سفری به سرزمین صنعت و معماری؛ آلمان

زهیر معصومیان
زهیر معصومیان پنجشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
سفری به سرزمین صنعت و معماری؛ آلمان

نام آلمان تداعی‌کننده صنعت، شیرینی‌ و شکلات، سوسیس‌ و معماری گوتیک و کلیسا است. البته صحنه‌های هنری و موسیقی پویا در برلین، جنگل‌های زیبا در غرب، قلعه‌های بزرگ و رشته کوه‌های آلپ در جنوب و شهرهایی تاریخی در سراسر این کشور را نباید فراموش کرد.

آلمانی‌ها اغلب مردمی جدی و دقیق هستند که از همسایگان جنوبی‌شان متمدن‌تر و در عین حال بسیار جدی و دقیق و از نجیب‌ترین و مفیدترین مردم اروپا به شمار می‌روند. آن‌ها آن‌قدر که ظاهرشان نشان می‌دهد "سرد" نیستند.

هزینه‌های جاری

اسکان

Partners_Accommodation_beschnibbelt2 هزینه‌ی اقامت در آلمان در مقایسه با کشورهای منطقه‌ یورو ارزان‌تر است. هزینه‌ی مهمانسراهای ارزان قیمت از حدود ۱۰ تا ۲۵ دلار به‌ازای هر شب برای یک اتاق از خوابگاه تا حدود ۶۰ دلار در شب برای یک اتاق خصوصی محاسبه می‌شود و قیمت هتل‌ها هم از ۶۰ دلار به بالا است.

غذا

غذا در آلمان ارزان است. می‌توانید با حدود ۳-۴ دلار (سوسیس‌های بزرگ و bratwurst) از دست‌فروش‌ها غذا بخرید. ساندویچ‌های آماده قیمتی حدود ۵ دلار  و نوشیدنی معمولا ۵ دلار هزینه دارد. اگر به سالن غذاخوری بروید، قیمت یک پرس غذا به‌همراه نوشیدنی ۱۵ دلار می‌شود. غذاهای ترکی، خاورمیانه‌ای و آسیایی با قیمتی کمتر از ۵ دلار هم پیدا می‌شود.

حمل و نقل

transportation_and_driving_in_germany هزینه‌ی قطارهای سریع‌السیر در آلمان خیلی گران است، مثلا سفر برلین به مونیخ بیش از ۲۰۰ دلار هزینه دارد. بسیاری از قطارهای بین شهری درجه ۲ از ۴۵ تا ۷۵ دلار هزینه دارند. با استفاده از قطارهای منطقه‌ای معمولی یا اتوبوس‌های شبانه، می‌توانید در هزینه‌ی اسکان صرفه‌جویی کنید. نقل و انتقالات درون شهری به‌ازای هر بلیط حدود ۲ تا ۳ دلار قیمت دارد.

تفریحات و سرگرمی‌ها

acc در آلمان موزه‌ها هزینه‌ای بین ۱ تا ۱۵ دلار دارند. تورهای دوچرخه‌سواری و سفرهای رودخانه‌ای ۲۷ تا ۴۰ دلار و تورهای شهری قیمتی بین ۱۳ تا ۲۷ دلار دارند. هزینه‌ی اجاره‌ی دوچرخه چیزی حدود ۲۰ دلار در روز است.

نکاتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

united-world-tours

از دست‌فروش‌ها غذا بخرید

در سراسر آلمان شما فروشندگان انواع سوسیس را در کنار خیابان‌ها می‌بینید. این غذاها حدودا ۲ یورو هزینه دارند. علاوه بر این، یک وعده غذایی در بسیاری از مکان‌ها در سراسر آلمان تنها ۱۰ تا ۱۵ دلار قیمت دارد.

غذای محلی ارزان‌قیمت بخورید

برخی از بهترین و ارزان‌ترین غذاها در آلمان، غذاهای ترکیه‌ای و خاورمیانه‌ای هستند. شما می‌توانید انواع مختلفی از غذاها را به قیمت کمتر از ۵  دلار بخرید. این غذاها بسیار خوش‌طعم، شکم پرکن و ارزان‌قیمت هستند.

از تورهای رایگان استفاده کنید

شهرهای بزرگ آلمان تورهای گشت‌وگذار رایگان دارند. این تورها راه خوبی برای دیدن شهرها، اطلاع از تاریخ آن‌ها و مشاهده‌ی محیط اطراف بدون صرف هزینه است.

بلیط قطارتان را زودتر رزرو کنید

بلیط قطار در آلمان بسیار گران قیمت است، اما اگر حداقل یک هفته زودتر بلیط رزرو کنید حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزان‌‌تر از کرایه استاندارد برایتان تمام می‌شود. استفاده از این نوع بلیط‌ها محدودیت دارد، پس در برنامه‌ی سفر خود انعطاف‌پذیر باشید.

اماکن دیدنی و سرگرمی‌ها در آلمان

در برلین محو شوید

berlin-germany از موزه‌ها تا صحنه‌های هنری و موسیقی تا کافی‌شاپ‌های بزرگ و غذاهای ارزان‌قیمت، همه و همه برلین را به شهری شگفت‌انگیز و یکی از ارزان‌ترین پایتخت‌های اروپایی تبدیل کرده است.

زیبایی‌های مونیخ را لمس کنید

08_Muenchen_Panorama مونیخ شهری بسیار ساکت و آرام، تاریخی با خیابان‌های کوچک، سالن‌های بزرگ نمایشگاهی، غذاهای شگفت‌انگیز و کاخ سلطنتی است. مونیخ یکی از گران‌ترین شهرهای آلمان، اما مقصدی زیبا برای سفر است و شهرهای کوچک باواریایی بسیاری در نزدیکی آن وجود دارند که می‌توان روزانه‌ به آن‌ها سفر کرد.

در جنگل سیاه پیاده‌روی کنید

جنگل سیاه که در نزدیکی مرز فرانسه قرار دارد، به‌دلیل وجود درختان کاج سبز تیره‌، به این نام شهرت دارد. صدها مایل مسیر پیاده‌روی زیبا که گردش در آن‌ها بسیار لذت‌بخش است، از ویژگی‌های این منطقه به شمار می‌رود. این منطقه زیبا در پاییز بهترین مناظر دیدنی را دارد.

در دریاچه کنستانس گشت بزنید

cans دریاچه‌ی کنستانس که در طول مرز جنوب غربی این کشور با سوئیس و اتریش قرار گرفته، بزرگترین دریاچه آب شیرین آلمان است. مناطق اطراف دریاچه و پایین دره راین دارای آب و هوایی بسیار ملایم و دلپذیر و زمین‌های حاصل‌خیز است که آن‌را تبدیل به مهم‌ترین منطقه‌ی کشور برای تولید میوه و سبزی کرده است.

در پارک ملی Berchtesgaden پیاده روی کنید

berchtesgaden_national_park__germany_picture این پارک ملی بهشتی از کوه‌های مرتفع و جنگل‌های سرسبز، صخره‌های شیب‌دار، دریاچه‌های شفاف و کریستالی، روستاهای آرام و دنج و علفزارهای متلاطم است. فقط شما هستید و غوغای پرندگان و صدای زنگوله‌ی گاوها. مسیرهای مشخصی در اطراف مناظر دیدنی و جذاب وجود دارند که محل مناسبی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هستند.

 به Trier سفر کنید

porta-nigra-trier-germany Trier قدیمی‌ترین شهر در کشور آلمان است. Trier با سابقه ۲۰۰۰ ساله، خانه‌ی شش امپراتور روم به شمار می‌رود و دارای تعداد بی‌شماری ویرانه‌های باستانی است. مثال برجسته‌ترین نمونه‌ی این ویرانه‌ها Black Gate است - ساختاری به‌یادماندنی که زمانی بخشی از دیوارهای شهر بود. این شهر زیبا که در دره‌ی رودخانه‌ی Moselle قرار دارد، با باغ‌های انگور بی‌شمار و روستاهایی مملو از چراگاه‌ها پوشیده شده است. این شهر معمولا در برنامه‌های سفرها جایگاهی ندارد.

از Dresden دیدن کنید

dresden-frauenkirche در گنجینه‌ها و ساختمان‌های قدیمی شهر Dresden که توسط رودخانه باشکوه Elbe به دو نیم تقسیم شده، گشت بزنید. این شهر پس از جنگ به‌طور کامل بازسازی شد و امروز یکی از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود.

یک روزتان را در کلن بگذرانید

چشم‌اندازی شبانه از شهر کلن

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Rolf Heinrich)

کلن شهری تاریخی با کلیسای جامع بزرگ و محلی برای توقف در غرب آلمان در راه رفتن یا بازگشت از هلند است.

مبهوت عظمت قلعه‌ی Neuschwanstein شوید

Neuschwanstein_Castle_LOC_print_rotated قلعه‌ی Neuschwanstein یکی از قصرهای نئورمانتیک قرن ۱۹ است که روی تپه‌های ناهمواری در نزدیکی Füssen قرار دارد. این کاخ توسط لودویگ دوم برای استراحت و ادای احترام به ریچارد واگنر راه‌اندازی شد. این کاخ مدلی برای ساخت قلعه دیزنی بوده است.

از فرانکفورت دیدن کنید

7003713-frankfurt-germany یکی دیگر از شهرهای بزرگ آلمان فرانکفورت است که خانه‌ی رستوران‌های مختلف، مناظر تاریخی و جاذبه‌های دیدنی هیجان‌انگیز است، یک سالن نمایشگاه بزرگ و چند موزه‌ی علمی دارد. این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای آلمان ارزان‌تر است و مرکز بزرگ فرودگاهی برای پرواز در داخل و خارج از آلمان است.

از پارک Olympia دیدن کنید

Frei-Otto-Roofing-for-main-sports-facilities-in-the-Munich-Olympic-Park-07 این مجموعه عظیم که در مونیخ قرار دارد در اصل برای بازی‌های المپیک سال ۱۹۷۲ ساخته شد. بزرگ‌ترین پارک مسقف در جهان است که مساحتی بیش از ۷۰۰۰۰۰ فوت دارد. موزه‌ی BMW در نزدیکی این پارک قرار دارد.

سری به Schloss Colditz بزنید

Colditz_Castle_2011 Schloss Colditz که در اصل به‌عنوان کاخ رنسانس ساخته شد، ساختاری جالب و تاریخ عجیب و بسیار طولانی دارد. در دوره‌های مختلف در طول تاریخ، محلی برای استراحت شکارچی‌ها، یک نوانخانه و حتی یک بیمارستان روانی بوده است، اما بیشتر به‌دلیل استفاده از آن به‌عنوان زندان در طول جنگ جهانی دوم شهرت دارد. موزه‌ای هم درون کاخ وجود دارد.

از مجموعه‌ی Tierpark Hagenbeck دیدن کنید

hagenbeck-s-tierpark Tierpark Hagenbeck در اصل یک باغ وحش است. این محوطه‌ی باز، وسعت زیادی دارد و خانه‌ی بیش از ۲۵۰۰ جانور است. علاوه بر جاذبه‌های کلاسیک، یک باغ وحش جذاب، راه آهن مینیاتوری، اسب‌سواری، یک زمین بازی بزرگ برای بچه‌ها و یک باغ ژاپنی برای بزرگسالان دارد. این باغ در هامبورگ واقع شده است. منبع: Nomadic Matt

مطالب مرتبط:

دیدگاه