۵ هتل برتر هندوستان با ویژگی‌های منحصر به فرد

زهره ملکی | جمعه, ۲۳ مهر ۹۵ ساعت ۱۸:۱۵

کشور هند یکی از بزرگترین و مطرح‌ترین قطب‌های گردشگری آسیا محسوب می‌شود. هندوستان همواره سرزمینی پر از شگفتی و رمز و راز بوده است با انواع مذهب‌ها، فرهنگ‌ها ، نژادها و زبا‌ن‌ها که مردمان این کشور با وجود این‌همه تنوع و گوناگونی، همگی در کنار هم زندگی می‌کنند. در این مقاله با برترین هتل‌های کشور هند آشنا خواهیم شد. در ادامه با کجارو همراه باشید.

این ۵ هتل برتر هندوستان  جزو هتل-کاخ‌های این کشور محسوب‌ می‌شوند. هتل-کاخ (Palace hotel) به هتلی گفته می‌شود که در گذشته اقامتگاه تابستانی مهاراجه‌های هندوستان بوده است. بنای این هتل‌ها از جمله قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر جایپور و اودی پور هندوستان محسوب‌ می‌شوند که با تاریخ و گذشته‌ی این سرزمین گره خورده است. اقامت مسافران در این هتل-کاخ‌ها همان حسی را به مسافران می‌دهد که مهاراجه‌های هندوستان در زمان اقامت خود در این مکان‌های دنج و آرام داشته‌اند. مشرف بودن بر یک دریاچه‌ی زلال و تپه‌های شنی، زیبایی و آرامش این هتل‌ها را دو چندان کرده است.

هتل اوبروی راج ویلاس

هتل اوبروی

هتل اوبروی راج ویلاس (Oberoi Rajvilas) در شهر جایپور (Jaipur) و در میان باغی به وسعت ۳۲ جریب ساخته شده است. محوطه‌ی هتل به‌طرز خاصی چمن‌آرایی شده است. افراد مشهور و سلبیرتی‌های بسیاری در این هتل اقامت داشته‌اند. اتاق‌های بزرگ با تختخواب‌های لوکس و مجلل از چوب درخت ساج، کمد‌های دیواری بزرگ، سرویس‌های بهداشتی که با سنگ‌های مرمر فرش شده‌اند از ویژگی‌های خاص این هتل ۵ ستاره است. از دیگر امتیازات این هتل می‌توان به زمین گلف و تنیس، اینترنت رایگان، نزدیک بودن به مرکز شهر و امکان اجاره‌ی اتومبیل اشاره کرد.

هتل کاخ دریاچه

هتل دریاچه

این هتل مجلل که جزو مجموعه هتل‌های تاج محسوب می‌شود در شهر اودی پور (Udaipur) ایالت راجستان قرار گرفته است. این کاخ باشکوه بر رور جزیره‌ای در میان آب‌های دریاچه‌‌ی پیچولا (Pichola) و پایین کوه‌های آراوالی ساخته شده است. این هتل که نمای بیرونی آن به رنگ سفید است مربوط به قرن هجدهم بوده که البته این کاخ اقامتگاه تابستانی مهاراجه‌ی شهر اودی پور نیز بوده است. مسافرانی که می‌خواهند در هتل دریاچه اقامت داشته باشند با قایق به‌سمت هتل انتقال داده می‌شوند. دکوراسیون داخلی و سنگ‌های مرمر به کار رفته در ساختمان حسی را به مسافران القا می‌کنند که گویا زمان در دهه ی ۱۷۴۰ متوقف شده است. لوسترها و چلچراغ ها و مبلمان  قدیمی، پرده‌های حریر و اسباب و اثاثیه‌ی آنتیک باعث شده است که ۶۶ اتاق و ۱۷ سوئیت این هتل همگی رنگ و بوی گذشته را داشته باشند. حتی مسیرهای پیاده‌رویی که با نور شمع روشن می‌شوند و گردش در دریاچه به هنگام غروب‌ آفتاب تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از هندوستان را برای  مسافران رقم می‌زند.

هتل سوجان راج محل

هتل سوجان

هتل سوجان راج محل (‌‌Sujan Rajmahal) در شهر جایپور و در ایالت راجستان واقع شده است. شهر جایپور از مراکز مهم گردشگری در هند است که به شهر صورتی مشهور است. در این شهر ساختمان‌های بسیاری به رنگ صورتی هستند که باعث شده به این شهر لقب شهر صورتی داده شود. هتل سوجان راج محل به‌عنوان یکی از رمانتیک‌ترین و زیباترین هتل‌های جهان شناخته شده است. این هتل محل اقامت مهاراجه‌ی شهر جایپور بوده است. ساختمان این کاخ مجلل و دکوراسیون داخلی آن تاریخ شاهانه و گذشته‌ی این هتل-کاخ را نمایان می‌کند. باغ سرسبز و گوشه‌های دنج و آرام این کاخ، دکوراسیون داخلی منحصربه‌فرد با کاغذدیواری‌هایی که استادانه طراحی و نصب شده‌اند، درهای آینه‌کاری‌ شده، سقف بلند و پلکان مرمرین از ویژگی‌های این کاخ قدیمی است. این کاخ ۲۵۰ سال قدمت دارد و میزبان افراد مشهوری از سراسر جهان بوده است. اتاق‌های این هتل طراحی بسیاری جالبی دارند با کاغذ‌دیواری‌هایی که تماماً به رنگ صورتی هستند. هتل راج‌ محل به‌طور کلی فقط ۱۴ اتاق و سوئیت دارد.

 هتل نیمرانا

هتل نیمرانا

 هتل نیمرانا (Neemrana) در شهر الوار (Alwar) ایالت راجستان قرار دارد. این هتل در باغی به وسعت ۶ جریب و در مسیری که به شهر جایپور منتهی می‌شود، ساخته شده است. قدمت بنای این هتل که به‌شکل کاخ-قلعه ساخته شده است به قرن پانزدهم برمی‌گردد. این کاخ به‌صورت طبقه طبقه و پلکانی در دامنه‌ی کوه ساخته شده است. اتاق‌های این هتل از نظر دکوراسیون و چشم‌انداز بسیار متفاوت هستند و این امکان برای مسافران وجود دارد که قبل از اتاق گرفتن می‌توانند اتاق‌ها را شخصاً ببینند و سپس اتاق موردنظرشان را انتخاب کنند.

هتل رامبا

هتل رامبا

بسیاری از هتل‌ های قدیمی و هتل-کاخ‌های هندوستان، در شهر جایپور قرار دارند و یکی از باشکوه‌ترین این هتل‌ها‌، هتل رامبا (Rambagh) است. این هتل، محل زندگی یکی از مهاراجه‌های شهر جایپور بوده است که اکنون جزو هتل‌های زنجیره‌ای تاج محسوب می‌شود. اکثر قسمت‌های این کاخ، تاریخچه و گذشته‌ی خود را حفظ کرده است. ساختمان هتل به همان صورت که در گذشته بوده، حفظ شده است از جمله محوطه‌ی باغ، دالان‌ها و استخر سرپوشیده‌ی کاخ همان شکل قدیمی خود را حفظ کرده‌اند. هر گوشه‌ی این هتل لوکس، نشانه‌ای از زندگی شاهانه و پر از تجملات مهاراجه ی این شهر را دارد از پارچه‌های مبلمان و پرده‌ها گرفته تا سالن غذاخوری مجلل این هتل. این هتل لوکس «جواهر شهر جایپور» نام گرفته است. وجود دو استخربزرگ، برگزاری کلاس‌های یوگا، امکان اجاره‌ی‌ اتومبیل، اینترنت رایگان و نزدیک بودن به فرودگاه جایپور از امکانات خاص این هتل هستند، همچنین امکان اجاره‌ی درشکه‌های اسبی قدیمی برای گشت‌وگذار در باغ  و اطراف کاخ وجود دارد.  

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه