١٠ ساحل زیبا در برزیل

مینا داودی
مینا داودی چهار شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
١٠ ساحل زیبا در برزیل
برای جهانگردانی که به دنبال ساحل‌های عجیب و غریب می‌گردند، برزیل مقصدی فوق‌العاده است. بزرگترین کشور آمریکای جنوبی به فوتبالیست‌های بزرگ، جنگل‌های استوایی، مردم خونگرم و سواحل زیبایش مشهور است. افرادی که به سواحل سفر می‌کنند، جادوی موسیقی و رقص پرانرژی، آشپزی عالی و فستیوال‌های عظیم را درک می‌کنند. در اینجا به چند ساحل دوست داشتنی نگاهی می‌اندازیم تا این بهشت استوایی را بهتر بشناسیم.
  1. ساحل سانتوس
santos_beach قرن‌هاست شهر سانتوس بزرگترین بندر در منطقه‌ی سائوپائولو به شمار می‌رود. این منطقه که در زمینه‌ی صادرات قهوه شهرت دارد، از جای دادن تجارت‌‌های صادراتی مانند سهام مشهور قهوه در خود، به شهری پرهیاهو با نیم میلیون جمعیت تبدیل شده‌است. بقایای امپراتوری قهوه، در کنار دیگر دیدنی‌ها، هنوز هم برای توریست‌ها قابل رویت است. این شهر دارای بزرگترین باغ ساحلی دنیا است و سواحل آن برای قدم زدن در طلوع بسیار زیبا هستند، با این حال همه ساعات روز بسیار شلوغ می‌شوند.
  1. ساحل ایلها دِ تینهاره
ilha_de_tinhare جزیره‌ی تینهاره منطقه‌ی دیگری است که وسیله‌ی نقلیه ندارد. تنها در دهه‌ی 80 میلادی، برق به جزیره‌ی مورو دِ سائوپائولو رسید. باوجود دوری مسیر، این جزیره یکی از مناطق تفریحی مورد علاقه مردم برزیل و هم چنین خارجی‌ها به شمار می‌رود. محیط شهر برای توریسم کوچک، اما راحت است. یافتن ویلای ساحلی دنج برای اجاره در حاشیه‌ی این شهر نیز بسیار آسان است. این جزیره مسیرهای پیاده‌روی بسیاری دارد و مسافران سواحل شنی سفید و مناطق وحشی زیبای زیادی را کشف خواهند کرد. با این که ساکنان مورو دِ سائوپائولو هم چنان روش زندگی خواب آلودشان را حفظ کرده‎‌اند، زمینه را برای دیگر افرادی که می‌خواهند این بهشت را تجربه کنند، فراهم کرده‌اند.
  1. پرائیا دو فرنو
praia_do_forno روستای ساحلی بوزیوس زمانی منزلگاه دزدان دریایی و برده‌داران بوده‌ است. بعدها این منطقه تبدیل به روستای ماهیگیری شد. این روستا با وجود 20 ساحل عجیب اطرافش به عنوان یکی از زیباترین مناطق دنیا و نیز توریستی‌ شهرت پیدا کرد. ساحل فورنو توسط یک مسیر علامت گذاری نشده از شهر بوزیوس جدا شده‌ و از یک سو در مجاورت صخره‌ای بزرگ و از سوی دیگر در کنار تعدادی سنگ مستغرق برای لذت غواصان، دنیای زیرآب عجیب و جالبی را فراهم کرده‌است. اگر این ساحل دورافتاده است، بازدیدکنندگان بوزیوس می‌توانند از چندین ساحل زیبا که نزدیک‌تر هستند، لذت ببرند.
  1. پرائیا دِ پیپا
Praia-de-Pipa موج سواران، شهر ماهیگیران پیپا را در دهه‌ی 1970 کشف کردند و آب شفاف و تمیز، دلفین، لاک‌پشت و زندگی دریایی‌ به تبدیل شدن این منطقه به شهر توریستی پرهیاهو، کمک بسیاری کرده‌است. این شهر امروزه به عنوان یکی از بهترین شهرهای ساحلی در شمال شرق شناخته شده و به طور حتم یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی گردشگران تنها است که به فرهنگ این شهر قدیمی علاقه دارند. با این که احتمالا عاشقان مناطق شهری ممکن است حس اینجا را کمی محلی بدانند، یافتن جاذبه‌های توریستی مانند هتل، مهمان‌خانه و زندگی شبانه بسیار آسان است.
  1. پرائیا دو کامپچه
Praia-do-Campeche شهر فلوریانوپولیس با 24 ساحل مجزا، یک مقصد پرطرفدار برای افرادی است که به مناطق ساحلی علاقه دارند. نیمی از این شهر بخشی از برزیل و نیمی دیگر بخشی از جزیره‌ی سانتا کاتارینا است. کامپچه در جنوب شرقی جزیره‌ی سانتا کاتارینا، یکی از بهترین سواحل فلوریانوپولیس است. ساحل در میان موج سواران، کایت سواران و دیگر عاشقان ساحل پرطرفدار است. روبه روی ساحل، ایلها دو کامپچه قرار دارد، جزیره‌ای که از نظر مناظر زمین شناسی و جنگل‌های استوایی بسیار غنی است.
  1. لوپس مندز، ایلها گراندِ
Lopes-Mendes,-Ilha-Grande ایلها گراندِ یک جزیره خارج از ساحل ایالت ریو دوژانیرو است که مدت‌ها پیش به عنوان مستعمره مبتلایان به جذام استفاده می‌شد و دهه‌ها بعد خالی از سکنه باقی ماند. در نتیجه، این منطقه موفق شد تا از بسیاری فشارهای زیست محیطی اجتناب کند که با توسعه به وجود می‌آیند. امروزه، این جزیره یکی از بکرترین و دست نخورده‌ترین بقایای جنگل انبوه در منطقه و منزلگاه بسیاری از گونه‌های در خطر مانند کلاغ گردن قرمز و میمون فریادزن قهوه‌ای است. امروزه این جزیره بدون وسایل نقلیه و حتی جاده است. لوپس مندز یک ساحل طولانی با یک سفر جنگلی حاره‌ای از محل پیاده کردن قایق‌ها است. این محل برای موج سواری مناسب و هم چنین دارای محلی امن برای شنا است.
  1. جریکوآکوآرا
jericoacoara منطقه جریکوآکوآرا که برای بومیان به نام منطقه‌ی "جری" شناخته شده، در انتهای شمالی برزیل و پشت انبوهی ازتپه‌های شنی قرار دارد. برای کسانی که می‌دانند برای رسیدن به بهترین مناطق باید کمی سختی متحمل شد، اینجا انتخاب فوق‌العاده‌ای است. سفری از میان راه‌های شنی از طریق تپه‌های شنی، تنها راه رسیدن به این منطقه است. در شهر کوچک جریکوآکوآرا، بازدیدکنندگان با اتاق‌های کرایه‌ای زیبا و کوچک، رستوران‌های  زیاد و زندگی شبانه‌ی پرهیاهویی روبه رو خواهند شد. در کنار مناظر فوق‌العاده‌ی، فعالیت‌های ساحلی بسیاری در این منطقه وجود دارد. یکی از موارد جذاب و دیدنی این منطقه، غروب خورشید از فراز تپه‌ها است که یکی از زیباترین مناظر غروب به شمار می‌رود. یکی دیگر از دیدنی‌های این شهر، تلالو سبز رنگ زیبا هنگام فرو رفتن خورشید در افق است.
  1. ایپانما
Ipanema ساحل ایپانما که توسط آهنگ بوسا نووآ، "دختری از ایپانما" در دهه‌ی 60 میلادی مشهور شد، یکی از معروف‌ترین مناطق توریستی ریو دوژانیرو است. ایپانما با داشتن قوس گسترده و طولانی‌ از شن‌های نرم و سفید و دریای مواج، هر ساله در بالای لیست "بهترین سواحل برزیل" قرار می‌گیرد. شبکه‌ای مرتب از فروشگاه، کافه و رستوران‌ها هم چنین به همراه گالری‌های هنری و خانه‌های تئاتر در کنار دریا قرار دارد. ایپانما که در منطقه‌ی جنوبی سطح بالا یا "زونا سول"، در میان سواحل کوپاکابانا و لبلون قرار دارد.
  1. بایا دو سانچو
Baia-do-Sancho آب‌های شفاف و آبی، این ساحل را دائما در بالای لیست ده ساحل برتر دنیا نگه می‌دارد. Trip Advisor، The Weather Channel و دیگر منابع اخبار توریستی برای این ساحل هزاران مسافر جلب می‌کنند. این ساحل در عرض مجمع‌الجزایر دورافتاده‌ی فرناندو دِ نورونها قرار دارد که زیبایی بکرش قابل مقایسه نیست. پرایا دو لئاو، ساحل دیگری که در مجمع‌الجزایر قرار دارد نیز معمولا رتبه‌ی بالایی دریافت می‌کند. هر دوی این ساحل ها دارای آب شفاف و براق آبی و مناطق مخصوص شنا و غواصی هستند. این زنجیره‌ی جزیره‌ای حتی در زمان‌های سیزن نیز خالی از سکنه است، پس این جزایر بهترین انتخاب برای فاصله گرفتن از زندگی شلوغ روزمره هستند.
  1. کوپاکابانا
Copacabana با این که بسیاری از سواحل مشهور برزیل، وحشی و منزوی هستند، این ساحل در قلب ریو دوژانیرو قرار دارد. این ساحل متعاقبا، تنوع وسیعی از امکاناتی ارائه می‌دهد که بازدید از آن را بدون داشتن برنامه‌ی خاصی، بسیار آسان می‌کند. یک مسیر چوبی زیبا با طرح چهارخانه‌ی سفید و مشکی سنگ پرتغالی در اطراف شن و کنار تعداد زیادی هتل و رستوران قرار دارد. این یک منطقه‌ی مشهور برای فستیوال و مهمانی است و در زمان برگزاری فستیوال‌های ریو و مناسبت‌هایی مانند میزبانی جام جهانی، پر از مهمان است. منبع: touropia    

مطالب مرتبط:

دیدگاه