ابزار سفر: ۳ ابزار تامین کننده امنیت برای بانوان

سارا کرایی
سارا کرایی دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
ابزار سفر: ۳ ابزار تامین کننده امنیت برای بانوان

همواره، تنها سفر کردن یکی از دغدغه‌‌های اصلی بانوان بوده و هست. این پرسش پیش می‌آید که در شرایط اضطراری، زمانی که دسترسی به تلفن همراه ندارند یا شاید هم فرصت استفاده از آن را پیدا نمی‌کنند، باید چگونه از خود محافظت کنند؟ با کجارو همراه باشید و درباره ۳ ابزاری بخوانید که تا حدی می‌توانند امنیت بانوان را تضمین کنند.

مدتی است که تعدادی از شرکت‌های فناوری دیجیتال به دنبال راهی برای ایمنی بخشی به لوازم شخصی، دست به کار شده‌اند و محصولاتی جدید برای افزایش امنیت زنان در سفر ـ  یا تنها برای هشدار دادن به شخص متجاوز ـ  طراحی کرده‌اند. ساخت ابزار این‌چنینی، به نوعی تحولی بزرگ در زمینه‌ی تامین امنیت زنان به حساب می‌آید. این محصولات که اغلب پوشیدنی هستند به راحتی در لباس خانم‌ها پنهان می‌شوند و بعضی، حتی ظاهری مشابه جواهرات و اکسسوری‌های زنانه دارند. ورود چنین محصولاتی به بازار، گواهی بر این مسئله‌ است که فناوری تا حد زیادی برای افزایش امنیت فردی به یاری ما آمده است.

سیفلت (Safelet)

ابزار امنیتی

درست مثل بسیاری از ابزار و لوازم امنیتی زنانه، دستبند سیفلت هم با دقت و ظرافت طراحی شده است. برای استفاده از این دستبند شما باید ابتدا از طریق اپلیکیشن مخصوص، یک محدوده حفاظتی برای خود تعیین کنید. محدوده‌ی حفاظتی، در واقع دوستان و آشنایانی هستند که شما آن‌ها را به عنوان محافظان خود به اپلیکیشن سیفلت معرفی کرده‌اید. دو دکمه در گوشه این دستبند قرار دارد که فرد می‌تواند با فشار دادن یکی از آن‌ها به محدوده‌ی حفاظتی خود سیگنال ارسال کند و این‌گونه آن‌ها را از موقعیت خود آگاه کند. اگر شرایط خطرناک باشد، دوستان و اعضای خانواده فرد می‌توانند به محض مشاهده هشدار با استفاده از اپلیکیشن سیفلت شماره اضطراری پلیس (۱۱۰) را شماره‌گیری کنند. همچنین، دستبند سیفلت به آسانی به تلفن همراه فرد متصل می‌شود و با فشردن یکی از دکمه‌ها شروع به ضبط صدا می‌کند.

  • سیفلت سازگار با سیستم‌های IOS و اندرید است.
  •  از جنس استیل ضدخش است.
  • دارای باتری لیتیومی است که هفته‌ها نیاز به شارژ دوباره نخواهد داشت.
  • چیزی حدود ۱۲۰ گرم وزن دارد.
  • این محصول در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و مشکی به فروش می‌رسد و قیمتی معادل ۴۱۰ هزار تومان (۱۲۹ دلار) دارد.

آتنا (Athena)

ابزار امنیتی

رور فور گود (ROAR for Good) اولین محصول خود را تحت عنوان آتنا برای افزایش امنیت بانوان تولید کرده است. آتنا شبیه به یک سکه پول است و با فشردن دکمه‌ای بر روی آن توسط دارنده، شروع به تولید صدای بلند هشدار می‌کند؛ سپس سیگنال هشدار را به کاربرانی که قبلا به اپلیکیشن آن معرفی شده باشند ارسال می‌کند. آتنا را می‌توان به کیف یا لباس متصل کرد یا اینکه مثل یک گردنبند به گردن انداخت. همچنین، می‌توان با قرار دادن آتنا روی حالت بی‌صدا مانع از تولید صدا شد و به این ترتیب سیگنال هشداردهنده فقط به کسانی که می‌توانند به یاری فرد بیایند ارسال می‌شود. قیمت این محصول ۳۲۰ هزار تومان (۹۹ دلار) است.

سیرن (SIREN)

ابزار امنیتی

سیرن یک انگشتر معمولی نیست و کارکردی بیشتر از انگشترهای تزئینی دارد. سیرن از طریق تولید صدایی گوشخراش و بسیار بلند موجب گیج و دستپاچه شدن فرد متجاوز می‌شود. صدایی که از سیرن تولید می‌شود بیش از ۱۱۰ دسیبل بلندا دارد و تا ۱۵ متری به خوبی شنیده می‌شود. دارنده انگشتر می‌تواند تنها با چرخاندن نگین آن به سمت چپ، حدود ۶۰ درجه، انگشتر را به صدا درآورد. پس از چیزی حدود یک ثانیه صدایی گوشخراش شروع می‌شود؛ این تاخیر کوتاه به این دلیل است که در صورتی که نیاز نباشد، بتوان نگین را در جهت مخالف چرخاند و مانع از خروج صدا شد. طراحی مدرن و شیک و کاربری بالای این انگشتر آن را به محصولی ایده‌آل برای زنان به خصوص آنان که همیشه در سفر هستند تبدیل کرده است. با پرداخت ۶۲۰ هزار تومان (۱۹۹ دلار) می‌توانید صاحب یکی از این انگشترهای زیبا شوید.

ابزار سفر دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها، ساعت ۱۱:۵۹ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دیدن سایر مقالات این مجموعه به صفحه‌ی اختصاصی ابزار سفر در کجارو مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع pastemagazine

دیدگاه