بهترین سواحل بریتانیا

مریم حیدرشناس
مریم حیدرشناس جمعه، ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
بهترین سواحل بریتانیا

بریتانیا جاذبه‌های بسیاری دارد، بناهای تاریخی و موزه‌ها گرفته تا چشم‌اندازهای طبیعی، پارک‌ها، سواحل دیدنی. در ادامه با کجارو همراه باشید تا ۵ ساحل معرکه در بریتانیا را به شما معرفی کنیم.

در بریتانیا سواحل بی‌نظیر بسیاری وجود دارد که گردشگران زیادی را هر ساله به سوی خود جذب می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با برترین سواحل بریتانیا آشنا کنیم و توضیحاتی در مورد محل اقامت و رستوران‌های برجسته در این سواحل به شما خواهیم داد.

ساحل ویموت، دورست، انگلستان

ساحل ویموت، دورست، انگلستان

ویموت (Weymouth) تفرجگاه ساحلی معرکه‌ای واقع در ناحیه روستایی دورست (Dorset) است. این ساحل آرام با شن‌های نرم و آب زلالش، هرساله هزاران گردشگر را صرف‌نظر از آب‌وهوا به سوی خود جذب می‌کند. در این ساحل اغلب الاغ‌ سواری و نمایش‌های سرگرم‌کننده‌ای برقرار است و به‌طور کلی هرچیزی که می‌بینید اصالت انگلیسی دارد. تعداد زیادی کافه و رستوران فوق‌العاده دارد که می‌توانید بدون ترس از هدر رفتن پولتان، با خیال راحت از میانشان انتخاب کنید.

بهترین راه برای رسیدن به ویموت این است که با انتخاب یک پرواز خوب خود را به ساوتهمپتون (Southampton) برسانید و از آنجا با قطار مستقیم به ویموت بروید.

برای اقامت خود و خانواده‌تان می‌توانید یکی از بهترین هتل‌های غربی یعنی ریمبراندت (Rembrandt) را انتخاب کنید. این هتل دارای اسپا، رستوران‌های متعدد و استخر شنای بزرگی است و پایگاهی خوب برای کشف ساحل دورست محسوب می‌شود.

برای صرف وعده‌های غذایی رستوران آل مالو (Al Molo) که رستورانی ایتالیایی به سبک آرت دکو است را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران معرکه در  اسکله بنا شده است. آرت دکو معادل فرانسوی هنر تزیینی متعلق به قرن بیستم است که یک جنبش هنری محسوب می‌شود. جنبشی که بر معماری، مدگرایی، طراحی صنعتی و سایر هنرها تاثیر داشته است.

رستوران مانبو بیسترو (Manbo’s bistro) هم گزینه خوبی است. این رستوران منو ویژه‌ای برای کودکان دارد و غذا را در اسرع‌وقت آماده می‌کند؛ بنابراین لازم نیست کودک کم‌طاقت شما مدت زیادی منتظر بماند.

خلیج آکسویچ، شبه‌جزیره گور، ولز جنوبی

خلیج آکسویچ، شبه‌جزیره گور، ولز جنوبی

برای دیدن ساحلی که شاید بتوان آن را زیباترین ساحل بریتانیا نامید، حتما سری به ولز (Wales) بزنید. خلیج آکسویچ (Oxwich)  با ماسه‌های نرم و قاب جنگلی اطرافش، مشرف به قلعه پنرینس (Penrice) است. در تابستان این خلیج خیره‌کننده مکانی ایدئال برای شنایی امن و قدم زدن روی ماسه‌ها یا قدم زدن در طبیعتی با ۶۰۰ گونه گیاه گل‌دار است. شبه‌جزیره گور (Gower) در غرب سوانسی (Swansea) کشیده شده است و اولین مکان در بریتانیا است که به‌عنوان ناحیه‌ای با زیبایی طبیعی خارق‌العاده از سوی آژانس حومه به نمایندگی از دولت بریتانیا برگزیده شده است. از این انتصاب بیش از ۵۰ سال می‌گذرد. جاده‌ای خاکی از آکسویچ تا کلیسای مقدس آیلتید (Illtyd) کشیده شده است که مشهور است در گذشته سکنه‌ای داشته است که نیمی انسان و نیمی اسب بوده‌اند. در این خط ساحلی قصرها، آثار باستانی و نقاط دست‌نخورده و بکر زیادی می‌توانید ببینید.

در نزدیکی سوانسی شهری وجود دارد که در چند سال اخیر به خاطر غذاهای محلی خود رونق زیادی کسب کرده است؛ غذاهایی مثل نان لاور که از نوعی جلبک ساحلی خوراکی طپخ می‌شود، صدف دریایی متعلق به آب‌های شور، گوشت گاو سیاه ولزی و ماهی‌های خوشمزه. این غذاها بیانگر میراث غذایی غنی این منطقه هستند. رستوران  Munch of Mumbles گزینه خوبی برای امتحان غذاهای خوشمزه بریتانیایی و تماشای منظره شگفت‌انگیز دریا است.

برای اقامت در این ساحل زیبا کلبه‌های قلعه پنرایس در پشت ساحل آکسویچ را می‌توانید انتخاب کنید؛ مجموعه‌ای از ۱۴ کلبه که مشرف به ساحل و شبه‌جزیره شگفت‌انگیز گور هستند.

بارافاندل، پمبروکشایر، ولز

بارافاندل، پمبروکشایر، ولز

خلیج زیبای بارافاندل (Barafundle) در پمبروکشایر( (Pembrokeshire) واقع شده است. ساحل این خلیج را صخره‌ها محاصره کرده‌اند. این ساحل چشم‌نواز در سال ۲۰۰۴ در فهرست ۱۲ ساحل برتر دنیا قرار گرفت. در سال ۲۰۰۶ از سوی «راهنمای تعطیلات خوب» به‌عنوان بهترین ساحل در بریتانیا شناخته شد. در همین سال مجله زندگی کشور لقب «بهترین مکان برای پیک‌نیک در انگلستان» را به این ساحل زیبا اعطا کرد، البته بارافاندل در سال ۲۰۱۲ برای بار دوم این عنوان را به خود اختصاص داد.

در آغوش ساحل بارافاندل امواج آرامی رفت‌و‌آمد می‌کنند که آن را محل ایده‌آلی برای آب‌تنی کودکان کرده است. متاسفانه این ساحل به جاده دسترسی نداشته و زمین‌های اطراف آن هم ناهموار است؛ بهتر است اتومبیل خود را در پارکینگ بگذارید و خود را برای ۱۵ دقیقه پیاده‌روی روی صخره‌ها و تپه‌ها آماده کنید. سپس تا ساحل شنی پایین بیایید. اگرچه رسیدن به ساحل تا حدودی دشوار است؛ اما مسیر آن بسیار چشم‌نواز است. این ساحل آن‌قدر بکر و دست‌نخورده مانده است که هیچ امکاناتی هم در آن نمی‌توانید بیابید؛ بنابراین ناهار و خوراکی‌هایی را که می‌خواهید با خود ببرید.

اگر به این ساحل زیبا سفر کردید برای اقامت می‌توانید به Grove B&B بروید؛ خانه اربابی بازسازی‌شده‌ای در ناربرث (Narberth) که چشم‌اندازی عاشقانه و باغ‌هایی فوق‌العاده دارد. در روستای استاکپل (Stackpole)، کافه‌ای با غذاهای عالی به نام Stackpole Inn وجود دارد که غذا خوردن در آن خالی از لطف نیست.

ساحل برایتون، ساسکس

ساحل برایتون، ساسکس

ساحل برایتون (Brighton) به‌جای ماسه‌های نرم سفید‌‌رنگ، سنگ‌ریزه دارد. هنگام تابش خورشید، برایتون پر می‌شود از صندلی‌های تاشو، چترهای آفتابی و جمعیت زیادی که آفتاب می‌گیرند.

برایتون تفریحگاهی پرزرق‌و‌برق است و اسکله شلوغ و پرطراوتش افرادی که به‌دنبال سرگرمی می‌گردند را به سوی خود می‌کشاند.

برای اقامت در این ساحل می‌توانید هتل پلیروکو (Pelirocco) را رزرو کنید. این هتل در مرکز برایتون واقع‌شده است و تنها ۲ دقیقه با ساحل فاصله دارد.

برای صرف غذا حتما سری به رستوران کوچک ۶۴ درجه بزنید؛ رستورانی که در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بهترین رستوران برایتون شده و جایزه غذا را تصاحب کرده است. در ۶۴ درجه بشقاب‌های کوچک غذا سرو می‌شود.

خلیج جنوبی، اسکاربورو، یورکشایر شمالی، انگلستان

خلیج جنوبی، اسکاربورو، یورکشایر شمالی، انگلستان

اسکاربورو (Scarborough) ساحلی با شن‌های نرم و کافه‌های عالی است که معماری‌های زیبایی هم در آن دیده می‌شود. آب خلیج هم آرام است که یک دلیل آن می‌تواند قلعه‌ای در آن نزدیکی باشد که برای خلیج همچون پناهگاه می‌ماند. در فرهنگ عامیانه این آب‌ها به‌عنوان اسپایی اصیل جا افتاده‌‌اند؛ داستان از این قرار است که در قرن ۱۵ میلادی مردم معتقد بودند این آب‌ها قدرت شفابخشی دارند. اگر از گشت‌و‌گذار در این ساحل زیبا اندکی فارغ شدید، سری هم به قلعه اسکاربورو بزنید تا آثار بازمانده از قرن ۱۱ را ببینید.

برای اقامت در اسکاربور هتل آمباسادور (Ambassador) محل مناسبی است. این هتل تنها ۳ دقیقه تا ساحل و تا ایستگاه راه‌آهن هم ۱۵ دقیقه فاصله دارد. آمباسادور استخر سرپوشیده، سونا و اسپا دارد که استفاده از آن رایگان است.  شما می‌توانید غذایتان را با تماشای چشم‌انداز زیبای دریا میل کنید.

برای خوردن یک بستنی بی‌نظیر یا صرف نهاری سالم و دلچسب به کافه مستر مو (Mr Moo) بروید. شاید هم بخواهید برای صرف چای به چایخانه فرانسیس (Francis) در خیابان جنوبی بروید؛ جایی‌ که کاسه‌ای پر از انگور روی رومیزی گلدوزی‌شده زیبایی قرار داده شده است و گزینه‌های خوشمزه‌ای از جمله کیک‌های متنوع به‌همراه چای مخصوص در انتظار شما است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه