۱۰ جایی که بهترین تاکو را در آمریکا سرو می‌کنند

حسین خدادادبیگی
حسین خدادادبیگی دوشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
۱۰ جایی که بهترین تاکو را در آمریکا سرو می‌کنند

یکی از علایق مردم رفتن به رستوران‌های گوناگون و چشیدن غذاهای متنوع و جدید است. گاهی این غذاها مشترک با فرهنگ ما بوده و گاهی کاملا ناآشنا هستند. در این مقاله قصد داریم به ۱۰ رستوران برتر آمریکایی سر بزنیم که از نظر تهیه و طبخ غذای معروف مکزیکی یعنی تاکو بسیار معروف هستند. با کجارو همراه باشید.

نان ذرت مکزیکی خانگی، گوشت تازه و سس‌های خوش‌طعم و خوشبو؛ با خوردن هر لقمه از تاکو مخلوطی از طعم‌های متفاوت و لذیذ را خواهید چشید. در حالی که جدیدترین غذای خیابانی به‌عنوان نماد پیشرفت خود موفق به جلب توجه دیگران شده، تاکوها این موقعیت را فراهم کرده‌اند تا آشپزهای خلاق و مبتکر ایده‌های شخصی خود را در آن‌ها بکار ببرند. در حالی که تنها چند رستوران برجسته موجود در آمریکا دارای منوهایی با طراحی منحصربه‌فرد هستند، اغلب رستوران‌ها همچنان به‌دنبال سرو تاکوهای خیابانی سنتی و خوشمزه‌اند. در این مقاله ۱۰ مرکز فروش ساندویچ برگزیده در سراسر کشور آمریکا را معرفی می‌کنیم که همواره برای آب و هوای گرم غذایی عالی و خوش‌طعم سرو می‌کنند.

TacoDeliTacoDeli

رستوران TacoDeli در شهر Austin ایالت تگزاس واقع شده است. در شهری مملو از غذاهای مکزیکی معتبر، مراکز فروش تاکو عالی بی‌شماری برای انتخاب وجود دارد، اما Tacodeli به نمادی برای شهر Austin تبدیل شده است. روبرتو اسپیناسو (Roberto Espinosa)، بومی شهر مکزیکو سیتی، در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان نشان وفاداری به شهر خود این رستوران زنجیره‌ای را افتتاح کرد؛ رستورانی که در نهایت تبدیل به یکی از بهترین غذا خوری‌های دارای سس خانگی تهیه شده از ترکیبات محلی Austin در شانزده سال گذشته شده است. با وجود ۲۶ مدل تاکو متفاوت قابل سفارش (بدون احتساب ۱۰ مدل تاکو مخصوص صبحانه)، بی‌شک برای تست تمامی آن‌ها باید بیش از یک بار به یکی از ۵ شعبه آن سر بزنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم کار را با El Conquistador معروف آغاز کنید که تهیه شده از گوشت بریانی سرشانه خوک، سس تند Pasilla، آواکادو، گشنیز و پیاز است. همچنین برای افرادی که گیاه‌خوار هستند Space Cowboy را سفارش می‌کنیم.

Pinche Tacos

Pinche Tacos رستوران Pinche Tacos در شهر دنور ایالت کلرادو است. نماد رستوران Pinche Tacos به‌علت مشکل و مناقشه سیاسی در مورد نام آن، شهرت جهانی چندانی ندارد؛ اما در حقیقت مالک آن یعنی کوین موریسن (Kevin Morrison) چندان به‌دنبال حاشیه نیست و دست به سرو تاکوهای کلاسیکی می‌زند که نیاز چندانی به مواد اولیه غیر معمول و خارجی ندارد. رستورانی که کار خود را از یک ون آغاز کرد، در سال ۲۰۱۰ به یک ساختمان آجری – خشتی در Mile High City نقل مکان کرد؛ رستورانی که دارای دکوراسیونی مکزیکی است. همچنین به‌علت واقع شدن این رستوران در محلی مرتفع و داشتن ایوانی زیبا، مکان بسیار خوبی برای صرف یک شام‌ بهاری عالی به شمار می‌رود. تاکو گوشت خوک و Pollo a la crema و چندین تاکو وسوسه‌انگیز سبزیجات بخشی از موارد برجسته موجود در منو این رستوران است.

El Come Taco

El Come Taco سومین مورد رستوران  El Come Taco واقع شده در دالاس ایالت تگزاس است. شما می‌توانید در این رستوران شیک با دیوارهایی به رنگ روشن، لوگوی کارتونی جمجمه شکل، تزیینات چوبی طلائی و فضایی برای ایجاد ارتباط و رد و بدل کردن احساسات هر غذای دلخواهی را سفارش دهید. در حالی که لوئیس ویلالوا (Luis Villalva) در فضایی آرام‌بخش در حال سرو غذا است، غذاهای داخل منو به‌راحتی قابل حدس زدن هستند. می‌توانید تاکوهای سنتی و خیابانی را در این لیست بیابید که طعم‌هایی آشنا همچون گوشت سینه و al pastor دارند؛ البته لوئیس خوراک‌های مطبوعی همچون گوشت لپ و زبان را نیز سرو می‌کند. ناگفته نماند، چشیدن یکی از تاکوهای de la casa تهیه شده از سیب‌زمینی و نوعی کاکتوس به نام nopales خالی از لطف نیست. در انتخاب غذا چه اهل تست طعم‌های جدید باشید و چه به‌دنبال طعم‌های کلاسیک، تمامی تاکوهای طبخ شده توسط Villalva با سس خانگی مخصوصی سرو می‌شود که طعم هر غذایی را کامل می‌کند.

Tortilleria Nixtamal

Tortilleria Nixtamal محله Corona شهر نیویورک دارای رستوران بسیار معروفی به نام Tortilleria Nixtamal است. این رستوران منحصربه‌فرد رازی را فاش کرده که می‌گوید بهترین تاکوها تنها در غرب یافت می‌شوند. فرناندو رویز (Fernando Ruiz) تمامی مشتریانش را از طریق یکی از غذاهای خود که تهیه شده از آرد ذرت مکزیکی تازه است و به نمادی برای این رستوران تبدیل شده، جذب می‌کند. ناگفته نماند، این غذا به‌عنوان یکی از بهترین تاکوهای موجود شناخته شده و تماما به‌صورت خودکار توسط دستگاه‌هایی تولید می‌شود که از کشور مکزیک وارد شده‌اند. تاکوی مذکور تنها با گشنیز، پیاز و چند عنصر دیگر معطر شده، چراکه در حقیقت طعم اصلی تاکو بر پایه گوشت تازه و نان ذرت مکزیکی معطر آن است. تاکو al pastor شیرین و تند یکی از غذاهای محبوب در Tortilleria Nixtamal است، اما به شما توصیه می‌کنیم که استیک تهیه شده از گوشت شکم را فراموش نکنید. همچنین شما می‌توانید نان‌های ذرت مکزیکی Ruiz را در برخی از رستوران‌های محبوب مکزیکی در محله‌های همچون بروکلین و منهتن نیز سفارش دهید.

Antique Taco

Antique Taco پنجمین رستوران این لیست Antique Taco معروف است؛ رستورانی که در شهر شیکاگو ایالت ایلینویز واقع شده است. با وجود اینکه شهر شیکاگو در قلب آمریکا است، دارای رستوران‌های تاکو فراوانی است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از صف‌های شلوغ و پر ازدهام Big Star عبور کرده و برای داشتن تجربه‌ای خوشمزه، به سراغ نزدیک‌ترین Antique Taco بروید. رستورانی عجیب و جالب و در عین حال گرم و نرمی در Wicker Park وجود دارد که دارای منویی از غذاهای مختلف با طعم‌های لطیف آسیایی و مدیترانه‌ای است؛ غذاهایی که در مواد اولیه خود از تمبر هندی، سس تارتار Sriracha و تخم کدو تنبل بهره می‌برد. تاکو مرغ معطر و شیرین با مخلفاتی همچون خیار، ماست عسلی و پیاز قرمز سرو می‌شود؛ غذایی که بی‌شک آن را از دست نخواهید داد و برای هضم هرچه بهتر آن بهتر است مارگاریتای رزماری Antique Taco را نیز سفارش دهید. ناگفته نماند، گذر شب‌های بهاری شیکاگو با نشستن در ایوان و صرف غذایی همچون تارت شکلاتی مکزیکی خانگی خاطره بسیار خوبی را برای شما ثبت خواهد کرد.

La Puerta

La Puerta پیشنهاد بعدی لیست ما جایی جز رستوران معروف La Puerta واقع در سن‌دیاگو کالیفرنیا نیست؛ رستورانی ساده که کار خود را با تاکوهای بی‌نظیر و مارگاریتای تازه ادامه می‌دهد. البته در روزهای سه‌شنبه تاکو تنها با قیمت ۲ دلار به فروش می‌رسد. برای رزرو جا در شب‌های شلوغ نیز می‌توانید از سرویس تلفنی La Puerta بهره‌مند شوید تا زمان انتظار خود را کاهش دهید.

Guerilla Tacos

Guerilla Tacos Guerilla Tacos، رستورانی بی‌نظیر در شهر لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا است. اگر بخواهید از یک شهروند لس‌آنجلسی در مورد بهترین تاکو سوال کنید، مثل این است که از یک نیویورکی در مورد بهترین نان شیرینی (Bagel) نظر بخواهید. از آنجا که شهر لس‌آنجلس در شمال مرز مکزیک واقع شده، بهترین غذاهای مکزیکی را می‌توانید در آنجا امتحان کنید و بی‌شک یکی از بهترین آن‌ها Guerilla Tacos است. سرآشپز وس اویلا (Wes Avila) قبل از آمدن به لس‌آنجلس و کار در یک رستوران تاکو در شهر پاریس زیر نظر Alain Duxasse آموزش دیده است. اکنون با زندگی در یک کامیون، Guerilla Tacos دست به سرو تاکوهای خیابانی جدید و ارزان قیمت زده، در حالی که سابقه‌ی بسیار خوبی در سرو غذا دارد. در منو شما شاهد گوشت حیوانات نر وحشی، گوشت گاو نر و قلوه بره خواهید بود. در روزهای مختلف این کامیون در سه نقطه مشخص در شهر لس‌آنجلس حضور دارد؛ ازاین‌رو برای اطمینان بیشتر بهتر است قبل از مراجعه، سری به وب‌سایت Guerilla Tacos زده و از محل دقیق و منوی روزانه آن آگاه شوید.

Resturant Atoyac

Resturant Atoyac یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های تاکو شهر فونیکس ایالت آریزونا Atoyac است که به صورتی کاملا ناگهانی در بهار گذشته تعطیل شد و تمامی طرفداران خود را شگفت‌زده کرد. پس از مدتی مالک آن یعنی پابلو لوپز (Pablo Lopez) رستوران خود را با نامی جدید مجدد بازگشایی کرد، اما تاکوهایی با همان کیفیت قدیمی را عرضه می‌کند. رستوران Atoyac به هر معنی که تصور آن را کنید دارای محیطی خشک و سرد با گنجایش بالا است، اما تاکوهای بی‌نظیر آن جای خالی هر فضای دلپذیری را پر می‌کند. اگر به آنجا رفتید یادتان باشد که بدون امتحان کردن تاکو ماهی آنجا را ترک نکنید؛ تاکوی خوش طعمی که از گوشت گربه‌ماهی تکه تکه شده و پیاز، کلم خرد شده و سرکه تهیه شده است. اگر همچنان میل به غذا دارید کمی از tlayuda، نوعی پیتزا تهیه شده از نان ترد مخصوص را نیز بچشید.

Tacolicious

Tacolicious رستوران مشهور Tacolicious با نام گوش فریب خود در زمانی کوتاه از یک باجه تاکو فروشی در Ferry Plaza Farmers Market به یکی از محبوب‌ترین و بهترین تاکو فروشی‌های موجود در شهر سن‌فرانسیسکو ایالت کالیفرنیا تبدیل شد. چهار مکان در Bay Area وجود دارد که دارای صف‌های طولانی برای سرو غذا با طعم‌های بسیار خاص و نوآورانه در فضایی باز هستند. در اینجا شما می‌توانید سفارش غذایی تهیه شده از مرغ پخته شده در کنار تکه‌های از گوشت طبخ شده به‌صورت سنتی را بدهید. سرو نوشابه‌های مختلف در کنار پیش غذا به شما این فرصت را می‌دهد تا زمان انتظار برای سرو غذای اصلی را به بهترین شکل ممکن بگذرانید.

Mas Tacos Por Favor

Mas Tacos Por Favor آخرین و دهمین مورد پیشنهادی در لیست ما Mas Tacos Por Favor شهر Nashville ایالت تنسی است. منوی متغیر این رستوران واقع در شرق Nashville همیشه غذای جدیدی را برای امتحان کردن به مشتریان خود ارائه می‌کند، اما همه‌روزه می‌توانید محبوب‌ترین تاکوی آن را سفارش دهید که تهیه شده از Quinoa سیب‌زمینی شیرین با سس تهیه شده از کوچه فرنگی کبابی، کلم قرمز، خامه ترش و Cilantro لیمو است. ناگفته نماند، Mas Tacos Por Favor برای اولین بار کار خود را در سال ۱۹۷۴ در Winnebago آغاز و در سال ۲۰۰۸ رستوران خود را افتتاح کرد.  aguas frescas خانگی مکملی بی‌نظیر برای غذای شما به حساب می‌آید. اگر هنوز جای کافی برای خوردن غذای بیشتری دارید، بد نیست سوپ منحصربه‌فرد تهیه شده از نان ذرت مکزیکی را نیز مزه کنید. منبع: Fodors

مطالب مرتبط:

دیدگاه