ال کاستیلو؛ مشهورترین بنای دوران مایا، مکزیک

علیرضا ندری
علیرضا ندری شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
ال کاستیلو؛ مشهورترین بنای دوران مایا، مکزیک

مکزیک، کشوری واقع در آمریکای شمالی، از مناطق گردشگری‌ محسوب می‌شود که به غذاهای بسیار تند شهرت دارد، البته طبیعت کوهستانی، کویری و جنگلی نیز از جاذبه‌های این کشور به شمار می‌رود. همچنین از دیدنی‌ترین نقاط مکزیک می‌توان به خرابه‌ها و بناهای باستانی آن اشاره کرد که در این مقاله به اِل کاستیلو می‌پردازیم. با کجارو همراه باشید.

اِل کاستیلو (El Castillo)، مرکز منطقه‌ی باستانی چیچن ایتزا (Chichen Itza) واقع در ایالت یوکاتان (Yucatán) مکزیک است. چیچن ایتزا که توسط مردم مایا ساخته شده، زمانی شهر اصلی دوران قبل از کلمبیایی‌ها بوده است. ال کاستیلو یا معبد کوکولکان (Temple of Kukulcan) مشهورترین بنای تاریخی واقع در این منطقه‌ی باستانی است. تخمین زده شده که این هرم بین قرون ۹ تا ۱۲ ساخته شده است. این بنای دیدنی هر ساله هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. این هرم، چرخه‌های نجومی را در بر دارد که مردم مایا با آن آشنا بودند. در جریان اعتدالین که هر دو سال یک بار رخ می‌دهد، پدیده‌ی شگفت‌انگیزی رخ می‌دهد که بازدیدکننده‌های بیش‌تری را به خود جذب می‌کند. وقتی که آفتاب غروب می‌کند، روی ۳۶۵ پله‌ی این هرم سایه‌ای ایجاد می‌شود که به‌شکل مار دیده می‌شود و تداعی‌کننده‌ی ۳۶۵ روز سال است.

عکس‌های گالری از ویکی‌مدیا (عکاسان: Daniela Bertienová، Frank Kovalchek، Jake DeGroot و Jim Harper)

شما می‌توانید خودتان شخصا به آن جا سفر کنید یا از طریق تور و راهنما به آن جا بروید. سفر به این منطقه را به این دلیل پیشنهاد می‌کنیم که یکی از مشهورترین بقعه‌های تاریخی در جهان به شمار می‌رود. ال کاستیلو در تمام طول سال قابل بازدید است. پیشنهاد می‌کنیم هنگام صبح به آن جا بروید که هوا خیلی گرم نشده باشد. شب هنگام نمایشی از نورها را در آن جا می‌توانید تماشا کنید. البته برای تماشای پدیده‌ی ظهور مار می‌توانید در روزهای نزدیک به اعتدالین (۲۰ مارس و ۲۱ سپتامبر) از این منطقه دیدن کنید. این مکان باستانی در نزدیکی روستای پیست (Piste) واقع شده است. می‌توانید از طریق اتوبوس از فرودگاه‌های مریدا (Merida) و کنکون (Cancun) یا شهرهای دیگر مکزیک به آن جا بروید.  

نظرتان درباره‌ی این بنای عجیب چیست؟ منبع: PlacesToSee

مطالب مرتبط:

دیدگاه