ورود نخستین ایرباس جدید A۳۲۰ به ناوگان لوفت‌هانزا

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
ورود نخستین ایرباس جدید A۳۲۰ به ناوگان لوفت‌هانزا

شرکت هواپیمائی لوفت‌هانزا از روز جمعه نخستین هواپیمای جدید ایرباس A۳۲۰ را در شهر فرانکفورت آلمان وارد ناوگان هوائی خود کرد. برای اطلاع بیشتر با کجارو همراه شوید.

شرکت هواپیمائی لوفت‌هانزا جدیدترین نمونه ایرباس A۳۲۰ را وارد چرخه حمل و نقل خود کرد. این هواپیما با برخورداری از آخرین دستاوردهای شرکت‌های ایرباس و پرت-ویتنی در عرصه تکنولوژی، گزینه مناسبی برای پرواز در مسافت‌های نزدیک و متوسط است. این عضو جدید خانواده ایرباس روز یکشنبه نخستین پرواز خود را از فرودگاه فرانکفورت به مقصد هامبورگ انجام داد. نکته قابل‌توجه اینکه شرکت لوفت‌هانزا کلیه مراحل عملیاتی اولین فرود این ایرباس جدید را به‌صورت زنده از شبکه اجتماعی فیسبوک به نمایش گذاشت. گفتنی است از سال ۲۰۱۰ میلادی، ۸۰ شرکت هوایی از سراسر دنیا از جمله قطر ایرلاینز، گالف ایر و سوئیس ایر در حدود ۴۵۰۰ فروند از ایرباس جدید A۳۲۰ را برای ناوگان‌های هوایی خود سفارش داده‌اند و در این میان، شرکت هوائی لوفت‌هانزا نخستین شرکتی است که این هواپیمای جدید را وارد ناوگان حمل و نقل خود کرده است.

از جمله تفاوت‌های مهم این هواپیمای باریک‌ پیکر (تک راهرو) با همرده‌های پیشین خود این است که ایرباس A۳۲۰ تا ۵۰ درصد صدای کمتری ایجاد می‌کند و میزان مصرف سوخت و تولید گاز دی‌اکسید‌کربن آن نیز تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. همچنین فضای داخل کابین به‌گونه‌ای طراحی شده که از کارائی کافی برخوردار باشد و گنجایش ۱۸۰ مسافر را دارد. در حال حاضر، این هواپیما درشهرهای فرانکفورت، هامبورگ و مونیخ کشور آلمان در حال پرواز در خطوط شرکت لوفت‌هانزا است و تا پایان سال جاری ۵ فروند دیگر از آن به ناوگان این شرکت افزوده خواهد شد.

منبع : mashable

مطالب مرتبط:

دیدگاه