نکاتی که مسافران عازم ایتالیا باید بدانند

محمدرضا خسروی
محمدرضا خسروی چهار شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۹
نکاتی که مسافران عازم ایتالیا باید بدانند

ایتالیا کشوری باسابقه تاریخی است. سفر به این کشور شاید آرزوی بسیاری از مردم باشد. بازدید از اماکن تاریخی ایتالیا و شهرهای زیبای آن، خوردن خوراکی‌های بومی این کشور مانند اسپاگتی و کاپوچینو، دیدار با مردم ایتالیا، زندگی شبانه‌ی زیبای شهرهای مختلف و... رویای بسیاری از سفر‌دوستان است. نکاتی که می‌خوانید، شما را در آفرینش خاطراتی فراموش‌نشدنی در این سرزمین یاری می‌کند.

اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید، حتما نکات زیر را بخوانید.

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

۱. حتماً از منطقه Tuscany دیدن کنید

حتی اگر دیگران می‌گویند این منطقه برای شما مناسب نیست حرفشان را باور نکنید! به هر روش ممکن راه خودتان را به این ییلاق پرپیچ‌وخم در ایتالیا باز کنید و با خودرو سفر کنید تا با گشت‌وگذار بیشتر، لذت افزون‌تری از عطر هوا و مناظر چشم‌نواز این حومه‌ نصیبتان شود.

ایتالیا

ایتالیا

۲. در کنار چشمه‌ی Trevi یک آرزو کنید

بسیاری از مردم ایتالیا معتقدند که چشمه‌ی باستانی و افسانه‌ای تروی در شهر رم هر آرزویی را برآورده می‌کند. با کجارو در ادامه همراه باشید.

ایتالیا ایتالیا

۳. به گذشته سفر کنید

یکی از لذت‌های سفر به ایتالیا غرق شدن در ورطه‌ی عجایب گذشته‌های این سرزمین است که به‌راستی نمی‌توان از کنار آن گذشت. سرتاسر این کشور آکنده از رمز و رازها و احساسات خوشایند است. پیشنهاد ما این است که در سفر به هر منطقه لباس محلی آنجا را بپوشید و از جاذبه‌های آن دیار دیدن کنید، مطمئناً هرگز از این کار پشیمان نخواهید شد. همچنین اگر به شهر فلورانس (Florence) رفتید سراغ خانه‌ی خواهر ناپلئون را هم بگیرید.

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

۴. رفتارتان را با بومیان هر منطقه هماهنگ کنید

پس از بازگشت از سفر ایتالیا از خود بپرسید «آیا عکسی دارم که بتواند روح سیاحتم در ایتالیا را به تصویر بکشد؟» البته داشتن عکس قسمت مهم قضیه نیست، بلکه احساس احتمالی که از دیدن یک عکس به انسان دست می‌دهد بسیار ارزشمند است. آیا شما در این سفر توانستید از حاشیه‌ی امن خودتان خارج شوید؟ آیا توانستید همان حسی را تجربه کنید که بومیان هر منطقه با آن زندگی می‌کنند؟

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

۵. به خودتان آزادی بیشتری بدهید

ممکن است برای افراد ناآگاه این مقوله کمی غیرعادی باشد، اما شبکه اجتماعی تیندر (Tinder) که برای گوشی‌های همراه طراحی‌شده برنامه‌ای «آشنایی محور» است که با استفاده از آن می‌توانید با بومیان هر گوشه از جهان ارتباط برقرار کنید و درباره‌ی موضوعات جالب از نگاه مردمان آنجا اطلاعات به دست آورید. در سفرهای تفریحی آشنا شدن با بومیان منطقه در همین اندازه کافی است، مگر اینکه شما قصد و نیت دیگری از سفر داشته باشید!

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

۶. همه‌ی نقاط منطقه را کشف کنید!

در صورت نیاز به آشنایی با اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری ایتالیا (یا هر کشور دیگری) کافی است به پایگاه اینترنتی میراث جهانی یونسکو (UNESCO World Heritage Sites) مراجعه کنید. ممکن است برای شما بسیار جالب باشد که بدانید تا چه اندازه به یک خزانه‌ی سرشناس یا ناشناخته در جهان نزدیک هستید، مثل آمفی‌تئاتر رم!

ایتالیا

ایتالیا

۷. استراحت کنید و قوای تحلیل رفته را بازگردانید

یک مثل معروف با این مضمون وجود دارد که «در ایتالیا مردم میوه‌ی درخت زیتون را می‌چینند، اما در یونان مردم صبر می‌کنند تا زیتون‌های رسیده بر زمین بریزند.» اگرچه این مطلب برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ایتالیا نوشته‌شده است، اما باید گفت که یونان هم یکی از کانون‌های پرجاذبه‌ی دنیا است. صرف‌نظر از کشور موردنظرتان وقتی به مقصد سفر رسیدید استراحت ضروری را فراموش نکنید. می‌خواهید زود سرحال بیایید؟ یک نوشیدنی دل‌چسب ایتالیایی میل کنید، سپس نام و نشان خودتان را بر روی بطری بنویسید و آن را برای فردی خوش‌اقبال در همان مکان باقی بگذارید. ما چنین حرکتی را در فلورانس انجام دادیم.

ایتالیا

Cappuccino

۸. در شهر پیزا (Pisa) حتما پیتزا بخورید

فکر نمی‌کنم نیازی به توضیح باشد، پیتزاهای این شهر خوشمزه و تجربه‌ی آن برای هرکسی جالب است.

ایتالیاایتالیا pizza

ایتالیا

ایتالیا

۹. به ونیز بروید

فقط بروید! تلاش برای توضیح دادن این تجربه بی‌فایده است. رایحه‌های دل‌انگیزی که بر مشامتان می‌رسد، وزش ناگهانی نسیم در این شهر، احساس خاصی که به انسان دست می‌دهد... هیچ‌یک از شهرهای ایتالیا حال و هوای ونیز را ندارد... خواندن در مورد این تجارب دیگر بس است... فقط بروید و سیاحت کنید!

ایتالیا

ایتالیا

ایتالیا

به نظر شما ایتالیا به لحاظ برخورداری از جاذبه‌های گردشگری در جایگاه چندم بین کشورهای اروپایی قرار دارد؟

مطالب مرتبط:

منبع Budgettravel

دیدگاه