۱۰ هتل برتر در کوالالامپور، پایتخت مالزی

محمد میرافشاری | دوشنبه, ۲۸ دی ۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

مالزی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در جهان محسوب می‌شود که هرساله افراد زیادی برای کاوش در زیبایی‌های این کشور منحصربه‌فرد به آن سفر می‌کنند.اگر قصد سفر به کشور مالزی را دارید، می‌توانید با خواندن این مقاله با ۱۰ مورد از بهترین هتل‌های پایتخت مالزی یعنی شهر کوالالامپور آشنا شوید. با کجارو همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در سفر، در نظر گرفتن مکانی برای اقامت است که یکی از این روش‌ها اقامت در هتل است.

هر مسافری که به مالزی پا می‌گذارد با تعداد بسیاری از هتل‌ها روبرو می‌شود که اگر برای بار اول به آنجا سفر کرده باشید، این تعدد هتل‌ها سردرگم کننده است. لازم به ذکر است که تمامی این ۱۰ هتل از بهترین و پرطرفدارترین هتل‌های کوالالامپور محسوب می‌شوند.

با گرد هم آوردن ترکیبی  غنی از فرهنگ‌های چینی، هندی، مالزیایی، بریتانیایی و اندونزیایی، بهترین راه برای تجربه کوالالامپور و لذت بردن از آن، این است که مرکز شهر را جستجو کنید. این شهر طیف وسیعی از زیبایی‌های معماری و تنوع غذایی را شامل می‌شودو تنها یک ساعت از شگفتی‌های طبیعی مالزی فاصله دارد. به طور حتم یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر مسافر باید به آن توجه کند، محل اقامت خود است. این مقاله مربوط به ۱۰ هتل برتر کوالالامپور است که توانسته‌اند در رقابت با دیگر هتل‌های پایتخت مالزی که کم هم نبودند، بیشترین رضایت مسافرین خود را فراهم آورند. در انتخاب این هتل‌ها سعی شده ویژگی‌های معماری و طراحی داخلی مد نظر قرار بگیرد، علاوه براین مکان دقیق همه آن‌ها بسیار سرراست است و به راحتی می‌توان به عنوان یک مسافر آن‌ها را پیدا کرد؛ اما مهم‌ترین ویژگی این ۱۰ هتل در این است که دسترسی بسیار مناسبی به مکان‌های دیدنی کوالالامپور دارند که می‌تواند به مسافرین ای فرصت را بدهد مدت زمان بیشتری در زیبایی‌های آن به گشت‌وگذار بپردازند.

۱. ویلا سامادهی (Villa Samadhi)

1-Villa-Samadhi

ساخته شده از ظاهری منحصربه‌فرد که اطراف آن را یک تالاب در برگرفته است، ویلای سامادهی (Villa Samadhi) مکانی بسیار آرام در قلب شهر است. برخی از اتاق‌ها دارای آشپزخانه، باغ و بالکنی هستند که به سمت حیاط مرکزی هتل باز می‌شوند. نمای فضای داخلی از چوب بادوام جنوب شرقی آسیا است و سقف آن با استفاده از کاه‌گل سنتی پوشیده شده است. مبلمان فضاهای مشاع هتل به شکل دوره‌ای تغییر می‌کند تا از یکنواخت شدن ظاهر آن جلوگیری شود. علاوه براین موارد، گلدان‌هایی پوشیده از گیاهان سبز گرمسیری و  آب‌نمایی به شکل آبشار در قبل این هتل نصب شده است. شاید در نگاه اول پذیرفتن اینکه آنجا هتل است، سخت باشد و شما فکر کنید وارد ویلایی زیبا شده‌اید، اما باید گفت خیلی هم اشتباه فکر نکرده‌اید و این ویلای به سبک هتل یک مکان آرام در دل شهر شلوغ کوالالامپور است که اطراف آن را ساختمان‌های بسیار بلند احاطه کرده‌اند. این هتل نمادی از مقاومت در تقابل با بقیه بافت شهری پایتخت مالزی است که به سرعت در حال رشد است و تمام ساختمان‌ها جای خود را به آسمان‌خراش‌ها داده‌اند.

۲. ایمپیاناکی.ال.سی.سی هتل (Impiana KLCC Hotel)

2-Impiana-KLCC-Hotel

هتل ایمپیانا کی ال سی سی (Impiana KLCC) در مرکز شهر واقع شده به گونه‌ای که توسط تعداد زیادی از مغازه‌ها و رستوران‌ها در منطقه بوکیت بینتاگ (Bukit Bintang) احاطه شده است. با یک استخر و کافه که در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز باز است، کیفیت این هتل به بالاترین حد ممکن می‌رسد. این هتل دقیقا روبه‌روی مرکز کنوانسیون کوالالامپور (Kuala Lumpur Convention Centre) و آکواریوم کی ال سی سی (Aquaria KLCC) قرار گرفته است. این هتل تنها ۵ دقیقه با مرکز خرید سوریا کی ال سی سی (KLCC Suria Shopping Malland) در نزدیکی خیابان جلان راملی (Jalan Ramlee) فاصله دارد. تمام اتاق‌ها به شکلی جادار و با طراحی داخلی خوبی همراه هستند و تمامی کف هتل با کف‌پوش چوبی مفروش شده است.

۳. مجستیک هتل کوالالامپور (The Majestic Hotel KL)

3-The-Majestic-Hotel-KL

هتل مجستیک (Majestic) همان بنای اصلی هتل مجستیک تاریخی است. ای هتل اثری تاریخی است که به ثبت ملی هم رسیده است. این ساختمان مثال بارزی از معماری و ساختمان‌سازی دوران استعمار بریتانیا در ابتدای دهه ۱۹۳۰ میلادی و نمادی از سال‌های پررونق مالزی منتهی به جنگ جهانی دوم است که در حال حاضر به مکانی برای رویدادهای اجتماعی هیجان‌انگیز، میزبانی مراسم‌های دولتی و محلی برای اقامت بازدیدکننده‌های برجسته بین‌المللی بدل گشته است. هتل مجستیک در بخش تاریخی شهر و دقیقاً پشت ایستگاه قطار قدیمی کوالالامپور واقع شده است و به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهر مثل موزه ملی، مسجد ملی، موزه هنرهای اسلامی، باغ‌های برکه‌ای و پارک‌های پرندگان و پروانه‌ها به آن نزدیک است به نحوی که با کمی قدم زدن می‌توانید به تمامی این مکان‌ها دسترسی داشته باشید.

۴.هتل مایا کوالالامپور (Hotel Maya KL)

4-Hotel-Maya-KL

هتل مایای کوالالامپور (Maya) یک هتل طراحی شده بوتیک‌گونه است (این نوع هتل‌ها در ایران با نام «هتل آپارتمان» شناخته می‌شوند) که به عنوان یک مکان آرام شهری از آن یاد می‌شود و در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است. از نقاط برجسته آن می‌توان به دید بسیار مناسب به آسمان‌خراش‌ها و استخر آب درمانیش اشاره کرد. این هتل دارای ۲۰۶ اتاق است که به شکل ۱۰۰ استودیو (استودیو نامی است که به اتاق‌های فاقد دستشویی، حمام و آشپزخانه در داخل خود، اطلاق می‌شود) و ۱۰۶ سوئیت هستند. روش اقامت و سرویس‌دهی هم به طور شگفت‌انگیز و جالبی طراحی شده است و این هتل برای هر میهمان یک پیش‌خدمت شخصی در نظر گرفته است که به طور اختصاصی کارهای لازم را انجام می‌دهند.

۵. ماندارین اوریینتال کوالالامپور (Mandarin Oriental KL)

5-Mandarin-Oriental-KL

 هتل بسیار بزرگ ماندارین اورینتال (Mandarin Oriental) می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی رضایت هر نوع سلیقه را فراهم کند. این هتل بزرگ حس مشابه با حس اقامت در هتل بوتیک‌های کوچک‌تر در میهمانان خود تداعی می‌کند. این هتل دارای ۵ رستوران است که برای همه نوع سلیقه مناسب است و غذاهای مختلف، از کانتونی و سوشی گرفته تا غذاهای قاره‌ای را سرو می‌کند. هتل ماندارین اوریینتال درست در کنار برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas) واقع شده است که برای بازدید از این نماد کشور مالزی نباید مسافت زیادی را طی کنید. این هتل به مرکز خرید کی ال سی سی (KLCC) متصل شده است و به میهمانان خود چشم‌اندازی زیبا از پارک مرکزی شهر ارائه می‌دهد.

۶. لاشانگری هتل (Shangri-La Hotel KL)

6-Shangri-La-Hotel-KL

هتل لاشانگری (Shangri-La) برنده جایزه بهترین هتل شهر کوالالامپور شده و به عنوان لوکس‌ترین هتل در این شهر توصیف می‌شود. اغلب میهمانان این هتل خانواده‌های سلطنتی هستند که در مدت زمان بازدید از کوالالامپور در آن اقامت می‌کنند. هتل لاشانگری با باغ‌های سرسبز احاطه شده و هر اتاق بزرگ در این هتل منظره بسیار زیبایی از شهر را ارائه می‌دهد. به جز این اتاق‌ها هتل لاشانگری کی آل (Shangri-La KL) سوئیت‌هایی را به میهمانان ویژه خود ارائه می‌دهد که شامل اتاق‌خواب‌های بزرگ، حمامی با طراحی داخلی سفارشی، اتاق نشیمن جداگانه و فضای کاری شخصی هستند. این هتل در خیابان بوکیت بینتاگ که خیابان مرفه ‌نشینی است (Bukit Bintang)، واقع شده است.

۷. آنگون بوتیکیو (Anggun Boutique)

7-Anggun-Boutique

آنگون (Anggun) هم مانند هتل مایای کوالالامپور یک هتل بوتیک (هتل آپارتمان) است ولی مانند هتل لوکس لاشانگری در منطقه مرفه‌نشین بوکیت بینتاگ (Bukit Bintang) واقع شده است و می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که تصمیم دارند در محله‌ای گران‌قیمت هتلی با قیمتی مناسب پیدا کنند و توسط کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید شلوغ احاطه شده است. این هتل در بین ۲ فروشگاه قدیمی که توسط استعمارگران بریتانیایی ساخته شده است، قرار دارد. تاریخ ساخت این فروشگاه‌ها به اوایل دهه ۱۹۰۰ بازمی‌گردد ولی ساختمان هتل در دهه ۱۹۲۰ میلادی ساخته شده و جالب است بدانید که معمار آن، یک جوان مهاجر چینی با نام چانگ کینگ سئونگ (Chung Khin Seong) بوده است. اتاق‌ها در اینجا به شکل چهار تخت پوستری (four poster beds نوعی تخت است که در چهارگوشه آن ستونی نصب و سقف آن نیز به وسیله پرده‌هایی زیبا مزین شده است که در اصطلاح به آن تخت شاهی یا سلطنتی می‌گویند) و کف‌پوش‌های این هتل از چوب بادوام ساخته شده است. از دیگر ویژگی‌های معماری آن می‌توان از پنکه سقفی رمانتیک و معماری داخل به سبک سنتی مالزیایی اشاره کرد. در بالاترین طبقه هتل آنگون رستوران بسیار محبوبی وجود دارد که در تمام مالزی مشهور است و این شهرت خود را مدیون سرو غذاهای بسیار خوشمزه محلی مالزیایی است.

۸. کارکوسا سری نگارا (Carcosa Seri Negara)

8-Carcosa-Seri-Negara

کارکوسا سری نگارا (Carcosa Seri Negara) پر از پیشینه است و به شکلی باورنکردنی با توسعه و هویت مالزی گره خورده است. این عمارت به عنوان میراثی قابل‌ تقدیر در میان بیش از ۱۶ هکتار از باغ‌ها و چمن‌زارهای موجود در قلب کوالالامپور ساخته شده است. معمار این بنا فرانک سویتنهام (Frank Swettenham) (مشاور انگلیسی سلطان پراک (Perak) که نام مکانی در مالزی است) هتل کارکوسا را براساس نوعی سبک معماری ایتالیایی به نام «کارا کوسا» (cara cosa) ساخته که در زبان ایتالیایی به معنی «مکان دوست‌داشتنی» است. از ویژگی‌های خاصی که فقط در این هتل می‌توان آن را یافت، باید از باغ‌های برکه‌ای نام برد که تمامی بنای هتل را احاطه کرده‌اند و ترکیبی از گیاهان بریتانیایی و مالزیایی در خود جا داده‌اند.

۹. پیکولو هتل (The Piccolo hotel)

8-Carcosa-Seri-Negara

پیکولو (Piccolo) یک هتل بوتیک (هتل آپارتمان) خاص محسوب می‌شود که نکته بارز آن سازگار بودن با محیط‌زیست است و به حمایت از زندگی دریایی مالزی اختصاص داده شده است. پس اگر طرفدار حفاظت از محیط‌زیست هستید و دوست دارید در هتلی منحصربه‌فرد اقامت داشته باشید، هتل پیکولو می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. هتل  مذکور فضایی خاص دارد و در تمام فضاهای آن عکس‌های با مقیاس بزرگ از زندگی و گونه‌های دریایی نصب شده و نکته جالب تصاویر در این است که توسط شخص مدیر هتل یعنی دکتر کورت اسورکولا (Kurt Svrcula)  گرفته شده‌اند. وی ملیتی آلمانی دارد و جدا از مدیریت هتل، نویسنده، طرفدار حفاظت از محیط‌زیست و برنده جوایز عکاسی متعددی است. خود هتل دارای ساختار نیم دایره‌ای منحصربه‌فرد است و هر اتاق با عکس‌های بسیار زیبای مدیر هتل تزیین شده است.

۱۰. چاینا تاون بوتیکو هتل (Chinatown Boutique Hotel)

10-Chinatown-Boutique-Hotel

این هتل هم یکی دیگر از هتل بوتیک‌های خوب مالزی است که به تازگی ساخته شده و از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۰۹ به طور شگفت‌آوری موفق بوده است. هتل بوتیک چینی در محله چینی‌ها (Chinatown) واقع شده است. در صورت اقامت در این هتل می‌توانید شب‌ها با قدم زدن در بازارهای شبانه محبوب (غرفه‌های کنار جاده‌ای که هر فرد می‌تواند غذاهای خیابانی محلی را مزه کند) اوقات خود را به خوشی سپری کنید. دسترسی این هتل به ایستگاه تاکسی و مترو بسیار راحت است. این هتل به سبک معماری معاصر ساخته شده ولی نکته جالب در این است که هر اتاق به طرز زیبایی آراسته شده اما اوج هنرنمایی آن در این است که معماری داخل هر اتاق با اتاق دیگر فرق دارد.

منبع: The Culture Trip

مطالب مرتبط:

دیدگاه