ماه عسل در پاریس: راهنمای سفر و آب و هوا

زهره زرشکیان | یکشنبه, ۲۰ دی ۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

پاریس پر است از پارک‌ها و باغ‌های شهری؛ رود زیبای سن درست از قلب شهر عبور می‌کند. اگر مقصد سفر ماه عسل شما پاریس است، در ادامه با کجارو همراه باشید.

 شهر نورهای درخشان را می‌توان سرزمین عجایب نامید: بوتیک‌های مشهور جهانی، کافه‌های دنج کنار خیابان،‌ اغذیه‌فروشی‌های خوش‌بو،‌ خیابان‌های باشکوه،‌ کلوب‌های جاز، گالری‌ها و موزه‌ها، همه و همه این شهر دلربا را افسون کرده‌اند. مقصدی که هنرمندان و افراد رمانتیک حتما باید از آن بازدید کنند.

اطلاعات مورد نیاز پیش از سفر

زبان رسمی: فرانسوی

ملزومات ورود: گذرنامه با سه ماه اعتبار از تاریخ خروج

مدت زمان پرواز: (از تهران به مقصد پاریس) ۵ ساعت و ۲۷ دقیقه

پول رایج: یورو

حمل‌ونقل درون‌شهری: مترو، اتوبوس و تاکسی

بهترین زمان برای سفر به پاریس

بهترین شرایط آب و هوا: ماه‌های می، ژوئن، اوت، سپتامبر و اکتبر

بهترین قیمت‌ها: ماه‌های نوامبر و فوریه

کارهایی که می‌توان انجام داد

فرصت‌های عکاسی

مقابل این مکان‌ها عکس بگیرید: برج ایفل (هنگام شب وقتی که جمعیت پراکنده شده‌اند، برای تماشای شکوه پرزرق‌وبرق شهر بازگردید). طاق مجلل پیروزی (که ناپلئون برای تجلیل از دلاوری نظامی خود آن را بنا کرد)، خیابان مملو از توریست شانزلیزه و کلیسای باشکوه سکره‌کر (Sacre-Coeur). برای اینکه دید کلی خوبی از مناظر شهر به دست آورید، Bateaux Mouches (قایق‌هایی که از طریق رود سن،‌ گشتی در پاریس می‌زنند) را سوار شوید. 

خرید

گالری لافایت پاریس

فروشگاه‌های معروف پاریس را می‌توانید در خیابان Montaigne، خیابان فبورگ-سن-انوره (Rue de Faubourg-St-Honore) و میدان Victoires پیدا کنید. برای خرید جواهرات سری به میدان Vendome بزنید. محوطه‌ی اطراف St-Germain-des-Prés برای بازدید از بوتیک‌های خاص و له‌ال (Les Halles) برای کالاهای مد روز مکان‌های خوبی هستند. فروشگاه‌های بزرگ در نزدیکی خانه اپرا شامل گالری لافایت و فروشگاه Printemps هستند.

این لغات را به خاطر بسپارید: soldes (حراج - بهترین ماه‌ها ژانویه و اوت هستند)، tout doitdisparaitre (همه چیز باید برود) و coin des affaires (منطقه چانه‌زدن).

آثار هنری

موزه لوور

موزه‌هایی که حتما باید ببینید شامل: موزه‌ لوور (زمانی تنها یک قلعه بود اما اکنون موزه‌ای وسیع است)، موزه‌ی اورسی (Orsay Museum) (که شامل مجموعه‌ای ممتاز از امپرسیونیست، مبلمان هنر مدرن و رستوران زیبای Epoque است)، مرکز غریب Pompidou (مکانی برای موزه هنر مدرن)، موزه‌ی پیکاسو و موزه‌ی رودین. بلیط ورود به ۷۰ موزه و مکان را بگیرید و با کارت موزه‌ها و بناهای یادبود (بلیط موزه) که در موزه‌ها، دفاتر توریستی و ایستگاه‌های مهم مترو موجود است، به ابتدای صف بروید!

منبع: The Knot

مطالب مرتبط:

دیدگاه