فیتور ۲۰۱۶، روز دوم: آغاز برگزاری جلسات، ملاقات‌ها و همکاری‌های احتمالی

سیامک احدی | جمعه, ۲ بهمن ۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

نمایشگاه فیتور محلی است که در آن شرکت‌های خدمات مسافرتی از سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا با هم دیدار کرده و همکاری‌هایی را آغاز کنند. در روز دوم برگزاری این نمایشگاه، شرکت های ایرانی فعالانه در پی آن هستند تا جاذبه‌های ایران را به بازدیدکنندگان معرفی کنند.

فیتور ۲۰۱۶ پرشور آغاز شد و در همان روز اول استقبال خوبی از آن را شاهد بودیم. اما در روز دوم نیز همچنان غرفه‌ها شلوغ بودند و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از غرفه‌های ایرانی دیدن می‌کردند. با توجه به آشنایی شرکت‌ها با یکدیگر، مذاکرات و جلساتی هدفمند صورت گرفت که نشان از علاقه‌مندی شرکت‌ها و افراد برای سفر به ایران بود.

فیتور ۲۰۱۶

از آنجا که ایران جزو مقاصد گردشگری ناشناخته است، بعد از انتشار اخبار مرتبط با اجرایی شدن برجام، کنجکاوی زیادی برای دیدن جاذبه‌های ایران که شامل ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعت‌گردی است، وجود دارد.

فیتور ۲۰۱۶

شرکت‌های ایرانی نیز به ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان و برگزاری جلسات با شرکت‌های مسافرتی خارجی پرداختند.

برخی از شرکت‌های خارجی که پیش از این نیز برنامه‌ها و تورهای سفر به ایران را برگزار می‌کردند، به دنبال برنامه سفرهای جدید و توسعه فعالیت‌های خود هستند. اما سایر شرکت‌ها با اینکه آشنایی نسبت به ایران ندارند ولی علاقه‌مند هستند تا ایران را به عنوان یک مقصد جدید در برنامه سفرهای خود جای دهند.

فیتور ۲۰۱۶

فیتور ۲۰۱۶

همایش سراسری راهنمایان نیز یکی از ظرفیت‌هایی است که توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است. جشن جهانی راهنمایان گردشگری در تاریخ ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۵ به میزبانی کانون سراسری راهنمایان در ایران برگزار می‌شود.

در این جشن بسیاری از راهنمایان از سراسر دنیا و از بسیاری کشورها به ایران می‌آیند و همزمان با آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، خود را برای میزبانی علاقه‌مندان سفر به ایران آماده می‌کنند.

فیتور ۲۰۱۶

غرفه ایران در حال حاضر با حضور بخش هتل‌های داخلی و کانون اتومبیل‌رانی و کانون سراسری راهنماهای گردشگری و ۱۹ شرکت خدمات مسافرتی که به طور تخصصی روی گردشگری ایران کار می‌کنند، میزبانی علاقه‌مندان را انجام می‌دهند و همگی در تلاش هستند تا زیبایی‌های سرزمین‌مان، ایران را به گردشگران و شرکت‌های خارجی نشان دهند.

فیتور ۲۰۱۶

از آنجایی که کشور اسپانیا یکی از کشورهای پرمخاطب در زمینه گردشگری است و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران از این کشور بازدید می‌کنند، می توان در این نمایشگاه با راهبردها و برنامه‌ریزی‌های گردشگری این کشور و تجربیات آنها آشنا شد.

فیتور ۲۰۱۶

در روز سوم نیز قرار است قرار ملاقات‌های زیادی برگزار شود و فعالان گردشگری ایران، از جمله مدیران و دست‌اندرکاران شرکت خدمات مسافرتی ایوار در تلاش هستند تا هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری ایران را به شرکت‌های مسافرتی خارجی معرفی کنند تا صنعت گردشگری کشور رونق بگیرد.

تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه