از عمارت کنسولگری انگلیس در کرمان در فروردین ۹۶ بهره برداری می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
از عمارت کنسولگری انگلیس در کرمان در فروردین ۹۶ بهره برداری می شود

پروژه عمارت قدیمی کنسولگری انگلیس در حال مرمت و بازسازی است و تا فروردین سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

«محمود وفایی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در حاشیه بازدید قائم مقام وزیر کشور و جمعی از مسئولان استان از پروژه‌های عمرانی شهر کرمان و اراضی دولتی و غیرکاربری آزادشده طاهرآباد، با اعلام این خبر گفت:

فاز اول این پروژه که شامل استحکام‌بخشی و سبک‌سازی بام این عمارت است، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد که فاز دوم این پروژه شامل تزیینات، محوطه‌سازی، عملیات مرمت و بازسازی می‌شود که با تامین اعتبار حدود ۸۰۰ میلیون تومان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و مقرر شده این بنا به موزه اسناد صنعت نفت تبدیل شود.

عمارت قدیمی کنسولگری انگلیس در مهر ماه ۱۲۷۳ در محله زریسف توسط سید ابوالحسن خان بیگلری (حاکم کرمان در دوره زندیه) ساخته شد و در حال حاضر در میان مجموعه خانه‌های سازمانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمان قرار دارد که طی سالیان گذشته به‌دلیل بی‌توجهی در حال تخریب بود.

مرمت و بازسازی این بنا، طی بازدید نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان قرار گرفت.

همچنین شهردار کرمان در حاشیه بازدید قائم مقام وزیر کشور از مدرسه حیاتی کرمان با اشاره به اینکه ساختمان مدرسه حیاتی سال ۱۲۶۷ هجری شمسی به‌عنوان بانک شاهنشاهی ایران و انگلیس احداث شد، گفت:

مدرسه حیاتی ۳۷ سال متروک و بلااستفاده بود و سال گذشته با دستور استاندار کرمان عملیات مرمت و بازسازی آن با هدف تبدیل به اکونو موزه توسط سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری و با همکاری شورای اسلامی شهر کرمان آغاز شد.

بابایی افزود که پس از بازدید و نشست‌های مختلف با حضور استاندار کرمان مصوب شد این بنای تاریخی با مرمت در چند فاز و تغییر به کاربری مناسب، به مکانی برای نمایش تاریخ و فرهنگ شهر کرمان تبدیل شود.

وی یادآور شد که به فعالیت رساندن ظرفیت‌های نهفته در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از برنامه‌های محوری مدیریت استان در دو سال اخیر بوده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه