حیات وحش دورافتاده‌ترین نقاط کره زمین

مهدیه عباس‌زاده | یکشنبه, ۲۷ دی ۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

در حال حاضر جمعیت کره زمین بسیار بیشتر از دوره‌های پیشین آن است اما خوشبختانه نقاطی دورافتاده در زمین وجود دارند که همچنان دست نخورده و بکر باقی مانده‌اند. عکس‌های نفس‌گیری که در ادامه خواهید دید، نگاهی اجمالی به برخی از این نقاط دور افتاده‌ی باشکوه و مرموز دارند. با کجارو همراه باشید.

مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از حیات وحش در قالب کتابی جدید از لونلی پلنت (Lonely Planet) منتشر شده که خواننده را به انتهای زمین می‌برد. از خلیج ویلهلمینا (Wilhelmina) در قطب جنوب تا یک روستای سنگی نروژی در مدار قطب شمال. در برخی از بهترین عکس‌ها، بوزینه‌ای کوچک و دم دراز در حال خوردن میوه در آغوش مادرش نشان داده شده و در جای دیگر گله‌ای از گوزن‌های شمالی در لپلند (Lapland) سوئد در حال یورش به تصویر کشیده شده است. به‌منظور الهام بخشیدن سفرهای جدید و نشان دادن زیبایی‌های وصف‌ناپذیر طبیعت، کتاب شامل مناظر طبیعی چون آبشار ایگواسو (Iguazu) در آرژانتین، جنگل یخ‌زده تورینگیان (Thuringian) در آلمان، جزیره اسکای (Skye) و هبریدیس بیرونی در اسکاتلند، پارک ملی اسنودونیا (Snowdonia) در ولز و تپه‌های چیلترن (Chiltern) و کرن‌وال (Cornwall) در جنوب غربی انگلستان است.

این مجموعه فوق‌العاده از لونلی پلنت (Lonely Planet) که پرفروش‌ترین کتاب در این زمینه است، شامل بیش از ۳۰۰ عکس خارق‌العاده از فریبنده‌ترین جلوه‌های جهان ما است.

آبشار ایگواسو (Iguazu)، آرژانتین

طبیعت

این آبشارها بستر خود را بین مرز آرژانتین و برزیل پهن کرده‌اند. در این مکان و در جایی که رودخانه ایگواسو به‌سمت فلات پارانا (Paraná) یورش می‌برد، حدود ۳۰۰ لایه برای سقوط آب وجود دارد.

جنگل تورینگیان (Thuringian)، تورینجیا، آلمان

طبیعت

تورینجیا، معروف به قلب سبز آلمان، ایالتی کوچک با جنگل‌های متراکم است. این منطقه‌ی دست نخورده و بکر برای ورزش‌های زمستانی و مسابقات معروف پیاده‌روی طولانی آلمان، رنشتایگ (Rennsteig) معروف است.

بوزینه دم دراز، بالی، اندونزی

طبیعت

یک بچه بوزینه دم دراز، در آغوش مادرش مشغول خوردن میوه است. این تصویر در منطقه حفاظت شده جنگل میمون اوبود(Ubud) و معبد هندوها در روستای پادانگتگال(Padangtegal) گرفته شده است.

 توده‌ای یخی به‌همراه خوک دریایی، خلیج ویلهلمینا (Wilhelmina)، قطب جنوب

طبیعت

یک خوک دریایی در حال استراحت روی قطعه یخی شناور است؛ در حالی که باید خیلی مراقب نهنگ‌های گرسنه باشد، نهنگ‌هایی که به‌خوبی یاد گرفته‌اند چگونه آن‌ها را به زیر آب بکشند.

یورتمه رفتن گله‌ای از گوزن‌های شمالی، لاپلند، سوئد

طبیعت

گوزن‌های شمالی که درون برف در جایی دوردست نزدیک به گالیواره (Gällivare)، حدود ۹۶ کیلومتری داخل مدار قطب شمال می‌دوند. در اکثر نژادها هر دو جنس نر و ماده دارای شاخ هستند که در دوره‌های زمانی مختلف شاخ خود را از دست می‌دهند.

کوه‌های فشرده پاین (Paine)، تورس دل پاین (Torres del Paine)، شیلی

طبیعت

تورس دل پاین جاذبه اصلی پاتاگونیای شیلی است. این پارک ملی مجموعه‌ای از دریاچه‌ها، کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی و رودخانه‌ها است.

ساحل سنگی پگی (Peggy)، نوا اسکوشیا(Nova Scotia)، کانادا

طبیعت

غروب آفتاب بر فراز خلیج سنت مارگارت، نویدبخش شروع چرخش نجات‌بخش چراغ قرمز فانوس دریایی ساحل سنگی پگی است. این فانوس دریایی چشمک زن سمبل سواحل اقیانوس اطلس در کانادا است.

موآی (Moai)، جزیره ایستر، شیلی

طبیعت

هفت مجسمه سنگی یا موآی، از آهو آکیوی (Ahu Akivi) در پارک ملی راپا نویی (Rapa Nui) به دریا نگاه می‌کنند. سرنوشت جامعه این جزیره داستانی پندآموز است درباره اینکه نباید در مصرف منابع طبیعی زیاده‌روی کرد.

لاگو دی کارزا (Lago di Carezza)، دولومیتس (Dolomites)، ایتالیا

طبیعت

این منطقه‌ی گودال مانند بهاری، به خاطر رنگ‌های زیبایش معروف است. دریاچه رنگین کمان که در حاشیه آن جنگلی از درخت‌های صنوبر متراکم وجود دارد و انعکاس غربی‌ترین کوه دولومیتس روی آب آن مشاهده می‌شود.

پارک ملی کاهورنگی (Kahurangi)، جزیره جنوبی، نیوزیلند

طبیعت

انعکاس برف بالای کوه‌های دومین پارک بزرگ نیوزیلند روی سطح شیشه‌ای رودخانه دیده می‌شود.

چمن‌زار گبرون (Gaberoun)، ایدهان اوباری (Idehan Ubari)، لیبی

طبیعت

در میان شن‌های صحرا برکه‌ای نمکین قرار دارد که اطراف آن را چمنزاری سرسبز فرا گرفته است. این مکان سکونت‌گاه قبیله توارگ (Tuareg) از قبایل بربرهای صحرا است.

گیرانگرفیورد (Geirangerfjord) و آبشار هفت خواهر، سانمور (Sunnmore)، نروژ

گیرانگرفیورد

این آب دره دیدنی و جذاب طولی برابر با چهارده و نیم کیلومتر دارد. در مقابل آن آبشار هفت خواهر قرار دارد که به رود روان این دره می‌ریزد.

شیپراک (Shiprock)، نیو مکزیکو، آمریکا

شیپراک

آناسازی‌ها (Anasazi)، مردم باستانی پوئبلو (Pueblo) تمدن خود را در اطراف شیپراک بنا کردند.

آئوراکی (Aoraki) یا کوه کوک (Cook)، جزیره جنوبی، نیوزیلند

طبیعت

چشم‌اندازی که در میان دشت کنتربری (Canterbury) به‌سمت جنوب رشته کوه‌های آلپ نیوزیلند گسترده شده است، هم‌زمان یک هدیه و یک پیشنهاد به شما است برای اینکه کفش کوه خود را به پا کنید و به گشت‌وگذار در آنجا بپردازید.

دیوار و روستای لوفوتن (Lofoten)، نوردلند (Nordland)، نروژ

دیوار و روستای لوفوتن

در دستان دایره قطب شمال، مجمع‌الجزایر لوفوتن وجود دارند که قله‌های بلند کوهستانی بر فراز ساحل‌ها، خلیج‌ها و روستاهای سنتی قد برافراشته‌ است.

دماغه‌ی کیپ ریس (Cape Race)، نیوفاوندلند (Newfoundland)، کانادا

دریای کیپ

شبه‌جزیره آوالون (Avalon) نیش‌های خود را در اینجا نمایان می‌کند. جایی که به واسطه صخره‌ها و مه، خطوط حمل و نقل دریایی با مخاطرات زیادی روبه‌رو می‌شوند. فانوس دریایی این منطقه پیغام خطر تایتانیک را دریافت کرده بود.

پیکوس دِ اروپا (Picos de Europa)، آستوریاس(Asturias)، اسپانیا

طبیعت

راه‌ها، مسیری مشخص را به‌سمت کوهستان‌های «پیکوس دِ اروپا» واقع در شمال اسپانیا می‌روند، مسیری به قدیمی‌ترین پارک ملی این کشور که ساکنانی وحشی مانند خرس قهوه‌ای کانتبرین (Cantabrian) و گرگ آیبری (Iberian wolf) دارد.

درختان راش خزه‌ای، پارک ملی کوه اسپایرینگ (Aspiring)، نیوزیلند

پارک ملی کوه اسپایرینگ

سرزمین عجایب برای گردشگران حیات وحش، منطقه باران‌خیز جنوب غربی جزیره جنوبی که زیستگاهی ایدئال برای خزه‌ها است.

فیل در پارک ملی لیواند(Liwonde)، مالاوی جنوبی

فیل

بیش از ۹۰۰ فیل آفریقایی، لیواند با تنوع زیستی بالا را خانه خود می‌دانند. همچنین در این مکان ۲۰۰۰ اسب آبی و بسیاری از پستانداران دیگر به‌همراه حدود ۶۰۰ گونه از پرندگان زندگی می‌کنند.

پنگوئن پادشاه، جورجیای جنوبی

طبیعت

یک چهارم از جمعیت یک میلیونی پنگوئن‌های موجود در دشت سالیسبری (Salisbury) جورجیای جنوبی، واقع در اقیانوس اطلس جنوبی را پنگوئن‌های پادشاه جوان و بزرگسال تشکیل می‌دهند.

آئو فنگ نا (Ao Phang-Nga)، پارک ملی دریایی، تایلند

طبیعت

این پارک در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد. پارک ملی دریایی «آئو فنگ نا» برای مناظری که از اشکال زیبای سنگ آهک فرسوده شده در خود جای داده، مورد توجه قرار گرفته است.

کوه‌های چوگاچ (Chugach)، آلاسکا

طبیعت

تقابل زیبای کوه‌های پوشیده از برف در برابر درختان سبز و پرطراوت دره‌های زیرین.

منبع: dailymail

مطالب مرتبط:

دیدگاه