خرید در پایتخت‌ های مد جهان: پاریس، نیویورک، لندن و میلان

میلاد بافراست | دوشنبه, ۲ شهریور ۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

چه به شرکت در نمایش‌های مد جهان علاقه‌مند باشید چه نباشید، در هر یک از چهار شهر با گشت و گذار در بهترین مغازه‌های مد دنیا، با بهترین و به روزترین مدل‌های آن آشنا خواهید شد با کجارو همراهِ بهترین تجربه‌های خریدِ به روز در دنیا باشید.

نیویورک

nature-landscapes-hdwallpaper-winter-street-in-chinatown-new-york-city-22270-hd-wallpaper-download بزرگترین چالش ساکنان نیویورک پیدا کردن زمان خالی برای خرید در شمار زیادی از مغازه‌های موجود در این شهر است. مغازه‌هایی با ویترین‌های پر زرق برق و برندهایی که اکثرا در اروپا ناشناخته‌اند. نیویورک پر از مغازه‌های متفاوت برای افراد با توانایی‌های مالی متفاوت است.

le-21c3a8me-arrondissement-fall-winter-2011-2012-mercedes-benz-new-york-fashion-week-nyfw-new-york-city-street-style-blog-4

به‌علاوه در این شهر جشنواره‌های تخفیف متفاوت و فراوانی را تجربه خواهید کرد. این تخفیف‌ها در روز شکرگزاری یعنی ۲۶ نوامبر از ۳۰٪ شروع می‌شود. از روز ۲۶ دسامبر با تخفیف‌های ویژه‌ی کریسمس که تا ۵۰٪ بالا می‌رود، ادامه می‌یابد و بعد از آغاز سال جدید میلادی در روز ۲ ژانویه تخفیف‌های مخصوص افراد علاقه‌مند به مد شروع می‌شود، و تا ۸۰٪ برای برخی برندها هم می‌ر سد. مشهورترین مکان برای خرید در این شهر مغازه‌ی سکز (Saks) در تقاطع خیابان پنجم و چهل‌و‌نهم است. این مغازه محبوبیت زیادی بین ساکنان نیویورک و حتی اروپایی‌هایی دارد که تمایل چندانی به پرداخت پول‌های هنگفت برای خرید لباس ندارند.

07-american-christmas-saks-fifth-avenue-san-francisco-exterior

فروشگاه‌ زنجیره‌ای Macy's در تقاطع برادوی و خیابان سی‌و‌چهارم در بین آمریکایی‌ها به فروشگاهی با بیشترین و باورنکردنی‌ترین تخفیف‌ها معروف است. بعد از آغاز سال جدید اجناس این مغازه با تخفیف‌های زیادی همراه است، از کفش‌های مجلسی ۶۰ دلاری تا لباس‌های لوکس ۹۰ دلاری، قیمت‌ها در Macy's باورنکردنی هستند.

2010-08-05_12-34-40_corrected

هنگام خرید در نیویورک حتما باید از فروشگاه Bloomingdale’s واقع در تقاطع لکسینگتون و خیابان پنجاه‌ونهم نیز بازدید کنید. در این فروشگاه از لباس‌های لوکس و گران تا لباس‌های ارزان‌تر از برندهای کمتر شناخته شده پیدا خواهید کرد.

bloomingdales

پاریس

thumb

بوییدن عطرهای فرانسوی دست نیافتنی نیست، این عطرها را همه‌جا می‌یابید. اما هیچ لذتی جایگزین لذت خرید این عطرها از بوتیکی معروف در پاریس نخواهد بود. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های شهر پاریس Le Printemps، قدیمی‌ترین فروشگاه پاریس است. حتی پاریسی‌ها ادعا می‌کنند که این فروشگاه پربیننده‌ترین مکان تاریخی پاریس نیز است.

PRINTEMPS-001

اگر جزو آن دسته از مردانی هستید که خرید را کاری مخصوص خانم‌ها می‌‌دانید بهتر است سری به Bryummel، فروشگاه مخصوص البسه‌ی مردانه، بزنید. در بازدید از این فروشگاه‌ها خرید غذای آماده‌ی خوشمزه‌ی Montmartre را نیز فراموش نکنید.

Travel-Exploring-Paris-Montmartre-Restaurant-Au-Cadet-De-Gascogne

تخفیف‌ها در پاریس مخصوص فصول تابستان و زمستان است. در بقیه‌ی ماه‌های سال دولت فرانسه تخفیف‌های کلان را ممنوع اعلام کرده است. در زمستان تخفیف‌ها از اولین چهارشنبه‌ی ژانویه شروع می‌شود. تخفیف‌های تابستانه نیز از آخرین چهارشنبه‌ی ژوئن شروع می‌شود. اصلی‌ترین فروشگاه فرانسه Galeries Lafayette در بلوار هاوسمن است. گالری‌های موجود در این فروشگاه Catherine Deneuve, Edith Piaf, Prince Charles,Claudia Schiffer و گالری‌های دیگر هستند. کارت‌های تخفیف به شما این امکان را می‌دهد که لباس‌های مدنظرتان را یک هفته قبل از شروع تخفیف در این گالری‌ها رزرو کنید.

Galeries-Lafayette

در حوالی این فروشگاه، بزرگترین فروشگاه پاریس یعنی Printemps نیز قرار دارد. در این فروشگاه می‌توانید لباس، لوازم جانبی، لوازم آرایش، جواهرات و هر چیز گران دیگر از این نوع را پیدا کنید.

2014-Autumn-Winter-Paris-Fashion-Week-Street-Style

هنگام زمستان باید به بوتیک‌ها و مغازه‌های برندهای معروف که اکثرا در یک بلوار هستند، مراجعه کنید. تخفیف در این مغازه‌ها بین ۷۰-۸۰ ٪ است.

لندن

Regent_Street_London

تخفیف‌ها در بریتانیا از ۶۰٪ شروع می‌شوند.

AKS4632

بزرگترین و گران‌ترین فروشگاه دنیا یعنی Harrods در خیابان برومپتون در لندن است. چندین سال است که این فروشگاه تامین‌کننده‌ی لباس خانواده‌ی سلطنتی است. سه روز پیش از شروع تخفیف در این فروشگاه مردم در چادرهایی در مقابل این فروشگاه ساکن می‌شوند. در روز اول شروع تخفیف حدود ۲۵۰ هزار نفر از این مغازه بازدید می‌کنند.

harrods--1360940615-(1)

وی وین وستوود طراح معروف مد ولباس سه بوتیک در خیابان‌های کینگز رود، کاندوییت و دیویس تاسیس کرده است که در حین سال تخفیف‌هایی تا حدود ۵۰٪ ارائه می‌کنند.

London-vacation-travel-Vivienne-Westwood-_-glitterinc.com_-(1)

در فروشگاه‌های Selfriges و Debenhams، در خیابان آکسفورد لباس‌هایی از طراحان جوان و برندهای معروف به معرض فروش گذاشته می‌شوند، تخفیف در این فروشگاه‌ها تا ۵۰٪ است.

london20131226-8

میلان

3040634-poster-p-milan

میلان سبک واقعی زندگی ایتالیایی است. جذابترین اماکن این شهر فروشگاه‌های آن است، پس این شهر شهری جذاب برای دوستداران مد خواهد بود. در میلان از جوراب تا جواهرات را با بهترین کیفیت خواهید یافت. فراموش نکنید که میلان مهد البسه‌ی نفیس است و مرکز برندهایی مانند جورجیو آرمانی، جیان فرانکوفری، گوچی، ورساچه، دولچه گابانا، والنتینو، فیروچی و دیزل است.

Milan-Street-Style-3

اما مراجعه به خیابان پنج کیلومتری بوینس آیرس که مرکز مد این شهر است را فراموش نکنید، سری به Vittorio Emanuele II بزنید و از مرکز مد جوانان یعنی Porta Tichineze در خیابان دانته دیدن کنید. در واقع بوتیک‌ها در جای‌جای این شهر پراکنده شده‌اند. تخفیف‌ها در این شهر از کریسمس شروع و تا هفته‌ی اول مارس ادامه می‌یابند.

Gelleria-Vittorio-Emanuele-II-in-Milan

galleria 

منبع: Travelvivi

مطالب مرتبط:

دیدگاه