گزارش اختصاصی کجارو از امارات مال دبی

ساحره چمنی
ساحره چمنی یکشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰
گزارش اختصاصی کجارو از امارات مال دبی

امارات مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید خاورمیانه است که در شهر دبی قرار دارد. این مرکز خرید که در خیابان شیخ زاید واقع شده در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد. وجود ۵۶۰ برند، بیش از ۷۰۰ فروشگاه و ۱۱ فروشگاه هایپر، امارات مال را در رده بزرگ‌ترین مراکز خرید قرار داده است. گزارش سفر کجارو به این مال را بخوانید.

Mall_of_the_Emirates_24_kojaro امارات مال در مساحت ۲۳۴ هزار و ۴۷۹ متر مربع بنا شده و دارای یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی سرپوشیده‌ی دنیاست. این مرکز خرید دارای ۹۰ رستوران و فروشگاه مواد غذایی است. پروژه ساخت امارات مال اکتبر سال ۲۰۰۳ با مبلغ ۲۱۸ میلیون دلار کلید خورد و سپتامبر سال ۲۰۰۵ این پروژه کامل شد. اما سال ۲۰۰۸ این مال امکانات فروشگاه‌ها، غذاخوری‌ها و پارکینگ را افزایش داد. Mall_of_the_Emirates_07_kojaro این بنا توسط یک شرکت معماری آمریکایی طراحی شده و سبک آن بر اساس معماری عربی و مدیترانه‌ای شکل گرفته و هرکدام از خروجی‌های آن به پارکینگ ماشین ختم می‌شود.

فروشگاه

Mall_of_the_Emirates_33_kojaro فروشگاه‌های امارات مال شامل هایپرمارکت Carrefour، Centrepoint, Debenhams, Harvey Nichols و Home Centre و Jashanmal وMarks & Spencer است. Mall_of_the_Emirates_31_kojaro همچنین فروشگاه‌های کتاب، لوازم التحریر، مد، هنری، لوازم جانبی، الکترونیکی، ساعت، طلا، اثاثیه، لوازم آرایشی، عطر و سرویس‌های مالی در این مرکز وجود دارد. Mall_of_the_Emirates_16_kojaro این مال دارای فضایی برای سرگرمی خانواده شامل فضای سرگرمی مجیک پلنت، سینما، اسکی دبی و تئاتر و مراکز هنری نیز است. Mall_of_the_Emirates_26_kojaro

Mall_of_the_Emirates_27_kojaro پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و نخستین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه به شمار می‌رود. پیست اسکی دبی در کشوری ساخته شده که میانگین بارش برف به‌شکل سالانه صفر است. این پیست دارای ۵ مسیر اسکی به طول ۴۰۰ متر است. Mall_of_the_Emirates_15_kojaro برای سرد نگه داشتن این پیست از پیشرفته‌ترین سیستم‌های خنک کننده استفاده می‌شود. در این پیست از تکنیک‌های خاص و یک ترکیب شیمیایی هوشمندانه برای تولید برف استفاده می‌شود. برف پاش‌هایی روی سقف پیست نصب شده و آب‌پاش‌هایی قطرات ریز آب را به هوا می‌پاشند و سپس ذرات ریز یخ را بیرون می‌ریزد؛ ذراتی بسیار ریز که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود. Mall_of_the_Emirates_14_kojaro ذرات یخ برای قطرات ریز آب شبیه آهن‌ربا عمل می‌کند؛ قطرات آب به همدیگر می‌چسبند و بلورهای برف تشکیل می‌دهند. در پیست اسکی دبی هر روز صبح یک برف روب برف‌ها را صاف می‌کند تا سطحی یکنواخت برای اسکی به وجود بیاید. Mall_of_the_Emirates_13_kojaro هر روز صدها نفر وارد پیست می‌شوند و این موضوع گرمای زیادی تولید می‌کند و اگر فضا سرد نشود، برف‌ها به سرعت آب می‌شوند. بر این اساس این پیست به روشی سرد می‌شود که یخچال‌های خانگی سرد می‌شوند. به این ترتیب زیر زمین این پیست لوله‌های از جنس فولاد قرار گرفته که سرمای مورد نیاز را تامین می‌کند. Mall_of_the_Emirates_11_kojaro ماده داخل لوله‌ها محصول یک فرایند شیمیایی است. نوعی گاز سمی آمونیاک را تا منفی 34 درجه سانتی‌گراد خنک می‌کند؛ دمایی که در آن آمونیاک مایع می‌شود. Mall_of_the_Emirates_12_kojaro این پیست در صحرای عربستان واقع شده و بزرگترین چالش ورود هوای سوزان بیرون به داخل پیست است. در این پیست و برای مقابله با هوای داغ سقف نخستین نقطه دفاعی است. ورقه آلومینیومی به مساحت بیش از ۲۰ هزار متر مربع که گرما را منعکس می‌کند این مشکل را حل کرده است. در زیر ورقه فلزی لایه‌ای از جنس اسفنج لاستیکی به ضخامت ۱۵ سانتی‌متر سقف را عایق می‌کند و در زیر این عایق مانعی به ضخامت ۵ متر قرار دارد. این عایق بندی آن‌قدر موثر است که حتی اگر سیستم خنک کننده از کار بیفتد ۳ روز طول می‌کشد تا برف‌های داخل پیست شروع به آب شدن کنند.

مجیک پلنت

Mall_of_the_Emirates_29_kojaro مجیک پلنت نیز مرکز سرگرمی خانواده است که برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است. اینجا کودکان می‌توانند از سرگرمی‌هایی همچون بولینگ، استخر و بیلیارد لذت ببرند. Mall_of_the_Emirates_28_kojaro ۱۸۰ دستگاه بازی، چرخ فلک و ماشین از دیگر امکانات این مکان است. همچنین سرگرمی‌های ماجراجویی 7D با جلوه‌های فیلم سه‌بعدی و 4D با حرکت، باد و نور وجود دارد.

مراکز خرید

مرکز خرید امارات مال که به Fashion Dome (گنبد مد) شناخته شده است، محل نمایندگی‌های رسمی برندهای معتبر مد و پوشاک جهان است. Mall_of_the_Emirates_06_kojaro Mall_of_the_Emirates_05_kojaro Mall_of_the_Emirates_05_kojaro Mall_of_the_Emirates_04_kojaro Mall_of_the_Emirates_03_kojaro Mall_of_the_Emirates_01_kojaro Mall_of_the_Emirates_09_kojaro Mall_of_the_Emirates_10_kojaro Mall_of_the_Emirates_22_kojaro Mall_of_the_Emirates_21_kojaro Mall_of_the_Emirates_20_kojaro Mall_of_the_Emirates_08_kojaro Mall_of_the_Emirates_23_kojaro تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه