نامهربان‌ترین شهرهای آمریکا در سال ۲۰۱۵

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
نامهربان‌ترین شهرهای آمریکا در سال ۲۰۱۵
در سه سال گذشته وب‌سایت Readers' Choice Awards با نظرسنجی از کاربران، مداوما ویژگی‌های گردشگری شهرهای آمریکا را بررسی می‌کند. یکی از خصوصیت‌های موردبررسی، تأثیر روحی شهر بر گردشگران است که بعضی از شهرهای آمریکا زیاد آوازه‌ی خوبی در این مورد ندارند و نتایج نظرسنجی هم این موضوع را تائید می‌کند. در ادامه برای معرفی ناخوشایندترین شهرهای آمریکا در سال ۲۰۱۵ با کجارو همراه باشید.
اکثر شهرهای بزرگ آمریکا میزبان عده‌ی زیادی گردشگر هستند ولی همه‌ی آن‌ها به یک اندازه جذابیت ندارند. حتی در چند مورد، شرایط ناخوشایند مختلف به حدی هویت شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد که گردشگران آن را غیردوستانه و سرد تلقی می‌کنند.

۵.      هارت‌فورد، کانکتیکات (Hartford)

هارت‌فورد آمریکا hc-hartford-rich-20150122 مرکز ایالت کانکتیکات باوجود اینکه نسبت به سال گذشته کمی بهتر شده است ولی هنوز در طول شب اثری از فعالیت و جنب‌وجوش در آن دیده نمی‌شود و گردشگران به‌خصوص در هنگام بارش برف و باران این شهر را دلگیر و افسرده کننده توصیف می‌کنند. باوجود جاذبه‌هایی مثل تئاتر بسیار فعال و موردقبول منتقدان آمریکا در مرکز هنرهای نمایشی بوشنل (Bushnell) و سالن تئاتر هارت‌فورد، پارک بی‌نظیر گل رز الیزابت و جشنواره‌های جذاب فرهنگی و غذایی در حاشیه‌ی رودخانه‌ی کانکتیکات، ساختمان‌های نیمه‌تمام در اطراف شهر و ورودی‌های آن ظاهری بی‌روح و سرد به هارت‌فورد می‌دهند.

۴.      دیترویت، میشیگان (Detroit)

دیترویت آمریکا detroit شهر صنعتی دیترویت هیچ‌وقت جذابیت زیادی برای گردشگران نداشته و مشخصا جایگاه خوبی در صنعت گردشگری ندارد. ولی باوجود ظاهر سرد و افسرده کننده، این شهر جلوه‌های اجتماعی پویا و فعالی دارد. اگر با دیترویت آشنا باشید، ویژگی‌های جذابی در آن خواهید دید؛ ازجمله چند تیم ورزشی معروف و پرطرفدار آمریکا و همچنین رستوران‌های بی‌نظیر و مراکز خرید مدرن که مداوما به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

۳.      آتلانتیک سیتی، نیوجرسی (Atlantic City)

20120909_dn_0m9zu29l AC-Hero-Shot   این شهر که زمانی یکی از قطب‌های گردشگری آمریکا بود، چندی است که شرایط خوبی ندارد. در حال حاضر روند روبه رشد فقر، تأثیرات منفی فرهنگ مصرف‌گرایی و عملی نشدن وعده‌ی اجرای پروژه‌های ساخت مؤسسات درآمدزا جلوه‌ی عجیب و ناخوشایندی به آتلانتیک سیتی می‌دهد. البته هنوز رستوران‌ها و سواحل زیبای آتلانتیک سیتی محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند و کم‌وبیش گردشگران را به این شهر جذب می‌کنند.

۲.      اکلند، کالیفرنیا (Oakland)

Closeup_aerial_view_of_Downtown_Oakland_and_Lakeside_Park copblock-policeaccountabilitytour-stop-oakland-skyline-bay به عقیده عده‌ای از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، اگر دریاچه زیبای مریت (Merritt) در این شهر نبود، از مدت‌ها پیش دیگر هیچ شهروند تابع قانونی به اکلند سفر نمی‌کرد. گذشته از این نظر افراطی، اکلند هنوز جذابیت‌هایی برای عرضه دارد، نظیر همایش‌های فرهنگی، هنر روبه رشد و رستوران‌های زیبا. اگر منصفانه ویژگی‌های اکلند را در نظر بگیریم، منطقه‌ی تمسکال (Temescal) با فروشگاه‌های لباس محلی و آرایشگاه‌های مردانه‌ی کلاسیک به‌تنهایی می‌تواند انگیزه کافی برای بازدید از این شهر باشد.

۱.      نیوآرک، نیوجرسی (Newark)

نیوآرک آمریکا Rutgers_Newark_campus_003 مثل سال‌های گذشته، در سال ۲۰۱۵ نیز نیوآرک به‌عنوان ناخوشایندترین شهر آمریکا شناخته شد. به گفته‌ی یکی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، این شهر هنوز هم مملو از زباله و در بسیاری از مناطق ناامن است ولی بااین‌وجود شهر گرانی محسوب می‌شود. هرچند شرکت‌کننده‌ای دیگر نیوآرک را شهر خوبی برای گشت‌وگذار و دسترسی راحت به نیویورک می‌داند. در این شهر محلات خشن و ناامن زیادی وجود دارد و اگر تصمیم به بازدید از آن گرفتید، بهتر است تحقیقات مفصلی برای انتخاب محل اقامت  انجام دهید. افراد خوش‌بین، مرکز هنرهای نمایشی جرسی، سالن موسیقی فوق‌العاده‌ی مرکز هنری پرودنشیال (Prudential) و کلیسای جامع باسیلیکا (Cathedral Basilica) را دلایل کافی برای سفر به نیوآرک می‌دانند. منبع: Huffington Post

مطالب مرتبط:

دیدگاه