۹ دلیل برای سفر به سئول

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
۹ دلیل برای سفر به سئول

سئول یکی از زیباترین پایتخت‌های آسیایی است که جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد. قطعا شما هم با دانستن این جذابیت‌ها، مستاق سفر به سئول خواهید شد.

معمولا مقاصد مهم گردشگری هرکدام به دلیل خاصی جذابیت دارند و به‌ندرت می‌توان مکانی را پیدا کرد که همه‌ی ویژگی‌های مورد نظر گردشگران را یکجا در خود داشته باشد. یکی از این موارد استثنایی سئول پایتخت کره جنوبی است. تور کره جنوبی از بهترین تورهای شرق آسیا حتی در جهان است. در این شهر همه چیز می‌توان یافت، از بناهای تاریخی و فرهنگی، رستوران‌های مدرن یا سنتی و زندگی شبانه پر جنب‌وجوش گرفته تا فروشگاه لباس مد روز و مناطق دیدنی خارج شهر. در حقیقت سفر به سئول مصداق بارز یک تیر و دو نشان (در این مورد خاص چندین نشان) است. 

سئول 1

سئول یکی از زیباترین پایتخت‌های آسیایی است که با وجود تاریخ غنی و ویژگی‌های مدرن حیرت‌انگیز، مورد بی‌توجهی گردشگران قرار می‌گیرد. این شهر داخل یک دره‌ی زیبا در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و در نقاط مختلف آن بناهای تاریخی زیادی نظیر کاخ‌های قرون‌وسطایی، دیوارهای باستانی و معبدهای زیبا به چشم می‌خورد. جنبه‌های تاریخی سئول به خوبی با تمایل به مدرن گرایی ترکیب شده‌اند و هیچ گونه ناهماهنگی در این شهر به چشم نمی‌خورد. سئول ۱۰.۱ میلیون نفر جمعیت دارد که تک‌تک آن‌ها در کنار به‌روز بودن، با تمام وجود برای حفظ میراث فرهنگی خود تلاش می‌کنند. در ادامه به ۹ راهنمایی کاربردی و مفید اهالی سئول برای بازدید کامل و لذت بردن از همه جذابیت‌های این شهر زیبا می‌پردازیم.

جاذبه‌های گردشگری سئول

سئول 2

سئول شهر بسیار بزرگی است و انتخاب محل شروع گشت‌وگذار در آن، چالش بزرگی محسوب می‌شود. بهترین حالت بازدید از سئول، شروع با یک پیاده‌روی آرامش‌بخش در مرکز شهر است. می‌توانید بازدید خود را از کاخ جایون‌باک‌گانگ (Gyeongbokgung) که زمانی مقر فرماندهی فرمانروایان سلسله‌ی جوسئون (Joseon) بود، شروع کنید.

کاخ جایون‌باک‌گانگ  سئول

از کاخ به سمت میدان گوانگ‌وامون (Gwanghwamun) حرکت کنید. در این میدان می‌توانید مجسمه‌های دو نفر از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخی کره جنوبی را ببینید؛ شاه سیژونگ (Sejong)، مبتکر سیستم نوشتاری کره‌ی جنوبی در قرن پانزدهم و دریاسالار یی سان شن (Yi Sun-sin)، فاتح نبرد دریایی بزرگ کره و ژاپن در قرن شانزدهم.

میدان گوانگ‌وامون سئول

بعد از میدان به سمت چپ بپیچید. با حرکت در امتداد کانال تازه بازسازی‌شده‌ی چئونگ‌جیچان (Cheonggyecheon) به مرکز اصلی خرید در کره جنوبی، یعنی منطقه‌ی تجاری میونگ‌دونگ (Myeongdong) خواهید رسید.

جاذبه‌های هنری سئول

سئول 3

در مرکز هنری سئول می‌توانید از مجموعه‌های بی‌نظیر هنرهای تجسمی مدرن و آثار سبک استیم پانک (تلفیق بدون محدودیت تخیل و جنبه‌های انقلاب صنعتی قرن نوزدهم به‌خصوص موتور بخار) لذت ببرید. این موسسه محل استقرار ارکستر فیلارمونیک سئول نیز هست که هر هفته و یا در مناسبت‌های خاص برنامه اجرا می‌کند. برای تماشای اجرای زنده‌ی موسیقی و حرکات موزون سنتی و معاصر کره جنوبی، می‌توانید به مرکز هنرهای نمایشی سیژونگ در میدان گوانگ‌وامون مراجعه کنید. شهر سئول مملو از گالری‌های هنری است که یکی از بارزترین آن‌ها؛ گالری پلاتو (PLATEAU)، در نزدیکی شهرداری سئول قرار دارد و در آن بعضی از آثار آگوست رودن (مجسمه‌ساز فرانسوی) به نمایش گذاشته می‌شود.

موزه‌ی ملی سئول

موزه‌ی ملی هنر معاصر و مدرن، محل مناسبی برای تماشای آثار هنری بومی کره جنوبی است. این موزه در سه شهر کره‌ی جنوبی شعبه دارد که یکی از آن‌ها در سئول است و در زمینه‌ی هنرهای بومی و آموزش هنر فعالیت می‌کند. موزه‌ی هنر المپیک سئول یک ساختمان دوطبقه است که شش نمایشگاه آثار هنری برجسته و یک باغ مملو از مجسمه‌های زیبا دارد. طراحی ساختمان موزه به شکلی انجام شده که نور خورشید به راحتی وارد فضای داخلی موزه می‌شود و پس از انعکاس توسط دیوارها و مجسمه‌ها دوباره از موزه خارج شده و درخشش بی‌نظیری به نمای خارجی آن می‌دهد. در این موزه کلاس‌های آموزش نقاشی برگزار می‌شود.

صرف غذا با آداب و رسوم سنتی در سئول

سئول 4

سئول محل بسیار مناسبی برای دوستداران غذا به شمار می‌آید و شرکت در تورهای گردشگری غذایی این شهر می‌تواند خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی باشد. یکی از معروف‌ترین تورهای غذایی، تور پیاده‌روی هیجان‌انگیز هنگ‌دئی (Hongdae) است. با شرکت در این تور می‌توانید بعضی از غیرمنتظره‌ترین غذاهای این شهر را امتحان کنید. از جذاب‌ترین بخش‌های این تور، صرف غذا در مرکز هنرهای غیرمتعارف سئول و نوشیدن قهوه در کافی‌شاپ هلو کیتی (Hello Kitty) است که در داخل آن گوسفند زنده و یک سالن به شکل قلعه‌های قدیمی به چشم می‌خورد. هیجان‌انگیزترین بخش فرهنگ غذایی سئول، رستوران‌های باربیکیوی کره‌ای هستند که در آن‌ها طبخ غذا روی میز شما و در مقابل چشمانتان انجام می‌شود. بهترین باربیکیوی کره‌ای سئول در رستوران گلبی و دوجی جومو‌لیوک (Galbi & Daweji Jumulleok) واقع در محله‌ی ماپو (Mapo) ارائه می‌شود. رستوران‌های جوبوک‌جیپ (Jobakjip)، وونجو تائسون‌جیپ (Wonjo Taesunjip) و ماپو ونگ گلبی (Mapo Wang Galbi) نیز در این زمینه شهرت زیادی دارند. بهترین مکان برای صرف غذاهای غیر کره‌ای، محله‌ی بین‌المللی ایتائی‌ون (Itaewon) است. در این محله انواع غذاهای با کیفیت آمریکای جنوبی، ایتالیایی و فرانسوی عرضه می‌شود.

زندگی شبانه در سئول

سئول 5

اهالی سئول، مردمی شاد و پرجنب‌وجوش هستند و می‌دانند چگونه اوقات خوشی داشته باشند. سئول در طول شب چهره‌ی دیگری به خود می‌گیرد و خیابان‌های آن مملو از شورونشاط و موسیقی می‌شود. اجرای زنده‌ی موسیقی و کارائوکه بخش اصلی جذابیت رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های این شهر است.

سفر یک‌روزه به سوان (Suwon)

سئول 6

شهر سوان در نزدیکی سئول، مقصد فوق‌العاده‌ای برای یک سفر کوتاه و بازدید از جنبه‌های فرهنگی این کشور است. برای رفتن به این شهر می‌توانید از قطار استفاده کنید که بلیت آن توسط دستگاه‌های خودکار یا فروشنده‌های که به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند، به فروش می‌رسد. قطارهای این مسیر بسیار مدرن و راحت هستند. سوان در ۳۰ کیلومتری شمال سئول قرار دارد و آخرین دیوار باستانی کامل کره‌ی جنوبی در این شهر واقع شده است.

دژ هواسیونگ سئول

بارزترین ویژگی‌های سوان، دژ نظامی هواسیونگ (Hwaseong)، دیوار بلند دورتادور شهر و قلعه‌ی شاه جئونگ‌جو (Jeongjo) هستند. از بالای این بناهای تاریخی متعلق به دهه‌ی هشتم قرن هجدهم می‌توانید بخش‌های شهری مدرن استان جئونگی-دو (Gyeonggi-do) را ببینید.

قلعه‌ی جئونگ‌جو سئول

روستای یونگین (Yongin) در نزدیکی سوان، محل مناسبی برای آشنایی با سبک زندگی مردم کره در چندین قرن پیش است. برای رفتن به یونگین می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید و اگر خوش‌شانس باشید از تصویربرداری فیلم‌های تاریخی کره‌ای نیز بازدید خواهید کرد. قبل از بازگشت به سئول حتما سری به رستوران سیلا گلبی (Silla Galbi) بزنید و بهترین باربیکیوی سوان را امتحان کنید.

بازدید از DMZ

سئول 7

یکی از مناطق حساس و بحران‌زده ولی درعین‌حال جذاب این کشور، مرز کره جنوبی و کره‌ی شمالی در ۵۶ کیلومتری شمال سئول است که طبق توافق دو کشور منطقه‌ی غیرنظامی یا DMZ معرفی شده است. این منطقه به خاطر مناقشات دو کشور شاهد رخدادهای تاریخی زیادی بوده و به همین دلیل بازدید از آن خالی از لطف نیست. برای بازدید از این منطقه و آشنایی با تاریخچه‌ی خون‌باری که به دوپاره شدن کشور کره منجر شد، باید از تورهای سازمان‌دهی شده‌ی رسمی استفاده کنید. یکی از جالب‌ترین بخش‌های این منطقه، تونلی است که توسط سربازان کره شمالی برای نفوذ به منطقه مرزی حفر شده است. بازدید از برج‌های دیده‌بانی و آخرین محل درگیری دو کره که با پیروزی سربازان کره‌ی جنوبی همراه بود نیز می‌تواند جالب و خاطره‌انگیز باشد. این منطقه کاملا امن است ولی برای بازدید از آن لازم است یک گواهی سلب مسئولیت بابت مشکلات احتمالی از برگزارکننده‌ی تور امضا کنید.

آشنایی با فرهنگ کره جنوبی در اینسادونگ (Insadong)

سئول 8

محله تاریخی اینسادونگ بسیار شلوغی و پرازدحام است ولی تحت هر شرایطی باید از گالری‌های آن بازدید کنید. برای دیدن بهترین آثار عکاسی هنرمندان معاصر کره‌ای سری به گالری NoW بزنید. جدیدترین شاهکارهای هنری کره جنوبی در گالری هنر معاصر گریمسون (Grimson) به نمایش گذاشته می‌شوند. بهترین چایخانه‌های سنتی سئول نیز در محله‌ی اینسادونگ قرار دارند؛ از جمله اوسالوک (O’sulloc) با منویی شامل انواع چای سبز به همراه میان وعده‌های سبک.

معبد جوگیسا سئول

جاذبه‌ی دیگر اینسادونگ، معبد جوگیسا (Jogyesa) است که دقیقا در مرکز شهر قرار دارد. بیشتر معبدهای کره‌ای در نقاط دورافتاده و کوهستان‌های صعب‌العبور واقع شده‌اند و به همین دلیل جوگیسا که معبد اصلی فرقه‌ی بودائی جوگی در کره جنوبی محسوب می‌شود، جذابیت ویژه‌ای برای گردشگران دارد.

خرید در گنگنام (Gangnam)

سئول 9

سئول مدگراترین شهر آسیا به شمار می‌آید و محله‌ی تجاری گنگنام بهترین مکان برای خرید کالاهای لوکس در این شهر است. با مراجعه به فروشگاه بزرگ گالریا (Galleria) در خیابان گاروسوگیل (Garosugil) یا فروشگاه‌های خیابان آپوجونگ (Apujeong) می‌توانید باکیفیت‌ترین کالاهای برندهای معتبر را پیدا کنید. البته بعضی از عمده‌فروش‌های محله‌ی گنگنام کالاهای تقلبی و غیر اصل نیز عرضه می‌کنند و به همین دلیل باید بااحتیاط و شناخت کامل اقدام به خرید کنید.

طبیعت‌گردی در مناطق زیبای اطراف سئول

سئول 10

سئول در محاصره کوه‌های زیبا قرار دارد و به همین دلیل برای گشت‌وگذار در مناطق اطراف آن باید تجهیزات مناسب به همراه داشته باشید. پارک ملی بوکانسان (Bukhansan) در شمال سئول، دارای چندین مسیر مناسب برای کوهنوردی سبک است. از جمله مسیر 6.5 کیلومتری ابونگ (Obong) که طی کردن آن نزدیک به ۲ ساعت طول می‌کشد و از کنار کوه ابونگ، آبشار سونگ‌چو (Songchu) و چند کوه دیگر می‌گذرد. این پارک مسیرهای دیگری نیز برای طبیعت‌گردی دارد ولی مسیر ابونگ از بقیه هموارتر است و معمولا ازدحام کمتری در آن مشاهده می‌شود.

پارک سونیودو  سئول

اگر نمی‌خواهید زیاد از سئول دور شوید، حاشیه‌ی شرقی رودخانه‌ی هان (Han) در نزدیکی مرکز شهر محل مناسبی برای طبیعت‌گردی است. با عبور از یک پل عابر پیاده در روی رود هان، به پارک زیبای سونیودو (Seonyudo) می‌رسید که زمانی مرکز تصفیه‌ی آب محله‌ی یوئیدو (Yeouido) بود. با یک پیاده‌روی نیم‌ساعته می‌توانید کاملا از ازدحام و شلوغی شهر فاصله بگیر‌ید و از آرامش طبیعت لذت ببرید.  

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه