فرودگاه بین المللی میلاس - بدروم، ترکیه

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵
فرودگاه بین المللی میلاس - بدروم، ترکیه

کشور ترکیه یکی از پرطرفدارترین مقصدها برای گردشگران ایرانی است و در این راستا، شهرهای ساحلی این کشور از جمله بدروم در ایام تعطیلات میزبان بسیاری از ایرانیان است. به واسطه موقعیت جغرافیایی بدروم و بعد مسافت اغلب سفرها از ایران به‌صورت هوایی به این شهر زیبای ساحلی انجام می‌شود. بنابراین، برای آشنایی بیشتر با فرودگاه بدروم در ادامه مطلب همراه کجارو باشید.

فرودگاه بدروم، با نام رسمی فرودگاه میلاس-بدروم (Milas-Bodrum Airport)، در سال ۱۹۹۷ میلادی احداث شده و از سال ۱۹۹۸ با تکمیل پروژه احداث پایانه بین‌المللی وارد عرصه فرودگاه‌های بین‌المللی ترکیه شده است. طبق آخرین آمار اعلام شده در سال ۲۰۱۰ این فرودگاه در فصل تابستان (فصل پرتردد شهر) شاهد جابه‌جایی ۱/۵ میلیون مسافر و درمجموع ۲/۵ میلیون مسافر در سال است. البته در سال ۲۰۱۴ این آمار تا سقف ۱۹ میلیون مسافر روندی رو به رشد داشته است.

فرودگاه بدروم

این فرودگاه درمجموع دارای دو پایانه برای پروازهای داخلی و خارجی است. پایانه بزرگ فرودگاه بدورم در سال ۲۰۰۰ میلادی برای پروازهای بین‌المللی به بهره‌برداری رسیده و در سال ۲۰۱۲ با آغاز به کار سالن جدید پروازهای بین‌المللی به پایانه پروازهای داخلی تغییر کاربری داده است. این دو پایانه در کنار یکدیگر قرار داشته و درمجموع، گنجایش ۲/۵ میلیون مسافر در سال را دارند. البته در فصل تابستان و اوج سفرها از اروپا و آسیا آمار پروازهای روزانه در این فرودگاه افزایش می‌یابد. برای پایانه جدید (ترمینال بین‌المللی) نیز تا سقف ۵ میلیون مسافر در سال پیش‌بینی شده و از سال ۲۰۱۲ اداره آن به شرکتی خصوصی تحت نظارت دولت واگذار شده است.

فرودگاه بدروم

از جمله امکانات موجود در فرودگاه می‌توان به اختصاص فضای خاص افراد سیگاری، راهروی ارتباطی میان دو پایانه، خدمات بانکی، مرکز پزشکی، فضای پارکینگ برای مسافران کلیه پروازهای داخلی و خارجی، رستوران و فروشگاه اشاره کرد.

فرودگاه بدروم

موقعیت جغرافیایی و راه‌های دسترسی

فرودگاه بین‌المللی میلاس-بدروم در حد فاصل دو شهر بدروم (۳۶ کیلومتر) و میلاس (۱۸ کیلومتر) قرار دارد. با توجه به موقعیت فرودگاه در خارج از محدوده شهری امکانات مختلفی برای سهولت رفت‌و‌آمد گردشگران در فرودگاه تعبیه شده است.

حمل و نقل عمومی

اتوبوس

فرودگاه بدروم

اتوبوس‌های شرکت هاواس (Havas) به‌شکل دائمی در محل فرودگاه مستقر بوده و در مدت یک ساعت و با مبلغ ۱۰ لیر (واحد پول ترکیه) مسافران را به مرکز شهر بدورم انتقال می‌دهند. همچنین برای سهولت بیشتر تردد مسافران بین پایانه‌های فرودگاه، تعدادی از این اتوبوس‌ها هر یک ساعت مسافران را از پایانه داخلی به پایانه خارجی و برعکس انتقال می‌دهند. علاوه بر این، اتوبوس‌های شرکت حمل و نقل موتاش (Muttas) نیز در ایستگاه‌های اتوبوس مستقر بوده و خدمات مشابهی را با قیمت یکسان به مسافران ارائه می‌دهند.

تاکسی فرودگاه

فرودگاه بدروم

همانند سایر فرودگاه‌ها، تاکسی‌های فرودگاهی نیز در محل مخصوص خود در مقابل پایانه‌ پروازهای داخلی و خارجی مستقر بوده و مسافران را به مقصدهای دلخواه انتقال می‌دهند.

حمل و نقل اختصاصی

کرایه خودرو

فرودگاه بدروم

اگر تمایل دارید تا از بدو ورود با خودرو شخصی در بدروم به گشت و گذار بپردازید، اصلا جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا مرکز کرایه خودرو در پایانه فرودگاه می‌توانید با ۱۰ درصد تخفیف نسبت به سایر مراکز، خودرو موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

پروازها و خطوط هوایی

فرودگاه بدروم

از آنجایی که بیشترین آمار پروازهای فرودگاه مربوط به فصل تابستان است، ازاین‌رو، پروازهای انجام گرفته به این فرودگاه اغلب به‌صورت فصلی انجام می‌شود. در این رابطه، خطوط هوایی نظیر هواپیمایی معراج، قشم ایر، آتا، آسمان، کورندون، سان اکسپرس، فری برد دارای پرواز مستقیم و خطوط هوایی پگاسوس، ترکیش ایرلاین، اطلس جت دارای پروازهای تک توقف (توقف در استانبول) از فرودگاه امام به مقصد فرودگاه میلاس-بدروم هستند. البته ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد که به‌دلیل فصلی بودن پروازها، برنامه پروازی از سایر شهرهای ایران به‌شکل دائمی ثبت نشده و برای آگاهی از آن‌ها باید به وب‌سایت خطوط هوایی، برنامه پروازهای فرودگاه‌ها یا آژانس‌های مسافرتی مراجعه کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه