نگاهی به طبیعت زیبای گلوگاه اِیوِن در بریستول

مریم اصلانی
مریم اصلانی دوشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
نگاهی به طبیعت زیبای گلوگاه اِیوِن در بریستول

گلوگاه اِیوِن(Avon Gorge)، دره و آبکندی زیبا  است که حدود ۲.۵ کیلومتر در امتداد لبه‌ی صخره‌های آهکی شهر زیبای بریستول در انگلستان کشیده شده است.

بریستول یکی از شهرهای انگلستان، اتحادیه‌ای خودمختار و بخشی سنتی در جنوب غربی این کشور است و در فاصله‌ی ۱۶۹ کیلومتری غرب لندن قرار دارد.

Fantastic Avon River In Bristol Hdr HD Desktop BackgroundAvon-Gorge-1

رودخانه‌ای به نام اِیوِن، در دل این آبکند جاری است و اطراف آن نیز توسط جنگل و بیشه‌های زیبا، آراستگی بیشتری یافته است. این منظره با پس زمینه‌ی شهر دلپذیر بریستول و پل معلق کلیفتون (Clifton)، خالق منظره‌ای متفاوت و مجذوب کننده است.

Avon-Gorge-2Avon-Gorge-3Avon-Gorge-4

وجود این عارضه‌ی طبیعی، آب و هوای شهر را نیز دستخوش تغییر و دگرگونی کرده است. هنگامی که بخشی از منطقه آب و هوایی بارانی را تجربه می‌کند،  بخش دیگر از تابش شعاع‌های طلایی خورشید جان می‌گیرد.

Avon-Gorge-5Avon-Gorge-8

پل کلیفتون هم علاوه بر آنکه یک جاذبه‌ی معماری است، به زیباتر شدن هر چه بیشتر دورنمای شهر و محیط پیرامونش کمکی شایان کرده است.

Avon-Gorge-6Avon-Gorge-7

اگر روزی گذرتان به شهر بریستول افتاد، حتماً از این گلوگاه، رودخانه و محیط زیبای پیرامونش نیز دیدن کنید. آب و هوای ناحیه در تمام طول سال معتدل و ملایم بوده و امکان سفری آسوده و لذت بخش را فراهم آورده است. شهر بریستول نیز جدا از مناظر زیبای دور و اطراف، به قدر کفایت از زیبایی و جذابیت بهره برده و گردش و بازدید از آن نیز قطعا در جای خود، سرگرم کننده و لذت بخش خواهد بود.

Avon-Gorge-9 Avon-Gorge-10Clifton at Dawn

امید آنکه این سفر نیز مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع placestosee

مطالب مرتبط:

دیدگاه