نکاتی که هنگام خرید در دهلی باید بدانید

شیرین روستا | شنبه, ۱۹ دی ۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

اگر می خواهید از هند سوغاتی‌های خوب و باارزشی خریداری کنید، حتمابرای خرید در دهلی وقت بگذارید و بدانید که خرید کیف، کفش، لوازم آرایشی و هرجور سوغاتی در این شهر بسیار باصرفه‌تر از جاهای دیگر است. می‌خواهیم در این مقاله، تعدادی از مراکز خرید مناسب در دهلی را به شما معرفی کنیم. با کجارو همراه باشید.

 موقعیت

 می‌توانید خرید لباس، وسایل الکترونیکی، دی‌وی‌دی و سی‌دی‌های فشرده را در بازار زیرزمینی پالیکا انجام دهید. شما می توانید در محله کانات و در کنار سیرک کانات با فروشندگان زیادی برخورد کنید و سر قیمت مورد نظر خود چانه بزنید. اما توجه داشته باشید که خرید در مراکز خرید بزرگ در دهلی به زمان بیشتری نیاز دارد پس باید اعصاب فولادین داشته باشید. بنابراین حتما از قبل برای خریدتان برنامه‌ریزی کنید. یکی از نکات جالب این است که شما هیچ‌وقت مشکلی با زبان ندارید و حتی اگر به ارزان‌ترین فروشگاه‌های دهلی که در محله یاشانت هستند، بروید باز هم می‌توانید برای خرید چیزهایی مثل چرم و جواهرات چانه بزنید و از خریدتان لذت ببرید.

مکان‌های متمدن‌تر برای خرید در نزدیکی بازار پالیکا واقع شده‌اند. حتما به بوتیک‌ها در محله کونات سر بزنید. این بوتیک‌ها مرکزی برای علاقه‌مندان به مدهای گران‌قیمت است. در اطراف ساختمان این بازار هم می‌توانید جنس‌های اصل مثل: آدیداس، بنتلی، لی، لویی فیلیپ، نایک و بسیاری از مارک‌های دیگر را پیدا کنید و بخرید. حتما به چرم‌هایی که  برای فروش هستند، توجه کنید. البته قیمت در بوتیک‌ها ثابت است و جایی برای چانه‌زنی نیست.

می‌توانید در قسمت جنوبی شهر، مراکز خرید بزرگی همچون پلازا را پیدا کنید. اگر وقت بیشتری دارید به شما پیشنهاد می کنیم که به شهر ماهواره‌ها در دهلی گورگن بروید چون در کنار جاده مهرائولی گورگن مکان‌های زیادی برای خرید ساخته شده‌است.

پوشاک

هر توریستی که به هند می رود حتما از یکی از دوستان و آشنایان خود سفارش خرید لباس ساری را می‌گیرد. قبل از اینکه حرکت نابخردانه‌ایی بکنید و لباس نامناسبی بخرید، به اینکه قرار است این لباس را در چه مراسمی بپوشید، فکر کنید. چون این لباس حداقل ۶.۵ متر پارچه دارد و پوشیدن آن در هر شرایطی مناسب نیست و تا حدی سخت است. در ضمن اگر می خواهید ساری بخرید، بقیه بخش‌های ساری را فراموش نکنید. در واقع ساری دارای یک لباس چسبان و تی شرت مانند است که به آن چولی می‌گویند.

Shopping In Delhi

ولی خرید شلوار به همراه یک بلوز زنانه کوتاه یا بلند که در طرح‌های آستین‌دار و بدون آستین هستند، کار عاقلانه‌تری به نظر می رسد.  در این صورت شما می‌توانید در هر کارناوالی شرکت کنید و زیر یا روی آن هر لباسی که دوست دارید، بپوشید و از این لباس در زندگی روزمره یا در اقامتگاه خود نیزاستفاده کنید. قیمت خرید یک شلوار ابریشم به همراه یک شال که داپوتا نام دارد، بین ۷۰ تا ۱۵۰ دلار است و در جنس‌های ابریشم و نخ، قیمت آن‌ها دو تا سه بار ارزان‌تر است. اگر به دنبال خرید جنس  کتان خالص باشید، این قیمت چند دلار ارزان‌تر هم می‌شود. ولی در نظر داشته باشید که این پارچه خیلی زود از ریخت می‌افتد و کیفیت پارچه‌های ابریشمی را ندارد. اگر علاوه بر لباس به دنبال خرید پارچه هستید، می توانید با بازدید ازخیاطی‌ها پارچه دلخواه خود را پیدا و خریداری کنید.

در مغازه‌های دهلی می‌توانید بسیاری از اجناس مارک‌دار را پیدا کنید که توسط کارخانه‌های محلی و برای فروش عمده در منطقه تولید شده‌اند. اما دقت کنید محبوب‌ترین برندها هم می‌توانند خیلی ارزان باشند و شما این امکان را دارید که جنس‌های اصل را با قیمت پائین خریداری کنید. بهترین فصل‌ها برای خرید، ماه اوت (شهریور) و فوریه (اسفند)  و جشنواره پائیزی دهلی است.

لوازم آرایشی

Shopping In Delhi

محبوب‌ترین برند لوازم آرایشی در هند، هیمالیا، تاج و سواتی هستند. در شهر دهلی شما می‌توانید این لوازم بهداشتی را خیلی ارزان تهیه کنید. حتما روغن‌هایی طبیعی را که به جای لوسیون‌های بدن استفاده می‌شوند، خریداری کنید. می‌توانید این روغن‌ها را که دارای دستور ساخت خانگی هستند، با قیمتی معادل یک یا دو دلار بخرید.

ادویه

Shopping In Delhi

غذای هندی به مهارت در استفاده از ادویه و طعم محلی مخصوص خود معروف هستند. اگر می‌خواهید بخشی از تجربیات سفر خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، مقداری از ادویه‌های هندی را با خود به عنوان سوغات ببرید.می توانید بهترین انواع ادویه‌ها را در دیلی‌هات پیدا کنید.

سوغاتی‌ها

امکان خرید بهترین سوغاتی‌ها برای دوستانتان در دهلی مهیاست. دراین شهر همه چیز ارزان‌تر از سایر شهرها است و شما به عنوان خریدار می‌توانید مقداری زیادی پول پس‌انداز کنید و با قیمت مناسب‌تری خرید کنید. در بازارهای دهلی اجناسی از جنس چوب و استخوان ، روسری ابریشمی، ترمه و چیزهای دیگری نیز وجود دارند. بازار اصلی دهلی دقیقا رو به‌روی استگاه قطار نیودهلی قرار دارد.

Shopping In Delhi

اما فراموش نکنید که خرید از صنایع دستی دیلی‌هات خیلی جالب‌تر است و قطعا از نتیجه خرید خود راضی خواهید بود. همچنین به مغازه‌های اطراف کانات بروید و به محصولات آن جا هم سری بزنید. البته که اجناس کانات کمی گرانتر است. این منطقه نزدیک به بازار تبت است و برای کسانی که به دنبال خرید نقره ، طلا و جواهر ارزان به همراه سنگ‌های نیمه‌قیمتی هستند، توصیه می‌شود. اما چانه‌زنی را فراموش نکنید.

منبع: travelvivi

مطالب مرتبط:

دیدگاه