سفر ارزان به اروپا، معرفی ۲۴ مقصد گردشگری

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده جمعه، ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
سفر ارزان به اروپا، معرفی ۲۴ مقصد گردشگری

۲۴ مقصد توریستی ارزان قیمت در اروپا وجود دارد که بر اساس متوسط هزینه‌هایی از قبیل: یک شب ماندن در هتل، شام برای ۲ نفر و غیره از بین ۴۸ شهر اروپا انتخاب شده‌اند. با کجارو همراه باشید.

سفر کردن به اروپا ممکن است بسیار هزینه بر باشد. اما تعدادی مقصد گردشگری در اروپا وجود دارد که می‌توانید بدون هزینه‌های سنگین به‌سادگی به آنجا سفر کنید.

۲۴. لیسبون، پرتغال

lisbon city

شهر لیسبون که روی سلسله تپه‌هایی در شمال ریو تجو (رودخانه تاگوس) گسترده شده است، برای کسانی که به کوچه‌های پیچ‌درپیچ علاقه‌مندند، مناظر متنوع و جذابی را پیشنهاد می‌کند. محله‌های قدیمی این شهر کوچه‌هایی پله‌داری است (الگوی ساخت آن‌ها به دوران موریش باز‌می‌گردد) و با خانه‌های رنگارنگی محاصره شده که رخت‌های شسته شده از آن‌ها آویزان است. در میرادوروس‌ها (مکان های مرتفع) می‌توانید به تماشای منظره‌ای زیبا از شهر و رودخانه بنشینید. مرکز قرن هجدهمی این شهر یا کالکادا آ پورتگیزا (با سنگفرشی سیاه سفید) با بلوارها برخورد می‌کند و ترمواها از میان خیابان‌ها در رفت‌و‌‌آمد هستند. لیسبون شهری از سرامیک‌های زیبا و براق آبی و سفید، کلیساهای دوست داشتنی و چشمه‌ها است.

۲۳. آتن، یونان

athens

اصلا جای تعجب ندارد اگر تمامی مسیر‌ها به کلان‌شهر افسون‌کننده و فوق‌العاده‌ی آتن ختم شود. چشمان خود را اندکی به‌سمت قسمت فوقانی شهر بچرخانید تا پانتئون را با ستون‌های مرمرینش ببینید که بر زیربنایی از سنگ آهک استوار شده است. در حال مشاهده‌ی نمونه‌ای عالی از هنر معماری یونان هستید که از مخاطرات ۲۵۰۰ سال حوادث تاریخی همچنان پابرجا مانده است. اما امروزه این بنا بر یک شهر قرن بیست و یکمی مدرن سایه افکنده است. اگر به کندوکاو در آتن بپردازید، در واقع ماهیت یونان را درک خواهید کرد: بناهای باستانی که در دریایی از سیمان جان سالم به در برده‌اند، زیبایی خیره‌کننده در میان آشفتگی، و سنتی باستانی که امروز در کنار مدرنیته آرام گرفته است. مردم محلی معمولا با شوخ طبعی و انعطاف‌پذیری این آشوب را تحمل می‌کنند و شما هم در طول سفر باید چنین کنید اما پاداش‌هایی که در ازای آن کسب خواهید کرد بی‌نهایت است.

۲۲. مونیخ، آلمان

شهر مونیخ

مونیخ امروزه به نام شهر لپ‌تاپ‌ها و شلوار‌های چرمی شناخته می‌شود. شهری که تفریحگاهی جهانی است و با تمامی این اوصاف آنچه را در سراسر جهان اشتباها به‌عنوان «آلمانی معمول» می‌بینند به نمایش می‌گذارد: فستیوال اکتبر که شهرت جهانی دارد، شلوارهای چرمی سنتی، پیشخدمت‌های باواریایی معروف با لباس سنتی دیرندل و سس‌های مشهورش.

۲۱. ریگا، لتونی

شهر ریگا در لتونی

ریگا دارای قسمتی مجلل است که با شهر بزرگ زیاد تطبیق ندارد. پایتخت (به بزرگی تالین و ویلنوس روی هم) مرکز تجاری ناحیه است در حالی که رستوران‌ها و هتل‌های با کیفیت و اصیل باعث شده شهر ریگا مزایای بیشتری نسبت به نقاط غربی‌تر داشته باشد. شهر آکنده از مناظر زیبا و حیرت‌انگیز است، شهر قدیمی ریگا که امروزه در یونسکو به‌عنوان میراث جهانی ثبت شده با خیابان‌های پیچ در پیچ و ‌دروازههای وسوسه‌انگیز نگاه هر بیننده‌ای را به‌سمت خود جلب می‌کند. بسیاری از آن‌ها توسط میخایل آیزن‌اشتاین، پدر سرگی آیزن‌اشتاین، کارگردان نامدار روسی طراحی شده‌اند.

۲۰. بوداپست، مجارستان

بوداپست پایتخت مجارستان

بوداپست که در هر دو سمت ساحل رود دانوب قرار گرفته، تپه‌های زیبا و رنگارنگ بودا و بلوار‌های عریض و تجاری پست را باهم متحد می‌کند. اگرچه در قرن یکم شهر مرزی امپراتوری روم باستان بود اما شهر به‌صورت رسمی در سال ۱۸۷۳ شکل گرفت، هنگامی که شهرهای ابودا، پست و بودا با یکدیگر ادغام شدند. جاذبه‌های گردشگری متنوع مانند قلعه Castle Hill، موزه‌ی هنرهای زیبا، موزه ملی مجارستان، ساختمان پارلمان و رود زیبای دانوب هر بیننده‌ی مشتاق را به‌سمت خود جلب می‌کند.

۱۹. ورشو، لهستان

ورشو-لهستان

به‌محض اینکه در لهستان کمی گشت‌و‌گذار کنید متوجه این مسئله می‌شوید: ورشو بسیار متفاوت است. به‌جای اینکه مرکز شهر در میدان تجاری قدیمی شهر قرار داشته باشد پایتخت در گستره‌ی وسیعی با معماری‌های متنوع شکل گرفته است: گوتیک بازیابی شده، بتن‌های به جا مانده از کمونیسم و شیشه و فولاد مدرن.این در‌هم‌آمیختگی نشان از گذشته‌ی پر فرازونشیب این شهر دارد. ورشو متحمل بدترین حوادث تاریخی ممکن شده- مانند نابودی در جنگ جهانی دوم- و از آن‌ها جان سالم به‌در برده است. در نتیجه این شهر مجموعه‌ای افسون‌گر از محله‌ها و تحولات تاریخی است. موزه‌های فوق‌العاده تاریخ عجیب این شهر را روایت می‌کنند، از جذبه‌ی نوای پیانوی شوپن گرفته تا تراژدی گتوهای یهودی نشین. سرگرمی‌ها و رستوران‌های ورشو در لهستان بی‌نظیر هستند. شما می‌توانید در این شهر غذاهای مختلف از سراسر جهان را با قیمتی مناسب تجربه کنید. ورشو می‌داند چگونه شما را با جلوه‌هایش مفتون خود کند.

۱۸.پافوس، قبرس

پافوس-قبرس

پافوس شهری است در ساحل جنوب غربی دریای مدیترانه، در جزیره قبرس. گفته می‌شود که این شهر از زمان عصر نو‌سنگی دارای سکنه بوده است. پارک باستان‌شناسی در نزدیکی اسکله پافوس قرار دارد. گورستان پادشاهان در ناحیه غربی این شهر واقع شده و جزو میراث جهانی یونسکو است. علاوه بر ابنیه‌های متعدد تاریخی فرهنگی، سواحل و پلاژهای تفریحی زیادی در این شهر آماده برای استقبال از گردشگران هستند.

۱۷. روتردام، هلند

روتردام-هلند

روتردام شهریست که در اروپا به‌واسطه اسکله‌های عظیم و پر از کانتینراش شهرت دارد. اگرچه این شهر از لحاظ تاریخ دریانوردی‌ بسیار غنی است اما نمی‌توان ادعا کرد که شهری مدرن نیست. موزه عکس هلند که در محل قبلی یک انبار واقع شده، میزبان نمایشگاه‌های متعددی از هنرمندان کلاسیک و هنرمندان نوظهور است. این شهر برای تمامی سفردوستان جذاب است، مهم نیست طرفدار غذاهای متنوع و خاص یا آثار معماری و باستانی باشید، در این شهر تمامی این موارد در طیف گسترده‌ای برای توریست‌ها در دسترس است.

۱۶.مسکو، روسیه

مسکو-سنت-باسیل

مسکو مرکز اقتصادی و سیاسی روسیه و کشورهایی است که در گذشته تحت عنوان اتحاد جماهیر شوروی متحد بودند. رود مسکو مسیر خود را از میان شهر درمی‌نوردد. بسیاری از جاذبه‌های توریستی مسکو در ساحل شمالی این رود قرار گرفته‌اند. کاخ کرملین معماری مجلل و تاریخی شگفت‌انگیز را درهم‌می‌آمیزد که حاوی ۹ قرن تاریخ قدرت مذهبی و سکولار است. یکی از معروف‌ترین آدرس‌های جهان میدان سرخ است که به‌صورت سنتی اولین محلی است که توریست‌ها به دیدنش می‌آیند. مسکو دارای بیش از صدها پارک و گردش‌گاه است و جاذبه‌هایش بسیار متنوع است: در یک سمت کلیساهای قرون‌وسطایی و در سمتی دیگر سواری‌های مفرح و کلوب‌ها و کافه‌ها.

۱۵.سن پترزبورگ، روسیه

سنت پترزبورگ زمستانی

سن پترزبورگ شهری است از کاخ‌ها و موزه‌ها، با خیابان‌هایی عریض و کانال‌های پیچ‌درپیچ. تاریخ این شهر گنجینه‌ای از بناها و معماری‌های خارق‌العاده و موزه‌های دیدنی به یادگار باقی گذاشته است. این شهر که از هیچ توسط پتر کبیر بنا شده به‌منظور نمایش قدرت روزافزون روسیه سلطنتی به کشورهای دیگر جهان این‌چنین پر جلال و شکوه ساخته شده است. شب‌های روشن در سنت‌پترزبورگ یکی دیگر از تجربه‌های خاص گردشگری این شهر است.

۱۴.پراگ، جمهوری چک

طلوع خورشید در پراگ

پراگ جزو آن‌ دسته از شهرهاست که به‌خوبی نگهداری و برای آیندگان باقی‌ مانده است. این شهر دارای کرانه رودی بسیار رومانتیک است که توسط چندین پل زیبا و خط افق خیره‌کننده‌اش تزیین شده است. شهری تاریخی که طرح‌اش هزار سال قبل شکل گرفته، با میدان‌هایی کهن و خیابان‌های سنگ‌فرش و مارپیچ شکل. از همین رو پراگ تحت عنوان "شهر هزاران مارپیچ" در جهان مشهور شده است. قلعه‌ی پراگ که زمانی محل سکونت شاه‌های بوهمی بوده امروزه محل استقرار ریاست جمهوری است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر است. یکی از مشهورترین پل‌های اروپا نیز پل چارلز است که در امتداد ۵۲۰ متری خود ۳۲ محل دیدنی منحصربه‌فرد را نمایش می‌دهد.

۱۳.برلین، آلمان

برلین در آلمان

برلین، شهری سرشار از انرژی، توانسته توجه جهان را با زندگی شهری خاص خود و فستیوال‌های هنری گسترده به‌سمت خود جلب کند. روزهای آشفته جنگ سرد در آلمان به پایان رسیده و دیگر شهر با دیواری به دو قسمت تقسیم نمی‌شود. امروزه بسیاری از گردشگران در این شهر از بقایای یکی از معروفترین دیوار‌های جهان بازدید به عمل می‌آورند. این پایتخت بین‌المللی و به‌صرفه در محله‌هایی مانند میته، فریدریش‌هاین و پرنتسلاور برگ مملو از رستوران‌ها و کافه‌های گوناگون است. موزه‌هایی مانند پرگامون و مکان‌های دیدنی مانند دروازه برندنبورگر و همچنین موزه‌ی یهود پنجره‌ای بر تاریخ پر فرازونشیب و غنی برلین هستند.

۱۲.کراکف، لهستان

کراکف لهستان

کسانی که برای اولین بار از کراکف بازدید می‌کنند از احساس در خانه بودن این شهر دچار شگفتی می‌شوند. تپه‌ِی طبیعی آهکی واول در کراکف واقع شده و همچنین در افسانه‌ها آمده که اژدهایی خشمگین در غاری در قسمت زیرین این تپه زندگی می‌کند. شهری با بناهای معماری باشکوه، گذرگاه‌های سنگ‌فرش، گنجینه‌های فرهنگی، محوطه‌های بی‌انتها و آثاری گران‌بها که مرکز فرهنگی‌تاریخی و افتخار لهستان است.

۱۱.دوبرونیک، کروواسی

دوبرونیک کروواسی

"مروارید آدریاتیک" که در قرن هفتم بنا شده است و به خاطر جلوه‌ی زیبای سواحلش و مرکز شهر کهن‌اش مشهور است. مجاری‌ها و ونیزی‌ها در طول تاریخ بر این شهر حکمرانی کرده‌اند. دیوارهای قدیمی شهر یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است که در قرن ۱۰ میلادی بنا شده است و به‌منظور جلوگیری از هجوم متجاوزان ساخته شده است. یکی از گذرگاه‌های معروف اروپا، استرادون، در قلب این شهر جای گرفته و در اطراف آن تعدادی کافه و رستوران قرار دارند که توریست‌های شهر را به خستگی در کردن دعوت می‌کند. قرن‌ها می‌گذرد و همچنان دروازه پایل جالب‌ترین ورودی به داخل شهر است.

۱۰.نیکوزیا، قبرس

نیکوسیا

نیکوزیا بزرگترین شهر در جزیره قبرس است که در مرکز دشت مساریا و ساحل رود پدیوس واقع شده‌ است. موزه‌ی زیبای قبرس مکانی است که باید در لیست هر توریستی قرار بگیرد. این موزه که سازندگان آن به‌خوبی در مورد نحوه‌ی ساخت آن اندیشیده‌اند تاریخ این جزیره را با مجموعه‌ِ‌ِی گسترده‌ای از اشیاها تا دوره پارینه‌سنگی و بیزانس دنبال می‌کند. یکی از دیدنی‌ترین های این شهر دیوارهای ونیزی که شهر کهن را محاصره کرده است. همچنین کاروانسراهایی در این شهر وجود دارد که در قدیم محلی بوده که تجار مسافر در آنجا ساکن می‌شدند. برای هرکسی که به آثار هنری مذهبی قبرس علاقه‌مند است موزه‌ی بیزانس که درون بنیاد فرهنگی ماکاریوس قرار گرفته قطعا یک محل توقف است.

۹.الگاروه، پرتغال

الگاروه پرتغال

الگاروه، جنوبی‌ترین ناحیه پرتغال به خاطر سواحل مدیترانه‌ای و اقامتگاه‌های خلیجی‌اش شهرتی جهانی دارد. ناحیه‌ای با تفریحات جذاب و پر انرژی مانند:  سواحلی طلایی آکنده از سخره‌های آهکی، رستوران‌های ساده و کوچکی که طعم ماهی در آن‌ها شما را به سفری در زمان دعوت می‌کند. در روستاهایی که کف خیابان‌هایش سنگ‌فرش است خانه‌هایی را می‌یابید با نمای سفید رنگ و در کافه‌هایش مردانی کلاه به سر در حال نوشیدن بیکا (اسپرسو) خود هستند و زن‌ها در خیابان مشغول گریل کردن ماهی ساردین.

۸.رودز، یونان

رودز یونان

رودز بزرگترین جزیره بین جزایر دوازده‌گانه یونان است. مایل‌ها مناطق ساحلی، فضای درونی جنگلی کوهستانی، قلعه‌های به جا مانده از جنگ‌های صلیبی و کلیساهایی مملو از نقاشی همگی باعث شده تا رودز یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در تعطیلات محسوب شود. سالانه نزدیک به ۲ میلیون نفر برای مشاهده این شهر قرون‌وسطایی وارد شهر می‌شوند. شهر باستانی رودز هزارتویست از خیابان‌های سنگ‌فرش که روح شما را به ملاقات دوره‌ی بیزانس می‌برد.

۷.زاگرب، کروواسی

زاگرب کروواسی

زاگرب هرآنچه که یک پایتخت باید داشته باشد را دارد: فرهنگ و هنر، موسیقی، معماری و غذاهای لذیذ. جای تعجب ندارد که تعداد گردشگران این شهر روزبه‌روز در حال افزایش است. از لحاظ تصویری زاگرب ترکیبی است از معماری اتریشی-کروواتی و سازه‌های بی‌نقص سوسیالستی، البته اگر بتوان کاراکتر این شهر را تنها به این دو جنبه تقلیل داد. این شهر برای کسانی که به پرسه‌زدن در خیابان‌ها، نوشیدن قهوه در کافه‌های شلوغ و گالری‌گردی علاقه‌مندند پیشنهادها متنوعی دارد. در بهار و تابستان می‌توانید به دریاچه جارون در جنوبی غربی شهر بروید تا شنا کنید و در زمستان می‌توانید در Mt Medvednica از اسکی کردن لذت ببرید.

۶.یورموه‌لا، لتونی

یورموهلا

خانه‌های چوبی که به سبک هنر نو ساخته شده در کنار ساحل‌های شنی سفید رنگ رو‌به‌روی خلیج ریگا یورموه‌لا را به بهشت توریست‌ها تبدیل کرده‌ است. خانه‌های چوبی در ناحیه‌ای واقع شده که بین قرن ۱۹ و ۲۰ ام ساخته شده‌اند. ساحل یورموه‌لا ۳۳ کیلومتر است و با شن کوارتزی سفید پوشیده شده است. آب کم‌عمق این ساحل برای تفریح‌های دریایی و تمدد اعصاب ایده‌ال است و دارای زمین فوتبال و دکه‌های غذا است.

۵.دبرسن، مجارستان

دبرسن

موزه‌ی بسیار معروف دری در مرکز شهر دبرسن است و در آن می‌توانید سه‌گانه مونکاکسی را تماشا کنید. پارک ملی هورتوباگی یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده در مجارستان است و گیاهان و حیوانات حفاظت شده متعددی درون خود جای داده است. میدان کشوت قلب تپنده‌ی شهر در مرکز آن قرار گرفته است و علاوه بر جنبه‌های تاریخی‌اش تعدادی کافه‌ی بسیار عالی در اطراف آن در دسترس است. پارک فرهنگی ناگردو یکی از مکان‌های موردعلاقه کودکان است به‌دلیل اینکه باغ وحش و شهربازی را درون خود جای داده است.

۴.سوفیا، بلغارستان

سوفیا

پایتخت آرام و خوشایند بلغارستان غالبا از دید بینندگانی که مستقیما به‌سمت پیست‌های اسکی می‌روند پنهان می‌ماند، ولی آن‌ها چیزی بسیار خاص را نادیده می‌گیرند. اگرچه سوفیا یک پایتخت لوکس نیست ولی شهری جوان و مدرن می‌باشدکه درونش کلیساهای گنبد پیازی، مسجدهای دوره عثمانی و یادواره‌های سرسخت ارتش سرخ آکنده است. در حفاری‌های اخیر مترو گنجینه از امپراتوری روم کشف شده که ۲۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد، زمانی که این شهر سردیکا نام داشت. علاوه بر ساختمان‌ها و بلوارها، پارک‌های وسیع و باغ‌های باشکوه، پیست‌های اسکی و هاکی تنها یک مسیر اتوبوس از مرکز شهر فاصله دارند.

۳.استانبول، ترکیه

استانبول ایا صوفیه

استانبول مقصد اصلی در سفر به ترکیه است و مسیر اروپا و آسیا را از طریق تنگه‌ی بوسفر به هم متصل می‌کند. شهر کهن تاثرات فرهنگی بسیاری از امپراتوری‌ها را که زمانی بر این شهر حکومت می‌کردند بازتاب می‌دهد. ایا سوفیه شاید مهم‌ترین بنای مذهبی استانبول باشد، بازدیدکنندگان از این محل می‌گویند که حال روحی خاصی به آن‌ها دست در این مکان می‌دهد. همچنین مسجد آبی با معماری اعجاز برانگیزش از قرن ۱۵ام محلی برای عبادت بوده است. غذاهای خوشمزه ترکیه‌ای، ابنیه‌های تاریخی فراوان، سواحل تفریحی و هتل‌های مجلل همه و همه سفر به استانبول را به فرصتی جذاب برای گردشگران مختلف تبدیل کرده است.

۲.آنتالیا، ترکیه

ساحل آنتالیا

در کنار استانبول، آنتالیا محبوب‌ترین شهر در ترکیه برای گذرندان تعطیلات است. این ناحیه از گازیبپاسا تا اقامتگاه مجلل کالکن کشیده می‌شود و میزبان بسیاری از ویرانه‌های تاریخی است، مکانی آکنده از سواحل پرزرق‌وبرق و زیبایی‌های طبیعی. چه با خانواده باشید یا با دوستان، محال است که در این شهر حوصله‌تان سر برود. شما می‌توانید با ترموای برقی از دریا به آسمان در کوه تاهتالی صعود کنید و از آنجا به تماشای نمای زیبای پارانورمای خط ساحلی آنتالیا و کوه‌های تائورس بنشینید. در زمستان می‌توانید اسکی کنید و در صورتی که بسیار با دل و جرئت هستید می‌توانید از نواحی مرتفع با پاراگلایدر پرواز کنید. همچنین می‌توانید به مشاهده شعله‌های همیشه فعال در Cirali بروید که از دوران کهن در حال سوختن هستند.

۱.استراوا، جمهوری چک

استراوا جمهوری پک

با وجود اینکه استراوا سومین شهر بزرگ در جمهوری چک است، معمولا توسط گردشگرانی که اطلاعات  خاصی درباره‌اش ندارند نادیده گرفته می‌شود. از جست‌و‌جو در معدن‌های زغال زیرزمینی، قایق‌سواری در مسیر زیبای رود استراویس تا جشن گرفتن در بهترین فستیوال‌های موسیقی در اروپا، استراوا همیشه بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. شهری که بر تاریخ صنعتی عظیم و معدن‌ها و کارخانه‌های زغال‌سنگ بنا شده است و از همین رو مدت‌هاست که از آن به‌عنوان شهری کثیف یاد می‌کنند. اما دهه‌ها از تلاش این شهر برای تغییر این پندار در مورد شهر می‌گذرد، تلاشی برای ساختن مرکزی جذاب و پرجنب‌وجوش که میزبانی برای تمام سنین است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه