اوج زیبایی‌ های پاییز در بزرگترین پارک ملی ژاپن

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
اوج زیبایی‌ های پاییز در بزرگترین پارک ملی ژاپن
یکی از جاذبه‌های گردشگری ژاپن، پارک ملی دای‌ستسوزان (Daisetsuzan) است که با ۲۲۶ هزار هکتار مساحت، بزرگ‌ترین پارک ملی این کشور نیز محسوب می‌شود. این پارک که در جزیره‌ی هوکایدو (Hokkaido) قرار دارد، ترکیبی چشم‌نواز از کوه‌های مرتفع، جنگل‌های انبوه، رودخانه‌ها و دریاچه‌های زیبا و زیستگاه حیواناتی مثل خرس قهوه‌ای، روباه، گوزن و چندین نوع پرنده است.
در پارک ملی دای‌ستسوزان، ۲ کوه آتشفشان فعال به چشم می‌خورد؛ آساهی‌داکه (Asahidake) که در شمال پارک و بلندترین نقطه‌ی آن قرار دارد و توکاچی­داکه (Tokachidake) که در جنوبی‌ترین نقطه‌ی پارک واقع شده است. این پارک تعداد زیادی چشمه‌ی آب گرم  نیز دارد که معروف‌ترین آن‌ها، چشمه‌های آساهی‌داکه و کوگن (Kogen) هستند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا به دیدنی‌ترین مناطق دای‌ستسوزان بپردازیم.

آساهی‌داکهAsahidake 1

در دامنه‌ی کوه آساهی‌داکه، روستای کوچکی قرار دارد که از تعدادی ساختمان مدرن و کلبه‌ی چوبی، یک چشمه‌ی آب گرم و چند هتل تشکیل شده است. در این روستا گردشگران می‌توانند به کمک یک تله‌کابین تا ارتفاع ۴۸۹ متری کوه بالا بروند. طی کردن این مسیر به‌خصوص در فصل پاییز بسیار لذت‌بخش است و تماشای برگ‌های رنگارنگ درختان در این فصل تجربه‌ای بی‌نظیر به شمار می‌آید. دامنه‌ی کوه آساهی‌داکه در ماه‌های دسامبر و آوریل محل بسیار مناسبی برای اسکی است. گردشگران برای خرید و صرف غذا فقط می‌توانند به هتل‌ها یا ایستگاه تله‌کابین مراجعه کنند. Asahidake 2 تله‌کابین آساهی‌داکه در تابستان از ۶ صبح تا ۶ عصر و در زمستان از ۸ صبح تا ۴.۵ بعدازظهر پذیرای گردشگران است و از نیمه‌ی نوامبر تا نیمه‌ی دسامبر فعالیت نمی‌کند. رفت‌وبرگشت با تله‌کابین از اول ژوئن تا نیمه‌ی اکتبر ۲۹۰۰ ین و از نیمه‌ی اکتبر تا آخر می ۱۸۰۰ ین هزینه دارد.

سُنکیو (Sonkyo)Sonkyo 1

سنکیو یک دره به طول ۲۰ کیلومتر در شمال شرقی پارک ملی دای‌ستسوزان است که در مجاورت آن یک شهر گردشگری به همین نام و با امکانات کامل ازجمله چندین رستوران و هتل بزرگ به چشم می‌خورد و به دلیل چشمه‌های آب گرم و بازارهای سنتی ژاپنی بسیار محبوب و شناخته‌شده است. حمام عمومی واقع در مرکز شهر نیز دوستداران زیادی دارد. Sonkyo 2 سنکیو با سالانه بیشتر از ۳ میلیون بازدیدکننده، علاوه بر موارد ذکرشده جاذبه‌های زیادی دارد، ازجمله پیست اسکی کاروداکه (Kurodake) که از میانه‌ی نوامبر تا اوایل ژوئن فعالیت می‌کند، دره‌ی زیبای اباکو (Obako)، آبشار، باغ جنگلی تائی‌ستو (Taisetsu) و تله‌کابین سنکیو.

دای‌ستزو کوگن (Daisetsu Kogen)Daisetsu Kogen

اگر از دوستداران گشت‌وگذار در طبیعت هستید، حتما از سفر به دای‌ستزو کوگن در شرق پارک ملی دای‌ستسوزان با ۱۲۶۰ متر ارتفاع از سطح دریا لذت خواهید برد. در این منطقه یک مسیر کوهنوردی برای صعود به کوه میدوری‌داکه (Midoridake) وجود دارد که بسیار محبوب و شناخته‌شده است. مسافرت به منطقه‌ی دای‌ستزو کوگن فقط از اواسط ژوئن تا اواسط اکتبر امکان‌پذیر است که به‌این‌ترتیب شما می‌توانید در بهترین زمان ممکن برای طبیعت‌گردی در پارک ملی یعنی فصل پاییز، از آن بازدید کنید و از زیبایی خیره‌کننده مناظر حاشیه‌ی مسیر لذت ببرید. دای‌ستزو کوگن یک چشمه‌ی آبگرم نیز دارد که از ساعت ۱۰.۵ صبح تا ۵ عصر با پرداخت ۷۰۰ ین می‌توان از آن استفاده کرد. البته اگر در مهمانسرای چشمه اقامت کنید، استفاده از آن رایگان است ولی برای رزرو اتاق باید قبل از پاییز اقدام کنید. منبع :‌ jpninfo

مطالب مرتبط:

دیدگاه