پیش فروش بلیت اتوبوس برای اربعین آغاز شد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
پیش فروش بلیت اتوبوس برای اربعین آغاز شد

پیش فروش بلیت اتوبوس برای اربعین آغاز شد و سازمان راهداری توضیحاتی جدید درباره چگونگی مدیریت سفرهای اربعین ارائه کرده است.

پس از آنکه سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌های دقیق خود برای فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین را مشخص کرد، حالا سازمان راهداری نیز توضیحاتی جدید درباره چگونگی مدیریت سفرهای اربعین ارائه کرده است.

سازمان هواپیمایی کشوری که از ابتدای محرم سفرهای مربوط به کربلا و نجف را مدیریت کرده از سه برابر شدن مسافران در این ایام خبر داده و اعلام کرده است در اربعین نیز احتمالا همین روال ادامه خواهد داشت.

از این رو چگونگی مدیریت مسافران در تمام مرزهای مشترک با عراق یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این سازمان خواهد بود.

در تجربه سال‌های گذشته تجمع بیش از حد مسافران در مرز مهران باعث کندی تردد در این مرز شد و این در حالی است که مسافران در دو مرز جنوبی با کمترین مشکل تردد کردند.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری درباره چگونگی برنامه‌ریزی در این حوزه گفته طبق برنامه‌ریزی‌ها باید مسافران استان‌های شمالی و شمال غربی از طریق مرز مهران عبور کنند و مابقی استان‌ها به مرز شلمچه و چذابه بروند. همچنین اتباع خارجی حوزه قفقاز از مرز مهران و اتباع پاکستانی و افغانی از مرز شلمچه عبور خواهند کرد.

همچنین سازمان راهداری برای این ایام ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته که از این تعداد ۵۰۰۰ دستگاه به سمت مرز مهران ۲۵۰۰ دستگاه به سمت مرز چذابه و ۲۵۰۰ دستگاه به سمت مرز شلمچه حرکت خواهند کرد.

مسافرانی که مراحل مقدماتی ثبت‌ نام را طی کرده‌اند می‌توانند از ۲۰ آبان برای سفرهای خطی اربعین اقدام به خرید بلیت کنند.

این بلیت‌ها بر اساس اعلام سازمان راهداری با قیمت دو برابر نرخ‌های فعلی فروخته خواهد شد تا راننده‌ها که مجبور هستند به شکل یک‌سر خالی حرکت کنند، مشکلی با این موضوع نداشته باشند.

وزیر کشور پیش از این اعلام کرده احتمالا مسافران اربعین امسال در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش خواهند یافت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه