سقوط جرثقیل در مسجد الاحرام ۱۰۷ کشته بر جا گذاشت (بروزرسانی)

عماد جعفری
عماد جعفری شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶
سقوط جرثقیل در مسجد الاحرام ۱۰۷ کشته بر جا گذاشت (بروزرسانی)

بر اثر شدت باد و طوفان در مکه مکرمه یک بالابر بر روی مسجد الحرام در نزدیکی مقام ابراهیم سقوط کرد. دولت عربستان سعودی تعداد تلفات این حادثه را ۶۵ کشته اعلام کرد.

در پی سقوط جرثقیل بر روی مسجدالحرام علاوه بر ۶۵ کشته، بیش از ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند. سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت ۱۲ زائر ایرانی هم در میان زخمی‌شدگان این حادثه بودند که "اکثر آنها به صورت سرپایی مداوا شدند و سه نفر از آنان دچار شکستگی دست و پا شده‌اند." وی ادامه داد:‌

در حال حاضر در های مسجد الحرام به دلیل این حادثه به روی زائران خانه خدا بسته است.

هنوز جزییات این حادثه روشن نشده است، اما تصاویری که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اجساد خون‌آلود قربانیان را در مسجدالحرام نشان می‌دهد.

635776069825747408

گفتنی است پس از طوفان و این حادثه باران شدیدی هم در مکه بارید که همین موجب بهم ریختگی بیشتر در زمان حادثه و حواشی پس از آن شده. منابع خبری ایرانی از عربستان می گویند سر خوردن زائران پس از باران،‌ تعداد مصدومان را افزایش است. بارش شدید باران عصر امروز موجب جاری شدن سیل در خیابان‌های مکه شد. شدت بارش باران که با وزش شدید طوفان همراه بود، شکسته شدن چند درخت در خیابان‌های مکه را در پی داشت.

بروزرسانی

تعداد کشته شدگان حادثه سقوط جرثقیل در محوطه مسجد الحرام در آستانه مراسم حج به ۱۰۷ نفر رسید.

دست‌کم ۲۳۰ نفر دیگر در این حادثه مجروح شده‌اند. رسانه‌های ایران از مرگ یک زائر ایرانی و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر در این حادثه خبر داده‌اند. پیش از این رئیس سازمان حج و زیارت ایران خبر زخمی شدن ۱۲ زائر ایرانی را تایید کرده بود. شهر مکه در آستانه عید قربان آماده برگزاری مراسم حج با حضور صدها هزار زائر مسلمان است. ساخت و ساز در محوطه مسجدالحرام برای توسعه فضای آن در چند سال گذشته در جریان بوده است.

mecca-crane-crash.jpg12 mecca-crane-crash.jpg13   mecca-crane-crash.jpg14 mecca-crane-crash.jpg16 mecca-crane-crash.jpg18

مطالب مرتبط:

دیدگاه