رونمایی از قصه های شهر طهران در ۱۴ مهر

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
رونمایی از قصه های شهر طهران در ۱۴ مهر

به مناسبت ۱۴ مهر که با عنوان روز طهران نام‌گذاری شده است، از سوی شهرداری منطقه ۱۱ از قصه‌های پایتخت ۲۳۰ ساله ایران در فضای مجازی رونمایی می‌شود.

«علی اسماعیل‌زاده» مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، ضمن اعلام رونمایی از «قصه‌های شهر طهران» که برای نخستین بار انجام و در فضای مجازی منتشر خواهد شد، گفت:

این اقدام با هدف ارتقای آگاهی و تعلق شهروندان به محله‌های پایتخت انجام شده است و از آنجا که بسیاری از اماکن، هنرمندان، افراد سیاسی و تاریخی شهر تهران با منطقه ۱۱ قرابت مکانی یا محتوایی دارند و نیز بخشی از حصار ناصری و طهران قدیم در این منطقه واقع شده است، برآن شدیم تا به مناسبت ۱۴ مهر و روز تهران به تولید این قصه‌ها در فضای مجازی بپردازیم.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه فضای مجازی با فرا گیری عمومی، اثرگذاری خوبی برای جذب جوانان و اقشار تحصیل‌کرده و عموم شهروندان دارد، افزود که امروز شهر تهران نیازمند بازیابی هویت و تاریخی است تا با ایجاد حس تعلق خاطر و یادآوری خاطرات و قصه‌ها و روایت‌ها، این کلان‌شهر را به شهری دوست‌داشتنی برای زندگی مشارکت‌مندانه تمام شهروندان تبدیل کند.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ ادامه داد که قصه‌های شهر تهران به‌صورت کلیپ‌های مستند ۲ دقیقه‌ای به روایت «نصراله حدادی» تاریخ پژوه و تهران‌شناس از کوچه‌ها، آدم‌ها، مکان‌ها، تاریخ و سنت‌های شهر تهران تهیه شده که مردم با شنیدن آن‌ها خاطرات طهران قدیم را مرور می‌کنند.

به گفته اسماعیل‌زاده، این روایت‌ها به بیان قصه‌های سقاخانه‌ها، تاریخ تهران، مسجد فخریه، مسجد قندی، سراب وزیر، آینه‌کاری، ورزش پهلوانی، بزرگان محله امیریه و نیز افرادی چون دهخدا، جهان پهلوان تختی، دکتر محمد قریب، استاد حسین لرزاده، قصه کرم، «شیخ حسین‌علی راشد» و «حاج میرزاعلی‌آقا تحریریان» پرداخته است.

وی خاطر نشان کرد:

همچنین به مناسبت ۱۴ مهر روز تهران، نمایشگاه عکسی از تصاویر طهران قدیم در نگارستان شهر واقع در پارک گفتگو تهران دایر خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه ۱۱، پیش از این نیز در مرداد ماه سال جاری به مناسبت ۲۳۰ سالگی پایتختی تهران آیین باشکوهی با مشارکت شهرداری مناطق ۶-۱۱-۱۲-۱۶-۱۷، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهر تهران و سازمان فناوری اطلاعات در میدان مشق برگزار شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه