیت پارک جمشیدیه روی نقشه

عکاسی پاییزی در تهران

به‌علت اینکه این پارک در نزدیکی کوه‌های شمال تهران قرار دارد و در این منطقه باران زیادی می‌بارد، برگ‌های درختان بسیار باطراوت و شسته رفته هستند. 

عکاسی پاییزی در تهران

بنابراین این پارک یکی از مقاصد گردشگری مناسب در فصل پاییز  و همچنین عکاسی پاییزی است.

عکاسی پاییزی در تهران

عکاسی پاییزی در تهران

عکاسی پاییزی در تهران

پارک ساعی

مقاله مرتبط:

پارک ساعی هم یکی دیگر از پارک‌های قدیمی تهران است ک همه‌روزه تعداد زیادی از گردشگران به آن مراجعه می‌کنند. پارک ساعی از سمت غرب به خیابان ولیعصر و از سمت شرق به خیابان وزرا ختم می‌شود.

موقعیت پارک ساعی روی نقشه

عکاسی پاییزی در تهران

پارک ساعی به لطف مرحوم مهندس ساعی دارای گونه‌های گیاهی متنوعی است و همین تنوع گونه باعث تنوع رنگ و زیباتر شدن این پارک شده است.

عکاسی پاییزی در تهران

طبقه طبقه بودن پارک هم باعث شده که اگر برای عکاسی به این پارک بروید، بتوانید کادرهایی بسیار زیبا ببندید و تصاویر زیبایی ثبت کنید.

عکاسی پاییزی در تهران

البته در جوار این پارک هم می‌توانید از چنارهای زیبای خیابان ولیعصر عکاسی کنید.

پل طبیعت، پارک طالقانی و بوستان آب و آتش

مقاله مرتبط:

پل طبیعت که از جدیدترین نمادهای پایتخت و جاهای دیدنی شبانه تهران به شمار می‌رود، محل مناسبی برای گردشگری پاییزی است. پل طبیعت روی بزرگراه مدرس احداث شده است و  پارک طالقانی را به بوستان آب و آتش متصل می‌کند.

موقعیت پل طبیعت روی نقشه

عکاسی پاییزی در تهران

با توجه به اینکه پل طبیعت نسبت به بوستان‌های طالقانی و آب و آتش ارتفاع بالایی دارد، می‌توانید با اشراف روی تپه‌های این دو بوستان عکس‌های زیبایی بگیرید.

عکاسی پاییزی در تهران

بزرگراه‌های اطراف این دو پارک و پوشش گیاهی اطراف آن‌ها هم سوژه خوبی برای عکاسی پاییزی هستند.

عکاسی پاییزی در تهران

قطعا از گشت‌وگذار در این پارک‌ها و پل طبیعت در پاییز لذت خواهید برد.

عکاسی پاییزی در تهران

باغ نگارستان

باغ زیبای نگارستان در تمام طول سال زیبایی خاصی دارد. زیبایی که هم در معماری خاص آن دیده می‌شود و هم در طبیعت زیبای آن، تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود جلب می‌کند. در ورودی این باغ در میدان بهارستان -انتهای خیابان دانشسرا- خیابان شریعتمداری قرار دارد.

موقعیت باغ نگارستان روی نقشه

عکاسی پاییزی در تهران

اگر در یک روز پاییزی به باغ‌موزه نگارستان می‌روید، فراموش نکنید از نیلوفرهای آبی که قطره‌های آب روی آنهل تصاویری زیبا را می‌سازد عکاسی کنید و از دیدن آن‌ها هم لذت ببرید.

عکاسی پاییزی در تهران

در باغ نگارستان هم مثل بقیه مراکز گردشگری در تهران، پوشش گیاهی متنوعی را خواهید دید.

عکاسی پاییزی در تهران

ما بازدید و عکاسی از باغ نگارستان در فصل پاییز را به‌شدت به شما توصیه می‌کنیم.

کاخ سعدآباد

کاخ سعد‌آباد یکی از وسیع‌ترین مراکز گردشگری پایتخت است و طبیعتی بسیار زیبا دارد که محلی مناسب برای عکاسی پاییزی است. کاخ سعدآباد در خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری قرار دارد.

موقعیت کاخ سعدآباد روی نقشه

عکاسی پاییزی در تهران

به غیر از طبیعت زیبا می‌توانید از نمادها و تندیس‌ها و کاخ‌های زیبایی که در مجموعه کاخ سعدآباد وجود دارد عکاسی کنید.

عکاسی پاییزی در تهران

در کاخ سعدآباد با توجه به وسعت زیادی که دارد، همیشه می‌توانید نقاطی کشف نشده و جدید برای عکاسی پیدا کنید.

عکاسی پاییزی در تهران

همچنین از آرامش و زیبایی طبیعت این منطقه هم لذت ببرید.

عکاسی پاییزی در تهران

عکاسی پاییزی در تهران

برگ زردرنگ درختان گردو و نارنجی‌رنگ چنار، رنگ‌های بسیار زیبایی را در این مکان ساخته است.

عکاسی پاییزی در تهران

این خیابان که به موزه برادران امیدوار و کاخ سبز منتهی می‌شود هم محل مناسبی برای عکاسی پاییزی و یافتن کادرهای مناسب است.

شما تاکنون در فصل پاییز به کدام‌یک از مقاصد گردشگری بالا سر زده‌اید؟ کدام‌یک را برای عکاسی مناسب‌تر می‌دانید؟ نظرات خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه