افزایش ظرفیت هتل‌ های ابوظبی

عماد جعفری
عماد جعفری سه شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
افزایش ظرفیت هتل‌ های ابوظبی

افزایش تعداد گردشگران و رشد صنعت گردشگری ابوظبی موجب شده تا مقامات امارات برای افزایش ظرفیت این شهر برای پذیرایی از مسافران‌، تصمیمات جدیدی بگیرند. بر اساس گزارشی تازه از JLL، با ساخت هتل‌های جدید تا پایان سال جاری، ۲۳۰۰ اتاق جدید به هتل‌های این شهر اضافه می‌شود و ۵۲۰۰ اتاق دیگر تا پایان سال ۲۰۱۷ تکمیل می‌شود. با کجارو همراه باشید.

بر اساس گزارشی که JLL به‌تازگی منتشر کرده، ابوظبی در سه ماه اول سال جاری با افزایش ۲۰ درصدی گردشگران مواجه شده و بر این اساس برنامه دارد ظرفیت هتل‌های خود را برای پذیرش مسافران بیشتر افزایش دهد. JLL گزارش داده که با ساخت هتل‌های جدید  تا سال ۲۰۱۷، تعداد اتاق‌های هتل در ابوظبی از ۲۰۷۰۰ به ۲۶۰۰۰ عدد افزایش می‌یابد. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرفیت پذیرش مسافران این شهر تا پایان سال جاری از ۳/۵  میلیون به ۳/۹ میلیون  افزایش می‌یابد. رشد تعداد مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند به دلیل ابتکار دولت این کشور در توسعه فرودگاه‌های بین‌المللی این شهر و بهبود خدمات هواپیمایی Etihad است. جاذبه‌های گردشگری جدیدی نیز در سال‌های آینده افتتاح می‌شوند که شامل موزه لوور و گوگنهایم نوین و یک پارک با موضوعیت برادران وارنر در جزیره یاس می‌شود. بر اساس گزارش JLL، حدود ۴۵ درصد از اتاق‌هایی که در دست ساختند با امکانات ۵ ستاره به گردشگران عرضه می‌شوند. همچنین در ماه‌های پایانی سال جاری هتل مجلل باب القصر با ۶۷۷ اتاق و یک ساحل خصوصی در نزدیکی کاخ حکومتی این کشور افتتاح می‌شود. شیهب بن محمود (Chiheb Ben Mahmoud)، معاون اجرایی امیر امارات که سرپرست بخش هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری خاورمیانه و آفریقا JLL نیز است در این باره می‌گوید:

بیش از ۷۰ درصد هتل‌های ابوظبی و دبی ۴ یا ۵ ستاره هستند و این نسبت در ابوظبی بالاتر از دبی است.

وی ادامه داد:

ساخت این هتل‌ها، در تطابق با فضاهای تاریخی مقاصد گردشگری ابوظبی است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و منطقه‌ای تقاضای همکاری در این پروژه‌ها را دارند.

کریستین دیویرسون که طراح برنامه‌های توسعه گردشگری است و ماه آینده نمایشگاه هتل‌های دبی را برگزار می‌کند، می‌گوید:

امسال سال هیجان‌انگیزی برای صنعت گردشگری خاورمیانه است، نه تنها در امارات که در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس هم با ساخت هتل‌های جدیدی مواجه هستیم. درمجموع ۴۵۳ هتل با ظرفیت ۱۳۴.۲۱۷ اتاق در حال ساخت است. امارات متحده عربی  در حال  ساخت هتل‌های جدید در ابوظبی است و قصد دارد بازار تجارت دبی را هم تقویت کند. این در حالی است که عربستان سعودی و ترکیه هم به‌سرعت درحال‌توسعه برنامه‌های گردشگری‌شان هستند.

نمایشگاه هتل‌ها و تفریحات گردشگری ۲۸ تا ۳۰ سپتامبر در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود. منبع: arabianbusiness

مطالب مرتبط:

دیدگاه