تجهیزات سفر: بهترین کتاب خوان کیندل برای سفر

سارا کرایی
سارا کرایی دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۰
تجهیزات سفر: بهترین کتاب خوان کیندل برای سفر

برای کتاب‌خوان‌هایی که اهل سفر کردن و گشت و گذار هستند، ظهور کتاب‌خوان‌ها بهترین اتفاقی است که تا به حال رخ داده است. به همین دلیل، در این مطلب از ابزار سفر به معرفی ۳ کتاب‌خوان برای مسافران می‌پردازیم. در ادامه با کجارو همراه باشید.

وقتی آمازون اولین کتاب‌خوان کیندل خود را در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه کرد، تمام کتاب‌خوان‌هایش در کمتر از ۶ ساعت به فروش رسیدند. از آن زمان تاکنون، هم‌چنان کیندل محبوبیت خود را در بین عاشقان کتاب حفظ کرده است و پرفروش‌ترین کتاب‌خوان بازار به حساب می‌آید. طبق یکی از مطالعاتی که به تازگی صورت گرفته، بیش از ۵۰ درصد افرادی که کتاب‌های الکترونیکی می‌خوانند یک دستگاه کیندل دارند.

برای آن دسته از کتاب‌خوان‌ها که اهل سفر کردن هم هستند، کیندل بهترین اتفاقی است که تا به حال رخ داده است. کیندل کتاب‌خوانی است که ظاهری مشابه آی‌پد دارد، اما مشخصا برای خواندن کتاب طراحی شده است.

دلایل زیادی وجود دارد که شما را برای خرید یک کتاب‌خوان کیندل ترغیب کند. برای مثال، در حین سفر، در شرایطی که ساعت‌ها در فرودگاه منتظر پروازی هستید که تاخیر دارد یا در مسیرهای طولانی در قطار، اتوبوس یا هواپیما کیندل می‌تواند بهترین همراهتان باشد. اما، مطمئنا، مهمترین مسيله این است که شما باید اهل کتاب و کتاب‌خوانی باشید تا برای خرید این دستگاه ترغیب شوید.

اگر برای سلامت چشمانتان اهمیت قائلید خرید کیندل بهترین توصیه ما به شما است. وسیله‌ای سبکتر و کوچکتر از کتاب که بیش از هزاران کتاب را در دل خود جای می‌دهد، کتاب‌خوان کیندل به‌خصوص برای مسافران مناسب است. اما، از آنجایی که مدل‌های متنوع کتاب‌خوان وجود دارد این پرسش پیش می‌آید که چه مدل و طرحی برای شما مناسب‌تر است.

مدل پیپروایت (Kindle Paperwhite)

کیندل

یکی از بهترین ویژگی‌های این مدل برای مسافران، صفحه نمایش لمسی با نور پس‌زمینه است؛ مناسب برای زمان‌هایی که در محیط‌های تاریک و کم‌نور مانند اتوبوس یا هواپیما هستید. به علاوه، این کتاب‌خوان از رزولوشن بالا، سرعت بالای تعویض صفحه، حافظه‌ای ۴ گیگابایتی، صفحه نمایش جوهرالکترونیک و مرورگر بهتری نسبت به مدل اولیه کیندل برخوردار است.

دو مدل متفاوت از پیپروایت وجود دارد؛ همراه یا بدون اینترنت 3G. متاسفانه، با استفاده از این مدل از کیندل امکان جستجو در فضای اینترنت نیست و تنها به سایت ویکی‌پدیا و آمازون دسترسی خواهید داشت. بنابراین، اگر قصد دارید به سفری طولانی بروید و برای مدت طولانی دسترسی به Wi-Fi نخواهید داشت، پرداخت هزینه اضافی برای خرید مدل دارای اینترنت 3G ارزش دارد. قیمت این مدل از کتاب‌خوان کیندل ۷۸۰ هزار تومان است.

مدل وویج (Kindle Voyage)

کیندل

این مدل نسبت به پیپروایت ظریف‌تر و سبک‌تر است و صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر دارد. همچنین، این کتاب‌خوان مجهز به حسگر نور محیط است؛ یعنی نور صفحه نمایش آن متناسب با شرایط محیطی تغییر می‌کند و در واقع نمایشگر این مدل بهترین نمایشگر در بین کتاب‌خوان‌های موجود است. یکی از ویژگی‌های برجسته وویج که آن را از دیگر کتاب‌خوان‌ها متمایز می‌کند ضخامت بسیار کم بدنه آن است. قابلیت‌های وویج در مقایسه با مدل قبلی تفاوت چشمگیری نداشته است اما قیمت آن چیزی حدود دوبرابر پیپروایت و ۱,۱۳۰,۰۰۰ تومان است.

مدل اوسیس (Kindle Oasis)

کیندل

تاکنون گران‌ترین مدل در میان کتاب‌خوان‌های کیندل، اوسیس است. اوسیس بیشترین عمر باتری را دارد و از این نظر در بین کتاب‌خوان‌های کیندل بی‌رغیب است و در واقع باتری آن حدود دو هفته شارژ نگه ‌می‌دارد. این کتاب خوان دارای بیشترین تعداد چراغ LED در هر دو لبه برای مطالعه در تاریکی است؛ همچنین در  شرایطی که نور آفتاب به طور مستقیم به صفحه نمایش می‌تابد، به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد و مشکلی برای خواندن کتاب نخواهید داشت. یکی از نکات منفی اوسیس، نبود حسگر روشنایی است که در نسل قبلی کیندل یعنی وویج وجود داشته است. اگرچه، اوسیس پیشرفته‌ترین کتاب‌خوان کیندل به حساب می‌آید، قیمت بسیار بالا (۱,۵۸۰,۰۰۰ تومان) و ظرافت آن باعث شده که ما آن را به مسافران اهل کتاب‌ توصیه نکنیم.

ابزار سفر روزهای زوج، ساعت ۱۱:۳۰ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دیدن سایر مقالات این مجموعه به صفحه‌ی اختصاصی ابزار سفر در کجارو مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع traveltech

دیدگاه