خطر حملات «دلقک های ترسناک» در هالووین

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
خطر حملات «دلقک های ترسناک» در هالووین

پلیس آلمان اعلام کرد که در آستانه هالووین روز به روز بر شمار سوءقصدهای «دلقک‌های ترسناک» در این کشور افزوده می‌شود. این پدیده باعث نگرانی پلیس آلمان شده است.

در برلین دو خلافکار که خود را به‌شکل دلقک درآورده بودند تلاش کردند از یک مرد ۲۵ ساله دزدی کنند. به گزارش پلیس، یکی از دلقک‌ها قربانی را از پشت محکم نگه‌داشته و پول خواسته و دیگری او را با چماق تهدید کرده است؛ وقتی مرد ۲۵ ساله موفق شده خود را رها کند، دلقک‌ها پا به فرار گذاشته‌اند. این نخستین حمله‌ ثبت‌شده‌ «دلقک‌های ترسناک» در پایتخت آلمان است.

حدود یک هفته مانده به جشن هالووین (پایان اکتبر) در آلمان بر شمار سوءقصدهایی که عاملان آن‌ها خود را به‌شکل دلقک درمی‌آورند، دائم افزوده می‌شود.

پلیس آلمان حملات دلقک‌های ترسناک را نه‌تنها با مزه نمی‌داند، بلکه آن‌ها را جزو ‌«جرائم سنگین» دسته‌بندی می‌کند. در روزهای اخیر در شهر «روستوک» در شمال این کشور مردی با لباس و ماسک دلقک سعی کرده بود مردی ۲۲ ساله و زن ۲۰ ساله همراه او را با اسپری رنگی کند.

در همین شهر «دلقکی ترسناک» با چوب بیسبال فریادکشان به سوی مردی ۲۶ ساله دویده بود. پلیس در هر دو مورد پرونده‌ «تلاش برای آسیب بدنی جدی» تشکیل داده است.

در شهر «آخن» هم صبح شنبه به فاصله چند ساعت دو رخداد مشابه ثبت شده است. در یک مورد دلقکی از میان بوته‌ها بیرون پریده و دوچرخه‌سواری ۲۱ ساله را ترسانده است؛ دوچرخه‌سوار زمین خورده و به بیمارستان منتقل شده است. در مورد دوم هم دلقکی با جسمی بلند یک فرد ۱۸ ساله را تعقیب کرده است.

پلیس آلمان حملات یادشده را نه‌تنها بامزه نمی‌داند، بلکه آن‌ها را جزو ‌«جرائم سنگین» دسته‌بندی می‌کند. به گفته‌ رئیس سندیکای پلیس آلمان، کسی که با چاقو یا اره موتوری به‌سمت دیگران حمله می‌کند، یعنی آماده است وحشت یا حتی مرگ دیگران را به جان بخرد. وقتی افراد وحشت می‌کنند یا خود را در مخمصه می‌بینند، می‌توان عامل را به اتهام «آسیب جسمی» تحت تعقیب قضائی قرار داد.

البته پلیس هر مجرم ماسک به صورتی را «دلقک ترسناک» برنمی‌شمرد. برخی مجرمان تنها برای پوشاندن هویت خود از ماسک استفاده می‌کنند.

پدیده‌ «دلقک‌های ترسناک» ریشه در آمریکا دارد. در ایالات متحده هم حدود دو سال است که پلیس رخدادهای مشابهی را ثبت می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه