اصفهان با کمک هلندی ها به شهر دوچرخه‌ها تبدیل می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
اصفهان با کمک هلندی ها به شهر دوچرخه‌ها تبدیل می شود

شهرداری اصفهان با گروهی هلندی وارد تعامل شده است تا زیرساخت‌های علمی و فنی لازم را جهت اینکه اصفهان به شهر دوچرخه‌ها تبدیل شود فراهم کند.

«محمد درویش» مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه شهرداری نیشابور و اصفهان بهترین عملکرد را برای احداث مسیرهای ویژه و ایمن دوچرخه سواری داشته‌اند، گفت:

در نیشابور شهرداری جک‌هایی را به اتوبوس‌ها وصل کرده است تا دوچرخه‌سوارها بتوانند مسیری را با اتوبوس طی کنند؛ همچنین در اصفهان روز سه شنبه‌های بدون خودرو، خیابان چهارباغ را به روی خودروها بسته و ۱۰۰ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه‌سواری ایجاد می‌شود ضمن اینکه شهردار اصفهان قول داده است که این مسیر را دو برابر کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران تا به امروز به صورت جدی به این موضوع نپرداخته است گفت که در منطقه ۸ تهران «منطقه نارمک» مسیرهای دوچرخه سواری ایجاد شده ولی این مسیرها خیلی جدی گرفته نشده و درحال حاضر نیز از آن‌ها به صورت جدی استفاده نمی‌شود.

درویش افزود که اخیرا شهرداری تهران رویکرد جدیدی را پیش گرفته و اعلام کرده است که تا پایان مهرماه در منطقه ۱۲ مسیر ایمن دوچرخه سواری ایجاد می‌کند و مسیر را به روی همه ترددهای موتوری می‌بندد.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد که مسئله‌ای که در احداث مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری مهم است این است که مسیرها فانتزی نبوده و به یکدیگر متصل باشند تا افراد بتوانند مسیری طولانی را با امنیت کامل با دوچرخه طی کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران اعلام کرده است که قصد دارد خیابان ولیعصر (عج) را به بزرگ‌ترین پیاده‌راه خاورمیانه تبدیل کند گفت:

در خیابان ۱۷ شهریور اقدامات مناسبی در راستای استفاده از دوچرخه انجام شده است و امیدوارم این اقدامات تداوم داشته باشد.

دویش در پایان گفت که در استان‌های یزد، تبریز، مشهد و سیرجان اقدامات خوبی برای استفاده از دوچرخه انجام گرفته است که امیدوارم این اقدامات ادامه داشته و در سایر استان‌ها انجام شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه