تور مجازی: بهترین های تور مجازی (قسمت اول)

سارا کرایی
سارا کرایی یکشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۵
تور مجازی: بهترین های تور مجازی (قسمت اول)

در این مطلب از تور مجازی به معرفی ۸ مورد از بهترین‌های این مجموعه، از آتشفشان برمو گرفته تا شهر پرجنب‌وجوش میامی و قصر زیبای نوی‌ شوان اشتاین، می‌پردازیم. با کجارو همراه باشید.

ایرپانو، یک تیم عکاسی روس است که پروژه‌ای را به هدف عکسبرداری از نگاه پرنده‌ای بر فراز آسمان دنبال می‌کند. تاکنون، این تیم از بیش از ۳۰۰ نقطه‌ی جالب دنیا عکسبرداری کرده‌اند و بزرگترین مجموعه عکس‌های ۳۶۰ درجه‌ی دنیا را دارند. بیشتر تصاویر پانوراما ایرپانو را می‌شود این‌گونه به توصیف درآورد: مکانی مشهور و محبوب (یا شاید هم نه چندان مشهور و محبوب) که از طریق یک پهپاد، از آسمان، به تصویر کشیده شده است. از روی زمین، می‌توانیم تنها از یک زاویه اطراف خود را تماشاگر باشیم؛ اما به‌محض اینکه کمی ارتفاع می‌گیریم و دیدی وسیع‌تر به اطراف پیدا می‌کنیم، آنجا است که همه چیز را به شکلی دیگر می‌بینیم و نه‌تنها خود سوژه، بلکه تمام آنچه را که در اطراف آن قرار دارند را به شکلی متفاوت خواهیم دید.

در تعریف مقالات تور مجازی، تیم ایرپانو اغلب از این عبارت ترغیب‌کننده استفاده می‌کنند: تصویربرداری از نگاه پرنده‌ی در حال پرواز؛ عبارتی که هر کسی را وسوسه می‌کند و بیانگر آرزوی دیرینه بشر، برای تجربه حس زیبای پرواز است.

تصاویر پانوراما ایرپانو در حقیقت انقلابی در عکسبردای به روش پانوراما به حساب می‌آیند. در کجارو ما شما را با این تصاویر آشنا کردیم و هر هفته چندین تصویر پانورامای خارق‌العاده از این گروه عکاسی را با شما به اشتراک گذاشتیم. در این مقاله سعی بر این داریم به‌طور مختصر به معرفی چند مورد از برترین‌های ایرپانو در کجارو از ابتدا تا به امروز بپردازیم.

۱. آتشفشان برمو را بشناسید

آتشفشان

به عبارت ساده، آتشفشان کوهی است با روزنه‌ای باز به سطح زمین که سنگ‌های گداخته، خاکستر و گازهای درون زمین از آن بیرون می‌ریزند. در این مطلب درباره آتشفشان برمو می‌خوانید که یکی از مشهورترین آتشفشان‌های اندونزی است. برمو در پرجمعیت‌ترین جزیره‌ی اندونزی یعنی جزیره‌ی جاوا واقع شده است و آخرین فوران آن در سال ۲۰۱۲ بوده است. از آن زمان تاکنون، خاکستر و گازهای خروجی از دهانه‌ی آن هیچ‌گاه متوقف نشده‌‌اند. ضبط تصاویر بی‌نظیر از این آتشفشان و دهانه‌ی آن، توسط تیم ایرپانو، حکایتی زیبا و شنیدنی دارد که در این مطلب از تور مجازی آن را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. 

۲. هندوستان

هندوستان

چهره‌های بشاش، لبخندهای زیبا، پارچه‌های رنگارنگ و جنب‌و‌جوش مردم؛ همه اینها این کشور را به یکی از دیدنی‌ترین‌های کره زمین تبدیل کرده است و در واقع، هندوستان یکی از اعجاب‌انگیزترین کشورهای دنیا است. تاریخ و فرهنگ و معماری این کشور چنان غنی است که  هرچه درباره این کشور بشنویم و بدانیم به نظر کم است و همیشه چیزی برای دانستن وجود دارد. در تور مجازی هندوستان که در واقع پربیننده‌ترین مقاله از مجموعه تور مجازی بود، شما را با معماری زیبای هندی آشنا کردیم. معماری که امروزه به‌عنوان معماری هندی می‌شناسیم و مورد تحسین ما است به قرن ۱۶ و ۱۸ میلادی باز می‌گردد و قدمت چندانی ندارد. اما همین بناهای بی‌نظیر هستند که ما را با فرهنگ و هنر زیبای هندی آشنا می‌سازنند. خواندن این مطلب و دیدن تصاویر دیدنی از هندوستان را به شما پیشنهاد می‌کنم.

۳. میامی

میامی

میامی بندری زیبا در نوار ساحلی اقیانوس اطلس و جنوب شرقی آمریکا است ـ شهری که یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری آمریکا و شاید هم جهان باشد. اغلب گفته می‌شود که مقاصد گردشگری برای همه سلیقه‌‌ها پیشنهادی دارند، اما شهر زیبای میامی نه‌تنها همه سلیقه‌ها را می‌تواند راضی کند بلکه مجموعه‌ای از پیشنهادها را ارائه می‌دهد. در این مطلب از تور مجازی، شما تصاویری خیره‌کننده از این شهر دیدنی را خواهید دید و سفرنامه تیم ایرپانو و روند عکسبرداری هوایی از شهر را خواهید خواند.

۴. منهتن را از فراز آسمان ببینید

منهتن

وقتی نام نیویورک می‌آید، اولین چیزی که به ذهن هر کسی خطور می‌کند منهتن است. تعجبی هم ندارد؛ چراکه منهتن مرکز اقتصادی، مدیریتی و خواستگاه اولیه این شهر است و حتی از آن به‌عنوان پایتخت فرهنگی و اقتصادی دنیا هم یاد می‌کنند. این منطقه اگرچه کوچک‌ترین بخش از بخش‌های ۵ گانه‌ی نیویورک است، اما متراکم‌ترین بخش شهر است. منهتن خود از ۳ بخش اصلی مرکز تجارت شهر، مرکز شهر و بالای شهر تشکیل شده است. اگر مایلید بیشتر درباره این جزیره کوچک بدانید و بببینید به مقاله منهتن را از فراز آسمان ببینید مراجعه کنید.

۵. شهر اقصر، سفرنامه ایرپانو به مصر

اقصر

شهر اقصر روزگاری پایتخت مصر باستان بوده و امروزه بزرگترین موزه روباز دنیا به حساب می‌آید. این شهر که در جنوب مصر و در امتداد رود نیل قرار گرفته است، یکی از شهرهای مهم گردشگری مصر به شمار می‌آید. نام اقصر اشاره به کاخ‌های باستانی فرعون‌های مصر دارد که در اطراف این شهر قرار دارند. در سفرنامه ایرپانو با یکی از عکاسان این تیم در سفر جذابش به مصر باستان همراه خواهید بود و از زبان او داستان شیرین این سفر را خواهید خواند، همچنین تصاویر فوق‌العاده زیبایی از اهرام مصر در این مقاله در انتظار شما است. این مقاله را از دست ندهید و تنها با چند کلیک به اقصر سفر کنید.

۶. قصر نوی شوان اشتاین

قصر نوی شوان اشتاین

قصر نوی‌ شوان‌ اشتاین در نیمه‌ی دوم قرن ۱۹ میلادی، به دستور لودویگ دوم (که به پادشاه قصه‌‌های پریان شهرت دارد) ساخته شد. این قصر به‌قدری زیبا و دلفریب است که حتی با دیدن چند تصویر، هر کسی شیفته زیبایی آن می‌شود و قطعا سفر به آلمان را برای دیدن این قصر بی‌نظیر در برنامه خود قرار می‌دهد. هرچه درباره‌ی این قصر و زیبایی بی‌وصفش بگوییم کم است. به قطعیت می‌توان گفت که ریز به ریز جزئیات به کار رفته در این قصر باشکوه در نوع خود شاهکار‌ هنری محسوب می‌شود. نوی شوان اشتاین الهام‌بخش طراحی قصر رویایی زیبای خفته‌ی کمپانی والت دیزنی و باله‌ی معروف دریاچه‌ی قو بوده است. 

۷.  مالدیو را بشناسیم

مالدیو

بدون شک بارها نام مالدیو به گوشتان خورده است و احتمالا اندک اطلاعاتی درباره آن دارید. اما اگر می‌خواهید بیشتر درباره آن بدانید حتما مقاله مالدیو را بشناسیم را بخوانید و با این مجموعه جزایر مرجانی شگفت‌انگیز آشنا شوید. در این مقاله به‌صورت اجمالی درباره مالدیو می خوانید، از زبان عکاس ایرپانو درباره سفرش به مالدیو می‌شنوید و در آخر چندین عکس پانوراما دیدنی منتظر شما است. اگر آبی زلال دریا شما را به وجد می‌آورد و یکی از شیفتگان جزایر زیبا هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

۸. بهشت کارائیب

کارائیب

کارائیب بهشتی زمینی در دل دریای کارائیب و آمریکا مرکزی است. مثل اینکه نام کارائیب با سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» کمپانی والت دیزنی عجین شده است. خیلی از ما که این فیلم‌ها را به تماشا نشسته‌ایم، تصاویر زیبای این جزیره را دیده‌ایم و لذت برده‌ایم؛ اما، مطمئنا، درباره این جزیره و تاریخچه آن چیز زیادی نمی‌دانیم. پس اگر علاقمندید، سفری مجازی به این سرزمین زیبا را با تور مجازی بهشت کارائیب تجربه کنید.

لینک مقالات 

تور مجازی روزهای یکشنبه و چهارشنبه، ساعت ۱۱:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه