بهترین مکان های دنیا برای تماشای گل‌

مینا سلیمانی
مینا سلیمانی یکشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
بهترین مکان های دنیا برای تماشای گل‌

بدون شک گل‌ها در طبیعت بهتر و دلرباتر به نظر می‌رسند تا در یک گلدان. به همین علت است که شاعران و نویسندگان همیشه از این خلقت زیبا در آثارشان استفاده می‌کنند. با شروع فصل بهار، معمولا مناظری پر از گل و شکوفه و تصویر زیبایی از طبیعت می‌بینیم. در ادامه با کجارو همراه باشید تا به بهترین جاهای دنیا برای تماشای گل‌ها بپردازیم.

وقتی تا چشم کار می‌کند گل‌های رنگارنگ در اطرافتان می‌بینید، حس می‌کنید دنیا جای زیبایی برای زندگی کردن است؛ احساس می‌کنید که در بهشتی روی زمین هستید. انسان متعجب می‌ماند که حقیقتاً چقدر مکان‌های مختلفی وجود دارد که دریایی از گل‌های زیبا را در خود جای داده است! البته فصل گل دادن رابطه مستقیم با میزان بارش‌هایی که سالانه می‌بارد، دارد.

گل لاله

مکان: هارلم، هلند زمان بازدید: اواسط مارس تا اواسط می 6c11 DSCN2135 Holland-tulips  netherlands-the-netherlands-the-field-tulip-windmill pc-140409-tulips-02_b854de01de0d398c23e5c3be153ab963.nbcnews-ux-2880-1000 ss-110509-tulips-03.ss_full tulip  Tulip-Fields-Netherlands TulipFieldsNetherlandsWatermark tulips-(1) گل لاله هلند از سال ۱۳۶۰ هارلم محبوب‌ترین مکان برای دیدن لاله‌ها بوده است و حتی امروزه مرکزه عمده تجارت است. البته نه تنها هارلم بلکه اکثر نقاط هلند به خاطر نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های گل لاله شهرت جهانی دارند. کوکنهف در زمینه بازید گل به علت به گل نشاندن هفت میلیون پیاز گل در هر فصل در میان اولین‌ها جای می‌گیرد.

اسطوخودوس

مکان: پروونس (Provence)، فرانسه زمان بازدید: جولای تا آگوست Lavender_field large Fields_wallpapers_73 lavender_field_valensole_plateau_provence_france گیاه اسطوخودوس از زمان‌های گذشته از گیاه اسطوخودوس برای خوشبو کردنلباس‌ها و ملافه‌ها و حمام استفاده می‌شده است. چشم انداز وسیعی از اسطوخودوس در منطقه سولت (Sault) دیده می‌شود که پایه کوه مونت ونتوکس (Mont Ventoux) را پوشش داده است. تنوع رنگ این گل‌های خوش عطر و زیبا از بنفش به نیلی متغیر است. اگر ترجیح می‌دهید که گل‌های زرد در این میان ببینید، از لوبرون (Luberon) بازدید کنید. جایی که گل‌های آفتابگردان در کنار اسطوخودوس بافتی زیبا به نمایش گذاشته است.

گل نرگس

مکان: کرن (Cornwall)، انگلستان زمان بازدید: مارس تا آوریل ja FoGEVOI Daffodil_fields_at_Tregantle_1 گل نرگس گل‌های نرگس در انگلستان با شیپورهای زرد قناری و بلند و باریک‌شان نوید آمدن بهار را می‌دهند. همچنین به غیر از کرن، در کاتسولدز (Cotswolds) می‌توانید از تماشای صدها گل نرگس لذت ببرید.  

شکوفه‌های گیلاس

مکان: توکیو، ژاپن زمان بازدید: مارس تا آوریل cherry_blossom__japan_by_sheltiewolf-d5yyisl japan-landscape-cherry-blossom-13180 l6c6mm8z Osaka-Cherry-Blossom-Walk_1_2010 شکوفه گیلاس "هانامی" رسم قدیمی پیک نیک زیر درخت با شکوفه‌های گیلاس است که حتی امروز نیز انجام می‌شود . این گل‌های سفید و صورتی در معبد یاسوکونی در توکیو به وفور دیده می‌شود. گل‌های متعددی در بهار دو طرف خیابان‌های توکیو را می‌پوشاند و منظره‌ای بی نظیر به وجود می‌آورند که از ذهن بینندگان محو نخواهد شد.  

گل آفتابگردان

مکان: توسکانی (Tuscany)، ایتالیا زمان بازدید: آوریل گل آفتابگردان هیچ راه بهتری برای توصیف تابستان جز دریای از گل‌های زرد و باطراوت آفتابگردان نیست؛ اگر به دنبال چنین منظره‌ای هستید، توسکانی مکان مورد نظر شما است.

گل بلوبونت (Bluebonnet)

مکان: تگزاس، آمریکا زمان بازدید: آوریل Bluebonnet-Hills,-Texas flower-wallpapers-blue-flowers-wallpapers-field-wallpaper-wallpaper-38316 jvp_20120413_bluebonnettrail7019 wpid-wp-1436010002215 گل بلو بونت این مکان به علت وجود چنین گل‌هایی باعث شده تا در لیست گردشگران قرار گیرد. البته نه تنها انسان‌ها را به سوی خود می‌کشد بلکه زنبورها نیز علاقهٔ ویژه‌ای به آنجا دارند. این گل تمام ایالت تگزاس را در بهار به رنگ آبی نقاشی می‌کند. اگر به بازدید از این منطقه رفتید، از گرفتن عکس پانوراما غافل نشوید.

شقایق

 California_Poppies1    خشخاش

مکان: کالیفرنیا، آمریکا زمان بازدید: اواسط فوریه تا اواسط می  

بهار به گونه‌ای است که انگار خشک‌ترین صحراها را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و زندگی دوباره را بر می‌گرداند؛ صحرای موهاوی (Mojave) یکی از این نمونه‌ها است. دره آنتلوپ (Antelope) واقع در صحرای موهاوی در کالیفرنیا به خاطر منظره زیبای شقایق‌های نارنجی رنگ و خرم که تا افق به چشم می‌خورد، معروف شده است.

کلزا

شهرستان لوپین (Luoping)، یوننان (Yunnan)، چین زمان بازدید: فوریه تا اوایل آوریل کلزا 1090293 cimg3263 flowers-Luoping-Yunnan-4 luoping-5 luoping-flowers-trip-(2) Ocean-of-flowers-Luoping-China-Clouds p357_d20140224155816

این مکان بهشتی برای عکاسان است. گل‌های زرد و خیره کننده کلزا نمایشی خاص در این شهرستان کوچک چین است. با وجودآب و هوای متغیر آن، امتداد پیوسته این دشت، بینندگانش را به تحسین وا می‌دارد.  

راسل ترمس (Russell Lupines)

مکان: دریاچه تکپو (Tekapo)، کانتربری، نیوزیلند زمان بازدید: اواسط نوامبر تا ژانویه راسل ترمس 0270756_l 8813084 june-3-2011-0191  maxresdefault

تنها تعداد انگشت شماری از مکان‌ها هستند که موجب نوعی درمان بصری می‌شوند؛ دریاچه تکپو با آب زمرد کبود رنگش که دور تا دور آن گل‌های زیبای راسل ترمس است، از این دست مکان‌ها است. رنگ ارغوانی این گل همانند تکه‌ای از پازل است که دقیقاً در جایش، پشت دریاچه شفاف و زلال و رشته کوه‌های آلپ در جنوب قرار می‌گیرد.

گل‌های صحرا

مکان: منطقه صحرایی ناماکالاند (Namaqualand)، آفریقای جنوبی زمان بازدید: آگوست تا اکتبر 702 25090934 62348809  Namaqua_NP4 Namaqualand-Flowers Namaqualand-South-Africa

جاده‌ای که کمتر در آن سفر کمتر صورت گرفته را در پیش گیرید و برای یک سیاحت در منطقه نیمه‌خشک آفریقای جنوبی آماده شوید. جلوه پرنشاط گل‌های وحشی شما را مبهوت می‌کند. تا امروز ۴۰۰۰ گونه گیاهی که گل می‌دهددر این مکان به ثبت رسیده است. آنچه تا به اینجا گفته شد، تنها بخش کوچکی از طبیعت است. اگر شما هم سفری به چنین مناطقی داشته‌اید، تجربیات خود را با کجارو در میان بگذارید. منبع:buzzle

مطالب مرتبط:

دیدگاه