باربادوس کجاست؟

محبوبه رستمی
محبوبه رستمی چهار شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
باربادوس کجاست؟

باربادوس یکی از زیباترین جزایر حوزه کارائیب محسوب می‌شود که به‌تازگی از زیر سلطه بریتانیا خارج شده است و از این پس به‌صورت جمهوری مستقل اداره خواهد شد.

بیش از ۵۰۰۰ جزیره در مجمع‌الجزایر کارائیب وجود دارد. هرکدام از این جزایر شگفتی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند. باربادوس یکی از آن جزایر باشکوه است که شرقی‌ترین خشکی آنتیل به‌ شمار می‌رود. فرهنگ منحصربه‌‌فرد این جزیره، ریشه‌ی انگلیسی، آفریقایی و هند غربی دارد؛ بنابراین معماری، آشپزی، موسیقی و رقص متمایزی نیز دارد. گردشگران می‌توانند در میان میراث‌ تاریخی، فروشگاه‌ها، سواحل و طبیعت زیبا به گشت و گذار بپردازند و همچنین از شب‌‌زنده‌داری‌های این مکان لذت ببرند. 

باربادوس، بهشت جزایر:

باربادوس

عکس‌ از وب‌سایت cultureTrip

باربادوس کجاست؟

کشور جزیره‌ای باربادوس (به تلفظ انگلیسی زبان‌ها باربیدُس) که در میان دریای کارائیب، اقیانوس اطلس شمالی و شمال شرق ونزو‌ئلا قرار دارد، تنها از یک جزیره تشکیل شده و حدود ۲۸۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. ۹۵ درصد مردم این کشور بی‌نظیر که به زبان رسمی انگلیسی صحبت می‌کنند سیاه‌پوست و از پیروان دین مسحیت هستند. این کشور بیشینه‌ی تاریخی غنی و بی‌نهایت جذابی دارد. واحد رسمی پول مردم باربادوس دلار (دلار باربادوس) است.

دسترسی به باربادوس

بهتر است برای رفتن به این جزیره حتما نقشه‌ای همراه داشته باشید تا بتوانید مسافت‌ها را از جزایر دیگر نسبت به باربادوس به‌خوبی تشخیص دهید. در این منطقه گذرگاه‌هایی وجود دارد که جزایر را به هم متصل می‌کند. از آنجایی که این جزیره در آنتیل کوچک قرار دارد و فاصله‌ی بین جزایر زیاد نیست، پرواز، واقع‌بینانه ترین راه سفر است. امروزه فرودگاه گرنلی آدامز خطوط هوایی این کشور را پشتیبانی می‌کند. این فرودگاه پرواز بدون وقفه را به ۲۶ شهرستان مختلف ارائه می‌دهد. هر هفته حداقل ۴۲۰ پرواز بین‌المللی فرودگاه گرنلی آدامز را به مقصد‌های گوناگون ترک می‌کنند.

  • آدرس باربادوس:‌ حدود ۱۷۵ کیلومتری شرق سنت وینسنت، شمال شرق ونزوئلا (مشاهده در نقشه)

تاریخ سیاسی باربادوس

باربادوس

عکس‌ از وب‌سایت cultureTrip

این کشور که امروزه از جزایر توریستی کارائیب به شمار می‌رود، برای اولین بار در قرن ۱۵ توسط اسپانیایی‌ها به رسمیت شناخته شد. آن‌ها این جزیره را که جزئی از ممالک دولتی پادشاهی خود می‌دانستند، برای نخستین بار در سال ۱۵۱۱ روی نقشه‌ ترسیم کردند. بعد از آن تعدادی از مردم سرخ‌پوست ساکن جزیره، جزایر اطراف را برای سکونت انتخاب کردند.

باربادوس که سال‌ها مستعمره انگلیس بود، در نوامبر ۲۰۲۱ به «جمهوری» تغییر یافت

اسپانیایی‌ها دیگر مردمان بومی ساکن جزیره را نیز از جزیره راندند. به همین دلیل این جزیره مدتی خالی از سکنه باقی ماند. بعد از آن در سال‌های ۱۶۲۷ تا ۱۹۶۶ (زمان استقلال) این جزیره از مستعمرات بریتانیا بود. در تمامی طول این سال‌ها (دوره‌ی استعماری) باربادوس تنها جزیره‌ی کارایئب بود که میان قدرت‌های مختلف دست به دست نشد.

از آنجایی که باربادوس در جزایر کارائیب واقع شده همانند دیگر جزایر این مجموعه از راه گردشگری کسب درآمد می‌کند. به‌علاوه این کشور جزیره‌ای است که منابعی از نفت و گاز دریا را نیز در اختیار دارد. به‌طور کلی می‌توان از باربادوس به‌عنوان کشوری جوان با میانگین سنی ۳۵ سال و استاندارهای قابل توجهی برای زندگی یاد کرد. در نوامبر ۲۰۲۱، باربادوس که سال‌ها مستعمره انگلیس بود، از زیر سلطه این کشور، رسما خارج شد و به «جمهوری» تغییر یافت.

عکس‌ از وب‌سایت cultureTrip

آب‌وهوای باربادوس

جزیره‌ بکر باربادوس در تمام طول سال هوای گرمی دارد. بنابراین محل مناسبی برای کشت نیشکر است. به عبارت دیگر می‌توان گفت این جزیره در منطقه‌ی آنتیل واقع شده است؛ اما خوشبختانه به‌دلیل قرار گرفتن در قسمت شرقی، از طوفان‌های معروف آنتیل در امان است. تابستان‌های جزیره کاملا مرطوب است، پس بهترین زمان برای سفر به باربادوس فصل خشک و گرم بهار خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه