۵ هواپیمای فوق‌ لوکس؛ تجملی‌ ترین هواپیماهایی که شما را شگفت زده می‌ کنند

محمد محمدی کیان | جمعه, ۲۳ مهر ۹۵ ساعت ۱۵:۲۱

تجمل تنها محدود به غذا نیست. در سال ۱۹۷۰، جت تفریحی هیوج هنفر به‌خاطر سالن رقص و تخت‌های پشمی دایره شکلی که داشت شهرت زیادی یافته بود. از آن زمان برخی از خطوط هوایی امکانات شگفت‌انگیزی ارائه می‌کنند.در ادامه برای آشنایی با مواردی دیگر از امکانات شگفت‌انگیز در پرواز با کجارو همراه باشید.

در ویدئو اخیر کسی نیستات، ستاره‌ی یوتیوب که درباره‌‌ی پرواز ۲۱۰۰۰ دلاری از دبی به نیویورک است، او با درهای برقی کابین شخصی‌اش بازی می‌کند، با دیدن لباس راحتی و لوسین مجانی شگفت‌زده می‌شود و درباره‌ی امکان دوش گرفتن در این پرواز شعر می‌خواند. 

۱. دوش گرفتن در پروازهای امارات

حمام در پرواز

در هنگام طراحی هواپیمای آ۳۸۰ امارات، استفاده از یک بخش ورودی خمیده در هواپیما برای طراحان بسیار مشکل بود تا زمانی که یک ایده‌ی خلاقانه مطرح شد. نصب یک حمام داخل هواپیما. هر یک از مسافران می‌تواند ۳۰ دقیقه از وقتش را در کابین تشریفات که شامل لوازم آرایشی و حوله حمام مخملی است بگذراند. اگر فکر می‌کنید که دما بالاست می‌توانید با چرخاندن دستگیره آن را کم کنید. مهماندار نیز از تمیز شدن حمام پس از هر استفاده و تامین وسایل مورد نیاز مسافران مطمئن می‌شود. مهماندار هواپیما از مسافران پس از بازگشت به صندلیشان با یک ظرف میوه پذیرایی می‌کند.

عمارات در تعداد زیادی از پروازهایش یک سالن استراحت قرار داده است که نیستات به آن کلوپ شبانه می‌گوید. نه‌ تنها این سالن متصدی بار مختص خودش را دارد، بلکه یک تلویزیون بزرگ و مقدار زیادی خوراکی جهت گذراندن وقت نیز در آن وجود دارد.

۲. کابین دو تخته خطوط هوایی سنگاپور

تخت دونفره

کابین‌های مجللی که توسط جین جکیوز، طراح کشتی‌های تفریحی فرانسوی در هواپیما‌های سنگاپور تعبیه شده برای مسافران اوقات خوشی را در آسمان رقم می‌زند. روکش درها از یک لایه نازک چوبی، صندلی‌ها از چرم و قسمت فوقانی پیشخان‌ها از یک لایه کرم رنگ طراحی شده است. اگر شما با آشنایتان که در کابین مجاور است سفر می‌کنید، می‌توانید تختتان را دو نفره کنید. مسافران همچنین یک بسته پذیرایی طراحی شده توسط سالوادر فراگامو دریافت می‌کنند که در آن یک عطر شبتاب هم وجود دارد. ملحفه‌ها، کفش‌ها و لباس‌های راحتی نیز محصول شرکت گیونچی هستند.

۳. اقامت‌گاه هواپیمایی اتحاد

سالن استراحت

اقامت‌گاه یا سالن مجلل درون‌پروازی سه اتاقه در هواپیمای ایرلاین اتحاد از یک پذیرایی، اتاق‌خواب و حمام شخصی تشکیل شده است. از آنجا‌یی که این سالن برای دو نفر در نظر گرفته شده است در پذیرایی یک مبل دو نفره چرمی و دو میز غذاخوری قرار دارد. برای تجربه یک سفر مجلل‌تر وراوانگ گلسوار و برنارداد چین را نیز در نظر بگیرید. در صورتی که خوراکی‌ها در حال تمام شدن است، یا عوض کردن فیلمی که از صفحه‌ی ۳۲ اینچی پخش می‌شود به نظرتان مشکل می‌آید فقط کافی است که سرمهماندار را صدا کنید. اگر مایل باشید حتی می‌توانید صبحانه را در تختتان میل کنید. مسافرانی که از سالن تفریحی خسته می‌شوند می‌توانند در سالن استراحت قدم بزنند.

۴. منو سرآشپز معروف در شرکت هواپیمایی ایر فرانس

غذای سرآشپز

در حالی که بسیاری از پروازها‌ی درجه یک شامپاین و خاویار سرو می‌کنند، خط هواپیمایی ایر فرانس با همکاری سرآشپز ستاره دنیل بولد، بشقاب‌هایی سرو می‌کند که کمی متفاوت‌ترند. این بشقاب‌ها شامل ماهی خاردار پیچیده شده در برگ انگور، زعتر (نوعی ادویه) فارو، انگور، فیله گوشت تند، کران‌بری، کدو و شیرینی اسفناج است. غذاهای سرآشپز بولد تنها در پروازهای ایر فرانس که از کلان‌شهرها در آمریکا بلند می‌شوند وجود دارد. در هواپیماهایی که از کشورهای دیگر بلند می‌شوند، بشقاب‌هایی که توسط سرآشپزهای معروف مانند: جول روبوشون، گای مارتین، آنا سوفی پیک و مایکل راس سرو می‌شوند جود دارد.

۵. ماساژ آرامش‌بخش با خطوط هوایی ایر مالتا

ماساژ

مسافرانی که توان خرید بلیط هواپیمای درجه یک را ندارند هنوز هم می‌توانند یک سفر مجلل را با خطوط هوایی ایر مالتا تجربه کنند. این ایرلاین با همکاری میوکا اسپاس در هنگام پرواز ماساژ رایگان دست، پا و گردن با پخش موسیقی آرام انجام می‌دهد. به مسافران این امکان داده می‌شود تا بتوانند از این امکانات پس از فرود هم استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که این خدمات تنها در بعضی از پروازها وجود دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه