ورود موج جدید بارشی به کشور

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
ورود موج جدید بارشی به کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود موج جدید بارشی و کاهش دمای کشور خبر داد.

«احد وظیفه» با بیان اینکه روز یکشنبه ۲۵ مهر بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ادامه می‌یابد، گفت:

روز دوشنبه ۲۶ مهر سامانه دیگری با تقویت جریان‌های سرد شمالی بر روی دریای خزر وارد شمال و شمال غرب کشور می‌شود و موج جدید بارش‌ها در سواحل دریای خزر، دامنه‌های شمالی البرز، برخی مناطق استان اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شرقی ایجاد خواهد کرد که شدت بارش این سامانه در استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، به سبب کاهش محسوس دما از روز دوشنبه ۲۶ مهر، بارش برف طی روزهای دوشنبه تا سه‌شنبه در ارتفاعات استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و دامنه‌های شمالی البرز دور از انتظار نخواهد بود. همچنین بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی روز شنبه ۲۴ مهر در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های شمالی البرز مرکزی دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت که افت دما یکشنبه ۲۵ مهر در شمال شرق نیز رخ خواهد داد و کاهش دما در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۶ و ۲۷ مهر در مناطق مذکور محسوس‌تر خواهد بود.

کاهش دید در برخی جاده‌ها به خاطر مه‌آلود بودن هوا

وظیفه با بیان اینکه دریای خزر امروز و روز دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود بیان کرد که امروز و روز دوشنبه جاده‌های کوهستانی البرز به ویژه جاده‌های مرتفع و گردنه‌های کوهستانی مه‌آلود با کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به وضعیت هوای استان تهران در روزهای آینده گفت:

آسمان تهران در روز یکشنبه ۲۵ مهر صاف تا کمی ابری، در بعدازظهر وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۲۵ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه ۲۶ مهر کمی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر، در بعدازظهر وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای ۲۵ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه