ده تراموا و واگن برقی برتر در سال ۲۰۱۵

مهدیه عباس‌زاده | پنجشنبه, ۱ بهمن ۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

واگن‌های برقی و ترامواها تنها وسایل حمل ونقلی هستند که می‌توانند از میان شهر‌های قدیمی و تاریخی عبور کنند، جایی که حمل و نقل ممنوع است. بنابراین امکانی فوق‌العاده برای گردش در شهر، با منظره‌‌ای فوق‌العاده برایتان فراهم می‌کنند. کجارو را همراهی کنید تا در ادامه به ده انتخاب برتر سال ۲۰۱۵ در این زمینه بپردازیم.

 ۱۰) استکهلم، سوئد

استکهلم

اولین خط تراموا در سال ۱۸۷۷ افتتاح شد که البته توسط اسب کشیده می‌شد. در حال حاضر سیستم تراموای مدرنی در شهر است که باعث می‌شود بتوان در آن با سرعت و راحتی بیشتری به گشت و گذار پرداخت. پیشنهاد می‌کنیم سوار خط  ۷ شوید که مسیرش بسیار دیدنی است.

چرا این شهر؟

شهری زیبا با بافت شمال اروپا که ترکیبی است از فرهنگی به روز، سبک زندگی شلوغ و همچنین فضای بسیار جذاب و زیبای اسکاندیناویایی.

 

تراموا

تراموا

۹) ملبورن، استرالیا 

ملبورن

سیستم منحصربه‌فرد این شهر، هر دو نوع مدرن و قدیمی تراموا را شامل می‌شود. مخصوصا تراموای شماره‌ی ۹۶ میان گردشگران بسیار محبوب است، زیرا از سه منطقه‌ی هیجان‌انگیز می‌گذرد: فیتزوری(Fitzroy) که به خاطر فضای بوهمیایی‌اش(سرزمینی تاریخی در اروپای مرکزی که امروزه در بخش غربی جمهوری چک جای گرفته‌است) شناخته شده است، منطقه‌ی تجاری اصلی و ساحل دلچسب سن کیلدا(St. Kilda).

چرا این شهر؟

توسط این خط تراموا، در مهم‌ترین و پرجنب و جوش‌ترین شهر استرالیا، یعنی ملبورن بگردید.

تراموا

تراموا

۸) تور تراموای سن چارلز، نیو اورلئان، لوئیزیانا، امریکا 

نیوارلان

تور تراموای سن چارلز، بخش بسیار مهمی از شهر محسوب می‌شود مخصوصا برای کسانی که اولین بار از آن دیدن می‌کنند. این خط تراموا توسط طوفان مخرب کاترینا ویران شده بود، اما حالا تعمیر شده و آماده‌ی استفاده است.

چرا این شهر؟

این خط، از مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین نقاط شهر می‌گذرد که شامل محدوده‌ی مرکزی تجاری، محدوده‌ی باغ‌ها، بالای شهر و محله‌ی مشهور فرانسوی‌ها است.

تراموا

تراموا

تراموا

۷) هنگ کنگ، چین

هنگ کنگ

شلوغ‌ترین و پر‌جمعیت‌ترین شهر دنیا، دارای تنها تراموای دو طبقه‌ی جهان است. در کنار جزئیات هیجان‌انگیز، این خط، راهی سریع و راحت را برای گشتن درون شهر فراهم می‌کند. طولانی‌ترین مسیر ۸۰ دقیقه زمان می‌برد و از شائو کی وان(Shau Kei Wan) تا محله‌ی کندی(Kennedy) را پوشش می‌دهد.

چرا این شهر؟

با تراموای منحصربه‌فرد دو طبقه، در این شهر پر سروصدا بگردید.

تراموا

تراموا

تراموا

۶) استانبول، ترکیه

استانبول

استانبول برای اروپایی‌ها به‌راحتی در دسترس است تا بتوانند بی دردسر فرهنگ شرقی را بشناسند. همچنین این شهر از مهم‌ترین مقاصد در سفر به ترکیه برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود. بافت تاریخی آن مملو  از معماری‌های زیباست، مردم این شهر میهمان نوازند و سبک زندگی به روز و شلوغ است.

چرا این شهر؟

خطوط تراموا سراسر شهر قدیمی را می‌چرخد و مردم را در نقطه‌های مهمی از شهر پیاده می‌کند. بنابراین دسترسی به مکان‌های دیدنی جدید را بسیار راحت و لذت‌بخش می‌کند.

تراموا

تراموا

تراموا

تراموا

۵) آمستردام، هلند 

آمستردام

شهری بسیار زیبا و دارای بیشترین تراکم جمعیت در اروپا است. خیابان‌های باریک، کانال‌های آب رمانتیک و معماری قابل‌توجه قرون‌وسطایی، در کنار سبک زندگی بسیار آزاد و بی قید و شرط، میلیون‌ها گردشگر را جذب این شهر می‌کند.

چرا این شهر؟

سوار خط شماره‌ی ۲ تراموا شوید که شما را به محبوب‌ترین نقاط از جمله کاخ پادشاهی،De Nieuwe Kerk، Begijnhof، بازار گل Bloemenmarkt ،Rijksmuseum، موزه‌ی ون‌گوگ و پارک وندل می‌برد.

تراموا

تراموا

۴) پراگ، جمهوری چک 

پراگ

آثار تاریخی زیادی را می‌توان در پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری چک یافت. این شهر با بافت فشرده‌ی قرون‌وسطایی یکی از جاذبه‌های اصلی اروپای میانی است. ضمنا از پراگ به‌عنوان پایتخت تاریخی بوهم نیز نام برده می‌شود.

چرا این شهر؟

سیستم تراموای این شهر از قرن نوزدهم مشغول به کار است. استفاده از این سیستم پیچیده، آسان است. ضمن اینکه از کنار معماری‌های زیبایی می‌گذرد.

تراموا

تراموا

تراموا

تراموا

۳) بوداپست، مجارستان

بوداپست

یکی از زیبا‌ترین شهر‌های اروپای شرقی، دارای سیستم تراموای عالی است. با این حال در طول تعطیلات زمستانی، شرکت حمل و نقل بوداپست تصمیم به تزیین ترامواهایش گرفت و به‌طور تصادفی اثری غافلگیرکننده ایجاد کرد که توسط عکاسان ثبت شد. در حدود ۳۰،۰۰۰ لامپ LED برای روشنایی وسایل نقلیه استفاده شده است. هرچند، این عکاسان بودند که متوجه شدند چطور ترامواها را توسط تکنیک عکاسی شاتر باز، شبیه به وسایل حمل و نقل مدرن و تخیلی آینده کنند. پیش به سوی آینده!

  چرا این شهر؟

ترامواها امکان دیدن مسیرهایی پر از مناظر جذاب را فراهم می‌کنند. تماشای نماهای عالی از رود دانوب، پارلمان، قلعه‌ی بودا و سایر نقاط دیدنی برایتان بسیار جذاب خواهد بود.

تراموا

تراموا

تراموا

تراموا

تراموا

۲) سن فرانسیسکو، امریکا 

سن فرانسیسکو

سیستم حمل و نقل برقی سن فرانسیسکو قطعا یکی از ویژگی‌های محبوب شهر است. شما راه بهتری از پرداخت ۲ دلار و سوار شدن بر واگن برقی پیدا نمی‌کنید. این سیستم بهترین راه برای گشتن شهر و بالا رفتن از تپه‌های شیب‌دار است.

کدام مسیر؟

واگن برقی مسیر امبارکادرو(Embarcadero) و منتهی به کاسترو(Castro) را انتخاب کنید که احتمالا دیدنی‌ترین مسیر است.

تراموا

تراموا

تراموا

۱‌) لیسبون، پرتغال 

ریل تراموا

یکی از زیبا‌ترین شهرها در کشور است. بافت تاریخی آن مجموعه‌ای است از عجایب معماری که با هزاران خیابان باریک، در‌هم تنیده شده و توسط واگن برقی می‌توان آن‌ها را دید. مسیر شماره‌ی ۲۸ تراموا، شرق  را به غرب شهر متصل می‌کند و مسیری بسیار دیدنی است.

چرا این شهر؟

ترامواهای قدیمی کمک می‌کنند که تپه‌های شیب‌دار را بپیمایید و به‌راحتی در کنار یک سواری سرگرم‌کننده به مقصدتان برسید.

تراموا

تراموا

تراموا

تراموا

منبع: places to see in your life time

مطالب مرتبط:

دیدگاه