۱۵ هواپیمایی در جهان با رنگ آمیزی جالب

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی یکشنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
۱۵ هواپیمایی در جهان با رنگ آمیزی جالب

آیا تا به حال به رنگ‌ها و طرح‌های روی هواپیماها دقت کرده‌اید؟ هر کدام از این نقش و نگارها و رنگ‌ها می‌تواند معنا و مفهوم خاص خود را داشته باشد.

هر ایرلاین و هواپیماهایش، یونیفرم و طراحی بدنه مخصوص به خود را دارد. طراحی بدنه شامل رنگ و لوگوی روی هواپیما است. همان‌طور که هواپیماها جهان را زیر پا می‌گذارند و از جاهای مختلف عبور می‌کنند، طراحی بدنه آن‌ها دیده می‌شود.

این طراحی نه تنها نمایان‌گر شرکتی است که به آن تعلق دارد، بلکه در برخی موارد، سفیر بصری وطن خود نیز است. البته با پیشرفت تکنولوژی هواپیماها در طول زمان، طراحی و رنگ‌آمیزی بدنه آن‌ها نیز دستخوش تغییر می‌شوند.

به عبارت دیگر، هنگامی‌که هواپیما به سراسر جهان سفر می‌کنند، گرافیک نمای بیرونی آن‌ها نه تنها بیانگر شرکتی است که این هواپیما به آن متعلق است، بلکه در بسیاری از موارد، به عنوان یک سفیر و نماینده از کشور مبدا در نظر گرفته می‌شود. این طراحی‌ها می‌تواند نمایانگر ارزش‌ها، سنت‌ها و نمادهای فرهنگی ملت‌های مختلف نیز باشد.

در این رابطه، بیشتر طرح‌های بدنه هواپیماها به صورت درج لوگوی ایرلاین مربوطه بر بدنه سفید هواپیما رایج است. اما برخی از ایرلاین‌ها از قالب های سنتی خارج شده و با طراحی خلاقانه سبک جدیدی را در طراحی ظاهری هواپیماها ایجاد کرده‌اند.

۱۵. ایر مالتا (Air Malta)

هواپیمایی ایر مالتا

ایرلاین ملی جزیره کوچک مدیترانه‌ای، اخیرا ظاهر خود را نونوار کرده است. این طراحی جلوه‌گر صلیب مالتی بر بال‌های هواپیما است.

۱۴- ایرلاین چاینا سوثرن (China Southern Airlines)

هواپیمایی چاینا سوثرن

ایرلاین چاینا سوثرن بزرگ‌ترین ایرلاین گوانگ‌ژو (گوانگ‌جو) محسوب می‌شود. طراحی زیبای بیرونی هواپیماهای آن، نشان‌دهنده ترکیبی از چند رنگ آبی است و روی دم آن یک گل کاپوک قرمز خودنمایی می‌کند.

۱۳- اسکای‌تیم (Skyteam)

 اسکای‌تیم

با وجود این‌که اسکای‌تیم یک اتحادیه ایرلاین است و نه یک ایرلاین معمولی، ظاهر آبی و خاکستری‌اش، آن را به یکی از زیباترین هواپیماها در آسمان تبدیل کرده است.

۱۲- اریک ایر (Arik Air)

هواپیما

ایرلاین جدید نیجریه، هواپیمای خود را با طراحی قرمز-قهوه‌ای و آبی جذابی در آسمان به پرواز درمی‌آورد.

۱۱- ویرجین آتلانتیک ایرویز (Virgin Atlantic Aieways)

ویرجین آتلانتیک ایرویز

مانند دیگر شرکت‌های ویرجین گروپ، ویرجین آتلانتیک نیز لوگوی امضای ریچارد برانسون را روی هواپیمای خود نقاشی کرده است. با وجود این‌که این طراحی برای دو دهه در سراسر جهان به پرواز درآمده است، هنوز هم مانند روز اول مدرن و شیک به نظر می‌رسد.

۱۰- بریتیش ایرویز (British Airways)

بریتیش ایرویز

بریتیش ایرویز با داشتن پرچم اتحاد بریتانیا روی دم خود، وقار سنتی بریتانیایی را به صورت مدرن نشان می‌دهد.

۹- سوئیس اینترنشنال ایرلانز (Swiss International Airlines)

سوئیس اینترنشنال ایرلانز

طراحی سفید و قرمز هواپیمای سوئیس اینترنشنال که نماد پرچم این کشور را نشان می‌دهد، بسیار از توجه‌ها دور مانده است.

۸- فیجی ایرویز (Fiji Airways)

فیجی ایرویز

ایر پاسیفیک (Air Pacific) که اخیرا علامت تجاری خود را تغییر داده است، ایرلاین ملی فیجی محسوب می‌شود. طراحی محلی مانند آن، نمایان‌گر فرهنگ بومی غنی این جزیره است.

۷- هاینان ایرلانز (Hainan Airlines)

هاینان ایرلانز

بزرگ‌ترین ایرلاین چین که به صورت خصوصی اداره می‌شود، هواپیماهای خود را براساس عناصر فرهنگی و تاریخی این کشور آراسته کرده است. به اعتقاد چینی‌ها رنگ قرمز نماد شادی و آینده نیک و رنگ طلایی رنگ رسمی امپراطوری چین است.

۶- کولولا (Kulula)

کولولا

این ایرلاین ارزان قیمت آفریقای جنوبی به خاطر ظاهر خود شهرت فراوانی کسب کرده است، اما جالب‌ترین طراحی‌های او مربوط به طراحی هواپیمای فلاینگ ۱۰۱ (Flying 101) است که مانند یک آموزگار، برای علاقه‌مندان، قسمت‌های مختلف هواپیما را توضیح داده و علاقه آن‌ها را دوچندان می‌کند.

۵- وست‌جت (WestJet)

وست‌جت

در سال ۲۰۱۳ ایرلاین ارزان قیمت کانادایی وست‌جت یکی از بوئینگ‌های ۷۳۷-۸۰۰ خود را با موضوع دیزنی طراحی کرد. آن‌ها میکی جادوگر را بر دم هواپیما نقاشی کردند.

۴- آل نیپون ایرویز (All Nippon Airways)

آل نیپون ایرویز

این ایرلاین ژاپنی تعداد کمی از بوئینگ‌های جدید ۷۸۷ دریملاینرز خود را با موضوع جنگ ستارگان طراحی کرد تا با انتشار آخرین فیلمش همزمان باشد. یکی از معروف‌ترین این هواپیماها، بوئینگ ۷۸۷-۹ است که تصویر R2D2 بر آن نقاشی شده است.

۳- ایر سیشل (Air Seychelles)

 ایر سیشل

ایر سیشل ایرلاین ملی جزیره کوچکی، خارج از ساحل آفریقا است. طراحی زیبای آن، پرستوهای دریایی پریوش را نشان می‌دهد که بر فراز دریایی از رنگ‌های استوایی پرواز می‌کنند.

۲- هاوایین ایرلانز (Hawaiian Airlines)

هاوایین ایرلانز

حتی با گذشت ۴۰ سال از تاسیس این ایرلاین، علامت تجاری آن به نام پوالانی (Pualani) به معنای گل آسمانی، هنوز هم زیباترین و ممتازترین لوگو در این تجارت است.

۱- ایر نیوزیلند (Air New Zealand)

 ایر نیوزیلند

هواپیماهای این ایرلاین با نمای سفید و فیروزه‌ای‌اش، با لوگوی مائوری کورو (به معنای برگ پیچ‌خورده‌ای که در حال باز شدن است) روی دم آن، بسیار زیبا و چشم‌نواز استند. علاوه بر این طرح‌های عادی، طرح‌های خاص دیگری نیز وجود دارند که به همین زیبایی استند.

بوئینگ دریملانز

از جمله این طرح‌های خاص، بوئینگ دریملانز است که به افتخار تیم همیشه پیروز راگبی کشور رنگ آمیزی شده است. تمام هواپیما به رنگ مشکی است.

ایرنیوزیلند

این هواپیما موضوع فیلم هابیت را به نمایش گذاشته است، که نوعی تبلیغ برای آن در سطح کشور است.

ایرنیوزیلند

این ایرلاین، به عنوان ایرلاین رسمی سرزمین میانی (سرزمین میانی نام سرزمین‌های تخیلی است که جی.آر.آر تالکین، نویسنده سه گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت، برای داستان‌های خود انتخاب کرده است)، با نمایش اژدهای وحشتناک، اسماگ، بر یک طرف هواپیماهای برخی از هواپیماهای ایر نیوزیلند، خودنمایی می‌کند.

ایر فورس وان

با این وجود، هیچ طرحی مهیج‌تر و موثرتر از طرح ایر فورس وان (Air Force One)، در نمایش قدرت آمریکایی نیست. این طرح را می‌توانید بر روی هواپیمای ۸۹ ایرلیفت وینگ (89th Airlift Wing) ببینید، که وظیفه انتقال روسای جمهوری را به عهده دارد. این هواپیما هر فرودگاهی در دنیا را شیفته خود می‌کند.

اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما استید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه