پنه لوپه و خواهرانش به ایران وارد می‌شوند

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
پنه لوپه و خواهرانش به ایران وارد می‌شوند

مجسمه پنه لوپه به‌همراه سه خواهرش اواخر شهریورماه و در آستانه نخستین روز هفته گردشگری در موزه ملی ایران به نمایش در می‌آید.

جبرئیل نوکنده، رییس موزه ملی ایران گفت:

پس از جلسات هم اندیشی و هماهنگی درباره چگونگی نمایش مجسمه پنه لوپه، قرار شد این اثر تاریخی به‌همراه ۳ خواهر دیگرش در نخستین روز از هفته گردشگری در موزه ایران باستان به نمایش گذاشته شود.

وی اظهارکرد:

نمایش مجسمه‌های پنه لوپه، یک اتفاق خاص است چراکه مجسم‌های ۳ خواهر ، نخستین آثار تاریخی غیر ایرانی است که به ایران امانت داده می‌شود تا در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شود.

رییس موزه ملی ایران ادامه داد:

مجسمه های پنه لوپه قرار است از ایتالیا وارد ایران شوند و موزه ملی ایران با نظارت کارشناسان فنی ایتالیا تمامی تمهیدات لازم را برای نمایش این اثر تاریخی در نظر گرفته است.

در حال حاضر ۴ مجسمه پنه لوپه در موزه‌های ایتالیا و ایران وجود دارند. آن‌طور که در مستندات تاریخی آمده، یونان یکی از ۴ مجسمه پنه لوپه را در دوره هخامنشیان به ایران اهداء کرده است. این شیء تاریخی که تا به امروز در موزه ایران باستان نگهداری می‌شد، حدود ۶ ماه پیش برای نمایش در موزه به کشور ایتالیا امانت داده شد و اکنون قرار است به‌همراه ۳ خواهر دیگر در نخستین روز از هفته گردشگری در ایران به نمایش گذاشته شود. منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه