۵ کار داوطلبانه ای که در سفر به اروپا می توانید انجام دهید

عاطفه کماسی | پنجشنبه, ۲۹ مهر ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

اگر به کارهای داوطلبانه، کمک به دیگران، آشنایی با فرهنگ‌ها و مکان‌های مختلف، حتی در سفر علاقه‌مندید، یا به دنبال یک سفر ارزان به اروپا می‌گردید، حتما نگاهی به این مقاله بی‌اندازید. با کجارو همراه باشید تا شیوه‌ای متفاوت از سفر به اروپا را تجربه کنید.

به دنبال شیوه‌ای تازه برای دیدن اروپا هستید؟ تجربه یک کار داوطلبانه بدون دست‌مزد، در یک مزرعه یا یک مکان باستان‌شناسی، می‌تواند چشم‌اندازی از فرهنگ محلی به شما دهد. این‌جا برای شما چند انتخاب وجود دارد.

۱- چیدن انگور

کارهای داوطلبانه

الکسیس اشتاینمن، یک داوطلب آمریکایی از نمای نزدیک، در حال کمک به خانواده‌ای کوچک در چیدن انگورها

برداشت سالیانه انگور در فرانسه که در پایان تابستان انجام می‌شود، می‌تواند برای یک مسافر با جیب نه چندان پر پول، یک سفر ایده‌آل باشد. بسیاری از مزرعه‌های انگور به داوطلبان در ازای کمک بدون دستمزد برای چیدن انگورها، غذا، نوشیدنی و محل خواب پیشنهاد می‌کنند. با وجود این‌که این کار از لحاظ جسمی دشوار است، اما صمیمیت، چشم‌اندازهای بی‌نظیر تاکستان و همچنین نگاهی اجمالی به فرهنگ فرانسه، می‌تواند کمردرد را جبران کند. به دلیل قوانین کارگری سختی که در فرانسه وجود دارد، ترتیب دادن این کار داوطلبانه نیازمند اندکی صبر و مقاومت است، اما فرصت‌ها همچنان وجود دارند به خصوص در میان خانواده‌هایی با مزرعه‌های کوچک. مدام به مغازه‌ها برای ارتباط با مزرعه‌داران مستقل سر بزنید، یا وب‌سایت‌هایی که داوطلبان را به میزبانان کشاورز می‌رسانند، بررسی کنید. فرصت‌های دیگری از این دست وجود دارند که شامل کار با اسب‌های کمیاب در اروپا، ایجاد یک باغ در جزایر فارو، یا کمک به قسمت تولید لبنیات یک مزرعه در فرانسه هستند. میزبانان معمولا اتاق و غذا را در ازای ۵ ساعت کار در روز در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

۲. موسسه غیر انتفاعی سیدز، فرانسه

در ایسلند، موسسه غیرانتفاعی سیدز (Seeds) میزبان بیش از ۸۰۰۰ داوطلب است. هر سال پروژه‌ها تغییر می‌کنند، اما همه آن‌ها شامل پیاده‌روی در مسیرهای رفتن به اقامتگاه فجالاباک نیچر (Fjallabak Nature Reserve)، کار در باغ گیاه‌شناسی ریکجاویک (Reykjavik) و ترتیب دادن یک فستیوال فرهنگی در آبدره‌های غربی هستند. وسایل راحتی و غذا مهیا است و هزینه اولیه آن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ یورو است (۲۲۳ تا ۲۸۰ دلار).

۳- قلعه گودلون

قلعه گودلون

طرفداران معماری قرون وسطایی می‌توانند تبرها را ببینید و در گچ‌کاری چپرهای گل‌اندود در قلعه گودلون (Guedelon) سهیم شوند. این قلعه، قلعه جدیدی است که با تکنینک‌ها و مصالحی که در دوران قرون وسطی در دسترس بود در حال ساخته شدن است. این پروژه داوطلبانه، واقع در بورگونی، تقریبا از اواسط ماه مارس  آغاز می‌شود و تا اوایل نوامبر ادامه دارد و پذیرای نجاران از هر سطحی، از آماتور تا حرفه‌ای است. اتاق و غذا تامین نمی‌شود، اما مسئولان و موسسان گزینه‌هایی برای غذا و وسایل راحتی ارزان قیمت در این منطقه پیشنهاد می‌دهند. هزینه‌های اولیه در وب‌سایت موجود است.

۴-پروژه آدریاتیک دلفین

دلفین پوزه بطری

پروژه آدریاتیک دلفین (Adriatic Dolphin Project)، با وجود سه ایستگاه تحقیقاتی در فرانسه، توجه خود را بر تحقیقات خود روی پستانداران دریایی (مهره‌داران)، شامل جمعیت دلفین‌های پوزه‌بطری معمولی محلی متمرکز کرده است. داوطلبان محیط زیستی از ماه می تا سپتامبر مورد اسقبال قرار می‌گیرند. آن‌ها برای دوره ۱۲ روزه با غذا و اتاق، مبلغ ۹۰۰ یورو دریافت می‌کنند. داوطلبان هر روز به وسیله قایق‌هایی با سیستم نویز پایین برای مشاهده دلفین‌ها و جمع‌آوری اطلاعات به گردش می‌روند. دیگر وظایف شامل کارهای اداری و کمک به مرکز آموزشی دریایی است.

۵- موسسه ارث‌واچ

موسسه ارث واچ

داوطلبان زمین‌شناس در آندوران پیرنه، در حال سنجش تاثیرات تغییرات آب و هوایی بر اکوسیستم کوهستان

گردش‌های معتبر- و گران قیمت- توسط موسسه ارث‌واچ (Earthwatch Institute) در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. این گردش‌ها داوطلبان را با دانشمندان و محققان درجه یک آشنا می‌کند تا به آن‌ها در تحقیقاتشان در سراسر جهان کمک کنند. پروژه‌های اخیر در اروپا شامل گودبرداری‌های باستان‌شناسی در بورگونی و دنبال کردن مسیر سگ‌های آبی در امتداد رود راین است. برنامه‌ها معمولا به مدت یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشند و هزینه آن بین ۲۵۰۰ دلار تا ۳۵۰۰ دلار (بسته به مدت زمان)، شامل اتاق، غذا و دیگر موارد است.

مطالب مرتبط:

منبع nytimes

دیدگاه