راهنمای انتخاب غذا در ژاپن ویژه مسلمانان

حسین خدادادبیگی
حسین خدادادبیگی یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
راهنمای انتخاب غذا در ژاپن ویژه مسلمانان

ژاپن برای جذب گردشگران مسلمان به کشور خود در راستای ارتقاسیستم گردشگری، به بررسی سلیقه غذایی مسلمانان و ایجاد رستوران‌های حلال در این کشور پرداخته است.

پیشرفت سریع کشور ژاپن باعث شده تا گردشگران و توریست‌های زیادی از سراسر جهان به این کشور بیایند و از تمامی مناظر و سرگرمی‌هایی که ژاپنی‌ها به آن‌ها ارائه می‌کنند، لذت ببرند. پیشرفتی که در سیستم توریستی ژاپن به وجود آمده باعث تشویق تمامی مردم از نژادها و فرهنگ‌های مختلف شده تا از این کشور بازدید کنند. البته ژاپن به‌تازگی شروع به بررسی مسلمانان و دین اسلام کرده و دست به ایجاد و افتتاح چند رستوران حلال زده است.

 غذای حلال

پیدا کردن غذاهای حلال در رستوران‌های ژاپن کمی دشوار است، چراکه برخی از غذاهای محلی این کشور همچون سوشی شامل برنج و برخی مواد اولیه‌ای است که از نظر اسلام حرام هستند. اگر غذایی همچون Ramen را سفارشی دهید، باید بدانید که اکثر آن‌ها از گوشت خوک تهیه شده‌اند؛ حتی اگر در تهیه آن از گوشت خوک هم استفاده نشده باشد، بی‌شک در پخت غذاها از مواد اولیه غیر حلال استفاده شده است. سوال اینجا است که چطور مطمئن باشید که در طول اقامت خود در ژاپن تنها غذاهای حلال برای شما سرو شده است؟

رزرو هتل

غذای حلال

قبل از رزرو هرگونه هتلی در ژاپن، تماس گرفتن با هتل و سوال کردن در مورد سرو غذاهای حلال برای مشتریان توصیه می‌شود. در این کشور و مخصوصا در شهرهای بزرگ همچون کیوتو، اوساکا و توکیو هتل‌های بسیار زیادی وجود دارد. برای مثال هتل‌هایی همچون هتل Sakura در توکیو، هتل Granvia در کیوتو و Narita Airport Resthouse را انتخاب کنید.

انتخاب رستوران

غذای حلال

در این کشور رستوران‌های غیر ژاپنی بسیاری همچون رستوران‌های بنگلادشی، اندونزیایی، ایرانی، هندی، مالزیایی و ترکی با غذاها و دست‌پخت‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید طی اقامت خود در ژاپن در آنجا به صرف غذا بپردازید. علاوه بر این مکان‌ها، شما می‌توانید در رستوران‌هایی که تنها غذاهای گیاهی سرو می‌کنند نیز غذای حلال سفارش دهید.

انتخاب غذاهای ژاپنی

غذای حلال

اگر همکاران شما را به یک رستوران ژاپنی بردند، از این موضوع که تمامی غذاهای ژاپنی تهیه شده از ترکیبات غیر حلال همانند گوشت خوک و چربی حیوانی است، نترسید. برای مثال می‌توانید غذاهایی همچون Eel، Unagi، Odon، لوبیای Edemame و غذاهای تهیه شده از سبزیجات را سفارش دهید. البته رستوران‌هایی نیز هستند که در منو خود غذاهای حلال نیز سرو می‌کنند.

خرید از سوپرمارکت

غذای حلال

با وجود مانع بزرگی همچون زبان، شاید خرید گوشت حلال در سوپرمارکت‌ها کمی دشوار باشد. اگر با تمامی مشخصه‌های گوشت‌های مختلف آشنایی کافی دارید، می‌توان گفت که خرید از سوپرمارکت‌ها آسان‌تر خواهد بود، اما برای افرادی که اطلاعات چندانی در مورد گوشت‌های مختلف ندارند، می‌توانند کلمه ژاپنی خوک را نوشته و با خود به‌همراه داشته باشند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند. هنگامی که آن را روی بسته‌بندی مشاهده کردید می‌دانید که گوشت خوک بوده و دیگر خریداری نمی‌کنید. برای مثال برند Hunger Relief دارای نودل‌های فوری حلالی است که در فنجان سرو می‌شوند. اگر از گشتن و خرید در سوپرمارکت‌ها و پیدا کردن رستوران‌های حلال خسته شده‌اید یا در رستوران هتل خود سفارش غذای حلال را نداده‌اید، یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌حل‌های موجود است. شاید پیدا کردن رستوران‌های حلال در ژاپن کمی دشوار باشد، اما غیرممکن نیست. با افزایش توریست‌های مسلمان در ژاپن، شک داریم که دیگر محدودیتی در پیدا کردن غذاهای حلال وجود داشته باشد، محدودیتی که در نهایت مانع از لذت بردن از جاذبه‌ها گردشگری این کشور شود.

مطالب مرتبط:

منبع jpninfo.

دیدگاه