دبی، باشکوه ترین شهر دنیا: ۱۷ مورد در اثبات این ادعا

محمد محمدی کیان | جمعه, ۳۰ مهر ۹۵ ساعت ۱۴:۴۰

پلیس دبی از ماشین‌ های لوکسی همچون ‌آستون مارتین و فراری استفاده می‌ کند. به‌طور کلی دبی سرزمین مجلل ترین ساختمان ها، خودروها، غذاها ونوشیدنی ها است. برای آشنایی با ۱۷ مورد از شگفت انگیزترین مکان های مجلل در دبی با کجارو همراه باشید.

۱. پلیس دبی از ماشین‌ های لوکس ۱.۷۹ میلیون دلاری استفاده می‌ کند

ماشین

پلیس دبی از خودروهایی همچون آستون مارتین مدل وان-۷۷ به قیمت ۱.۷۹ میلیون دلار، فراری مدل اِف اِف به قیمت حدودا نیم ملیون دلار و لامبورگینی آوانتادر به ارزش تقریبی ۳۹۷،۰۰۰ دلار استفاده می‌کند. قیمت این خودروها از هزینه فرستادن فرزندتان به دانشگاه هم بیشتر است.

۲. مجلل ترین هتل های جهان در دبی

برج

برج العرب که به آن تنها هتل هفت ستاره‌ی جهان و حتی مجلل‌ترین هتل دنیا می‌گویند امکاناتی از قبیل: ۲۰۲ سوئیت مجلل دوبلکس، وسایل ویژه‌ی پذیرایی همچون آیپدهای ساخته شده از طلای ۲۴ عیار، پیشخدمت شخصی، محل فرود بالگرد و چهار استخر کاملا مجهز دارد.

۳. هتل برج العرب با نمایی از طلا

ربج‌العرب

در تزئین نمای هتل برج‌العرب که در شهر دبی با نام مستعار شهر طلا واقع شده است، حدودا ۶۳۵.۸۱۱ سانتی‌متر مربع زرورق طلای ۲۴ عیار استفاده شده است.

علاوه بر این در هتل به اقامت کنندگان، گوشی‌های آیفون طلا برای استفاده و بدون دریافت هزینه داده می‌شود. این گوشی‌های موبایل در فروشگاه‌های هتل به قیمت ۱۰،۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

۴. هزینه ی یک شب اقامت در هتل، از اجاره بهای سالانه ی یک فرد عادی بیشتر است

پول

هزینه‌ی اقامت یک شب در سوئیت‌هایی همچون رویال سوئیت برج‌العرب و رویال سوئیت آتلانتیس پالم بین ۲۳ تا ۳۵ هزار دلار است.

هزینه‌ی یک شب اقامت در ارزان‌ترین اتاق یک تخته در هتل برج‌العرب حدود ۱،۳۶۰ دلار است (ممکن است با توجه به فصل به ۲۰۰۰ دلار هم برسد).

۵. سرو صبحانه به‌همراه پیشخدمت شخصی و نوشیدنی های گران قیمت

صبحانه

لذیذ‌ترین صبحانه زندگیتان را در دبی میل کنید. بهترین صبحانه دبی در رویال برانچ ایمپریم، واقع در زبیل سرای جمیره سرو می‌شود و هزینه‌ی آن ۶۸۰ دلار است. در مدینه جمیره نقشه‌ای به شما داده می‌شود که مکان‌های رستوران‌هایی که در سراسر هتل القصر وجود دارد داده می‌شود.

۶. بزرگ ترین برج دنیا دارای چهار رکورد جهانی

برج خلیفه

برج خلیفه بلندترین برج جهان است. دبی سرزمین بلندترین ساختمان‌های دنیا است. برج خلیفه به ارتفاع ۸۹۸.۲۶ متر دارای ۱۶۰ طبقه است. برج دیدبانی آن با ارتفاع ۶۰۰،۹۳ متر، بلند‌ترین برج دیدبانی دنیا است. این برج دارای چهار رکورد در گینس، به‌عنوان بلند‌ترین برج دنیا، بلندترین سازه‌ی بشر، برخورداری از بلندترین رستوران هوایی دنیا و مرتفع‌ترین برج دیدبانی جهان است.

۷. ساخت بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی

فرودگاه

ساخت فرودگاه بین‌المللی المکتوم در دبی با هزینه‌ی ۳۲ میلیارد دلار و مساحت ۸۶،۴ کیلومتر مربع آن را به بزرگ‌ترین فرودگاه دنیا تبدیل کرده است. این فرودگاه پس از احداث در ۶ تا ۸ سال آینده قابلیت جابه‌جایی بیش از ۱۲۰ ملیون مسافر در سال را خواهد داشت.

۸. جزیره‌ مصنوعی با امکانات باورنکردنی

جزایر مصنوعی دبی

تنها در دبی است که یک نفر می‌تواند چند جزیره‌ی مصنوعی بسازد و حجم زیادی شن (حدودا دو برابر ساختمان ایمپایر استیت) در آن‌ها بریزد. این جزیره، بزرگ‌ترین جزیره‌ی ساخته شده توسط انسان است و به‌عنوان هشتمین عجایب جهان شناخته شده است. هزینه‌ی ساخت آن ۱۲.۳ میلیارد دلار است و در ساخت آن از ۳.۳ میلیارد مکعب شنی استفاده شده است.

۹. بزرگ‌ ترین بازار جهان در دبی

بازار دبی

بازار دبی بزرگ‌ترین بازار جهان به مساحت ۱.۹۴۷ میلیون متر مربع است. در این بازار بیش از ۱،۲۰۰ مغازه، یک تأتر ۲،۸۰۰ نفری، ماکتی از خیابان معروف رجنت استریت، یک آکواریوم عظیم و یک میدانی یخ به بزرگی میدان‌های یخ المپیک وجود دارد. این مکان همچنین یکی از پربازدیدترین بازارهای جهان است و در سال ۲۰۱۴ بیش از ۸۰ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کرده است.

۱۰. ساخت یک بازار بزرگ‌تر

بازار دبی

چرا تنها صاحب بزرگ‌ترین بازار جهان باشید در حالی که می‌توانید دومین بازار بزرگ جهان را نیز بسازید. از آنجایی که هیچ رقابتی بهتر از رقابت با خود نیست، دبی سال گذشته اعلام کرد که در حال ساخت یک بازار در قالب یک شهر با قابلیت کنترل دما است که ۱۲،۸ کیلومتر مربع وسعت دارد.

۱۱. ساخت یک تفریگاه برفی و پیست اسکیت در وسط بیابان

اسکی دبی

بار دیگر دبی با ساخت یک پیست اسکی در منطقه‌ی بیابانی، یک امر غیرممکن را ممکن ساخت. این پیست، که در بازار بزرگ امارات قرار دارد دارای پنج مسیر است. بلندترین مسیر آن به طول ۶۲۹ متر است و سکوهای پرش زیبایی در آن وجود دارد. علاوه بر این یک تفریگاه برفی زیبا در دبی ساخته شده است که در آن پنگوئن، پیست سورتمه سواری و مجسمه‌های یخی وجود دارد.

۱۲. طرح ساخت هتل در زیر آب

هتل زیر آب

پس از کسب جایگاه نخست از نظر امکانات تفریحی و ساختمان‌های مجلل، دبی در پی احداث همین امکانات در زیر آب است. با وجود اینکه در حال حاضر در دبی اتاق‌های بعضی از هتل‌ها در زیر آب قرار دارند، طرح ساخت کامل یک هتل در زیر آب در حال بررسی است. هتل دیسک آبی که توسط شرکت اوشن تکنولوژی طراحی شده است، از دو صفحه‌ی غول‌پیکر پیکر ساخته خواهد شد. یکی خارج و دیگری داخل آب قرار می‌گیرد. قسمت زیر آب از ۲۱ اتاق به‌همراه یک سالن سرو غذا و نوشیدنی تشکیل می‌شود. همچنین طرح ساخت یک زمین تنیس در زیر آب هم اخیرا داده شده است.

۱۳. جوایز چند میلیونی مسابقات اسب‌سواری

مسابقه اسب سواری

همه چیز در دبی حساب شده است. مسابقات اسب‌سواری در دبی هر ساله سوارکاران زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند. جایزه‌ی نفر اول ۱۰ میلیون دلار است و مجموع جوایز همه‌ی ۹ مسابقه به ۳۰ میلیون دلار می‌رسد.

۱۴. رفع چروک پوست با استفاده از طلای ۲۴ عیار

ماسک طلا

تنها با پرداخت ۵۶۰ دلار می‌توانید پوست خود را جوان کنید. اِل اِی پلاتینوم رِر، سالن ماساژ صورت در زبیل سرای جمیرا با استفاده از ماسک پلاتین خالص پوست صورت شما را بسیار لطیف و جوان می‌کند.

اگر فلز موردعلاقه‌تان طلا است می‌توانید تنها با پرداخت ۲۶۶ دلار در هتل رَفلز دبی از ماسک ورق طلای مراکشی استفاده کنید.

۱۵. بستنی ۸۱۷ دلاری

بستنی

در کافه اسکوپی دبی یک بستنی به نام الماس سیاه (بلک دایمند) سرو می‌شود که در آن از شکلات ایتالیایی، زعفران ایرانی و ۲۳ قیرات طلای خوراکی استفاده می‌شود و قیمت آن ۸۱۷ دلار است

۱۶. کاپ کیک ۱،۰۰۰ دلاری

کاپ کیک

کاپ‌کیک‌های گولدن فونیکس، گران‌ترین شیرینی‌های دنیا به قیمت ۱،۰۰۰ دلار هستند. در پخت این کاپ‌کیک‌ها از شکلات ایتالیایی، دانه وانیل اوگاندا و توت‌فرنگی آغشته به ۲۳ قیرات طلای خوراکی استفاده می‌شود.

۱۷. نوشیدنی های چندهزار دلاری که در آن‌ها از الماس استفاده شده است

نوشیدنی الماس

سالن سرو نوشیدنی اِسکای ویو در برج‌العرب نوشیدنی‌هایی به قیمت ۱،۳۴۷ دلار سرو می‌کند. الماس جاودانه، یکی از این نوشیدنی‌ها است که در آن از پودر خوراکی طلا و دانه‌های کوچک الماس استفاده شده و شما می‌توانید دانه‌های الماس را نگه دارید.

مطالب مرتبط:

منبع Business Card

دیدگاه