بهترین هتل های قلعه‌ای دنیا؛ از اسکاتلند تا آفریقای جنوبی

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰
بهترین هتل های قلعه‌ای دنیا؛ از اسکاتلند تا آفریقای جنوبی

قلعه‌ در تاریخ، داستان‌های کودکانه، ادبیات کلاسیک، سینما و ... جایگاه خاصی دارد. بسیاری از وقایع تاریخی یا افسانه‌های محلی در قلعه‌ها به وقوع می‌پیوندند و افراد زیادی دوست دارند به‌دلایل مختلف از جمله کنجکاوی، دلهره یا تجربه‌ی فانتزی، اقامت در قلعه را تجربه کنند. اگر جزء این افراد هستید مطمئنا از اقامت در یک هتل قلعه‌ای لذت خواهید برد. برای آشنایی با ۱۰ هتل قلعه‌ای برتر در دنیا با کجارو همراه شوید.

در بین انواع سازه‌های باستانی، قلعه‌ها به‌دلیل ساختار مستحکم و مصالح باکیفیت، شانس بیشتری برای بقا دارند. تقریبا در همه کشورهای دنیا چندین قلعه وجود دارد که بعضی از آن‌ها باوجود قدمت زیاد هنوز کاملا سالم و پابرجا هستند. بسیاری از آن‌ها آثار باستانی محسوب می‌شوند و بعضی هم با تغییر کاربری به هتل تبدیل شده‌اند. بارزترین هتل‌های قلعه‌ای دنیا عبارت‌اند از:

۱.      هتل قلعه‌ای فانِب (Fonab)، پیتلاکری (Pitlochry)، اسکاتلند

هتل فانِب اسکاتلند این قلعه قرن نوزدهمی باوجوداینکه یکی از ساده‌ترین قلعه‌های دنیا است ولی به‌عنوان یک هتل از نمای خارجی و دکوراسیون داخلی شکیلی بهره می‌برد. هتل قلعه‌ای فانب در ساحل دریاچه‌ی فاسکالی (Faskally) و در میان تپه‌هایی زیبا و رنگارنگ واقع شده است. مهمانان هتل می‌توانند از اقامت در اتاق‌های کلاسیک و اصیل قلعه که چشم‌انداز زیبایی به مناطق مرتفع پرث شایر (Perth shire) دارند لذت ببرند. این قلعه بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد ولی با امکاناتی مثل تلویزیون هوشمند و سرویس خواب کتان مصری، اقامتگاه مدرن و راحتی به شمار می‌آید. هتل فانِب اسکاتلند 2 به‌صرفه‌ترین موقع برای رزرو اتاق در این هتل قلعه‌ای، ماه نوامبر است (متوسط ۳۷۸ دلار در هر شب، ۲۰۱۵).

۲.      هتل قلعه‌ای آف شوئنبرگ (Auf Schoenburg)، اوبروسل (Oberwesel)، آلمان

 آف شوئنبرگ آلمان این قلعه در سال ۱۶۸۹ توسط سربازان فرانسوی ویران شد و تا مدت‌ها به‌شکل یک ساختمان ویرانه باقی ماند ولی بعد از ۳۰۰ سال با همان شکوه اولیه بازسازی شد. آف شوئنبرگ در حال حاضر یک هتل قلعه‌ای ۲۴ اتاقه ی راحت و لوکس است که مهمانان آن می‌توانند از اصالت تاریخی آن به‌همراه چشم‌انداز بی‌نظیر به جنگل‌های سرسبز و رود راین لذت ببرند. سوئیت‌های هتل دارای بالکن اختصاصی و شومینه‌ی هیزمی هستند.  آف شوئنبرگ آلمان 1 بهترین موقع برای رزرو اتاق در آف شوئنبرگ، ماه دسامبر است (متوسط ۱۷۴ دلار در هر شب، ۲۰۱۵).

۳.      کاستلو دی سینیو (Castello di Sinio)، سینیو، ایتالیا

کاستلو دی سینیو ایتالیا مسافرت به کشور زیبای ایتالیا با اقامت در یک قلعه به‌مراتب لذت‌بخش‌تر می‌شود و کاستلو دی سینیو یکی از بهترین هتل‌های قلعه‌ای این کشور است. این قلعه که در مجاورت دو منطقه‌ی بسیار چشم‌نواز دارای باغ‌های وسیع انگور قرار دارد، در سال ۱۱۴۲ توسط مارچزی دل کارتوو ساخته شده است ولی هنوز هم اقامتگاه موردعلاقه‌ی گردشگرانی است که روز خود را با گشت‌وگذار در مناطق دیدنی اطراف گذرانده‌اند. کاستلو دی سینیو دارای یک رستوران فوق‌العاده باکیفیت، استخر شنا، ۹ سوئیت و ۵ اتاق با دیوارهای سنگی و کف‌پوش سفال است. کاستلو دی سینیو ایتالیا1 به‌صرفه‌ترین موقع برای رزرو اتاق در کاستلو دی سینیو، ماه دسامبر است (متوسط ۲۶۰ دلار در هر شب، ۲۰۱۵).

۴.      کاستلو دی پترویا (Castello di Petroia)، گوبیو (Gubbio)، ایتالیا

کاستلو دی پترویا هتل قلعه‌ای کاستلو دی پترویا در ۴ ساعتی جنوب سینیو، به‌عنوان محل تولد دوک اوربینو (یکی از پیشگامان رنسانس در ایتالیا) شهرت زیادی دارد و به همین دلیل تا حد ممکن دست‌نخورده و بدون تغییر باقی مانده است. هنوز اتاق‌ها مبلمان و نقاشی‌های قرن هجدهمی خود را حفظ کرده‌اند و حتی روشنایی رستوران با شمعدان‌های بزرگ تأمین می‌شود تا مهمانان بتوانند زندگی شاعرانه‌ی اشراف ناحیه‌ی اومبریا (Umbria) معروف به قلب سبز ایتالیا را تجربه کنند. کاستلو دی پترویا 1 بهترین موقع برای رزرو اتاق در کاستلو دی پترویا، ماه نوامبر است (متوسط ۱۵۳ دلار در هر شب، ۲۰۱۵).

۵.      کاستلو دی مونترونه (Castello di Monterone)، پروجا (Perugia)، ایتالیا

کاستلو دی مونترونه کاستلو دی مونترونه در قرن سیزدهم یکی از پایگاه‌های مهم نظامی ایتالیا بود ولی اکنون به یک هتل قلعه‌ای لوکس ۱۸ اتاقه تبدیل شده است که در گوشه و کنار آن می‌توان آثاری از قرون‌وسطا دید؛ از جمله تختخواب‌های دست‌ساز اختصاصی از چوب و فلز و حتی یک چاه آب با ظاهری باستانی. جالب‌ترین بخش این هتل، اتاق اژدها است که تا سال ۲۰۰۵ مخفی بود و کسی از وجود آن خبر نداشت. کاستلو دی مونترونه 1 به‌صرفه‌ترین موقع برای رزرو اتاق در کاستلو دی مونترونه، ماه نوامبر است (متوسط ۱۳۵ دلار در هر شب، ۲۰۱۵).

۶.      هتل قلعه‌ای راوتن (Rowton)، شروپ‌شایر (Shropshire)، انگلستان

هتل راوتن انگلستان این قلعه‌ی ۸۰۰ ساله که محل مناسبی برای تجربه کردن زندگی اشرافی پرطمطراق انگلیسی است، در منطقه‌ای ییلاقی واقع شده و حدود ۷ هکتار وسعت دارد. هتل قلعه‌ای راوتن ۱۹ اتاق بسیار مجلل دارد که در هرکدام دکوراسیونی منحصربه‌فرد دیده می‌شود و حتی چند اتاق‌ دارای تختخواب‌های کلاسیک ستون‌دار هستند. از دیگر جذابیت‌های هتل قلعه‌ای راوتن می‌توان به باغ‌های محصور و استخر مخفی آن اشاره کرد. هتل راوتن انگلستان 1 بهترین موقع برای اقامت در هتل قلعه‌ای راوتن، ماه‌های نوامبر و دسامبر است. (متوسط ۱۲۴ دلار در هر شب، ۲۰۱۵).

۷.      قلعه‌ی شهر کلارنس (Clarens)، آفریقای جنوبی

قلعه‌ی شهر کلارنس باوجوداینکه این هتل به‌عنوان یک قلعه‌ی تاریخی زیاد شناخته‌شده نیست، ولی اقامت در آن تجربه‌ای مشابه داستان‌های کودکانه خواهد بود. این هتل که با نام برج راپونزل (شخصیتی افسانه‌ای با سرگذشتی مشابه رودابه در شاهنامه) نیز شناخته می‌شود، از چشم‌انداز بی‌نظیری به مناطق اطراف برخوردار است. قلعه‌ی شهر کلارنس تنها دو اتاق، یک سالن بزرگ در طبقه‌ی همکف، یک آشپزخانه و بالکنی وسیع برای تماشای غروب خورشید دارد ولی اقامت در آن مطمئنا باعث پشیمانی نخواهد شد. قلعه‌ی شهر کلارنس 1 بهترین موقع برای اقامت در قلعه‌ی شهر کلارنس، ماه نوامبر است. (متوسط ۱۵۵ دلار در هر شب، ۲۰۱۵).

۸.      هتل، فروشگاه و چشمه‌ی آبگرم شاتو هرالک (Chateau Heralec)، هرالک، جمهوری چک

شاتو هرالک چک اگر چشمه‌ی آبگرم و محصولات درجه‌ی یک بوردو انگیزه‌ی کافی برای اقامت در این هتل ایجاد نکنند، شاید ترکیب جالب دکوراسیون مدرن و یک قلعه قرن سیزدهمی برایتان جذاب باشد. صرف غذا در رستوران این هتل قلعه‌ای، سفری به گذشته است چراکه همه غذاهای آن شاهکارهای آشپزی قرن سیزدهم هستند. شاتو هرالک چک 1 به‌صرفه‌ترین موقع برای رزرو اتاق در این هتل، ماه دسامبر است (متوسط ۲۱۹ دلار در هر شب، ۲۰۱۵).

۹.      هتل قلعه‌ای اشفورد (Ashford)، کانگ (Cong)، ایرلند

هتل قلعه‌ای اشفورد هتل اشفورد در یک قلعه‌ی قرن سیزدهمی بسیار چشم‌نواز و زیبا با ۱۴۲ هکتار وسعت قرار دارد و فقط بازدید از آن تجربه‌ای خیال‌انگیز است. اقامت در یکی از ۸۲ اتاق هتل با دکوراسیون عتیقه و اصیل یا فعالیت‌های مثل شکار با شاهین مطمئنا به یکی از بهترین خاطره‌های عمر تبدیل می‌شود. بر اساس آداب‌ورسوم اشرافی، چای عصرانه‌ی این هتل از سال ۱۸۶۸ در یک سالن مجلل مشرف به دریاچه‌ی کوریب (Corrib) سرو می‌شود. هتل قلعه‌ای اشفورد 1 به‌صرفه‌ترین موقع برای رزرو اتاق در هتل قلعه‌ای اشفورد، ماه نوامبر است (متوسط ۲۷۰ دلار در هر شب، ۲۰۱۵).

۱۰.   هتل قلعه‌ای داروو (Durrow)، شهرستان لاویس (Laois)، ایرلند

هتل قلعه‌ای داروو قلعه‌ی زیبای داروو یکی از آثار تاریخی ارزشمند و نسبت به زمان خود، مدرن قرن هجدهم است که بسیاری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن هنوز دست‌نخورده مانده یا با حفظ جزییات کامل بازسازی شده‌اند. هرکدام از اتاق‌ها دکوراسیونی خاص خود دارد و فضای اطراف هتل مملو از گنجینه‌های پنهان از جمله باغ‌های مخفی چشم‌نواز است. هتل قلعه‌ای داروو بهترین موقع برای رزرو اتاق در هتل داروو، ماه‌های نوامبر و دسامبر است. (متوسط ۱۹۵ دلار در هر شب، ۲۰‍۱۵). منبع: Today Money  

مطالب مرتبط:

دیدگاه