نگاهی به رِینِس‌ دِرانگر، پدیده‌ ای غیرطبیعی در سواحل ایسلند

مریم اصلانی
مریم اصلانی جمعه، ۱۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰
نگاهی به رِینِس‌ دِرانگر، پدیده‌ ای غیرطبیعی در سواحل ایسلند

بی‌شک ایسلند سرزمین عجایب است. کشوری که با مخلوطی شگفت انگیز از عجایب طبیعی، رنگ و بویی دیگر یافته است. در اینجا شما با آتشفشان‌هایی باشکوه مواجه خواهید شد، گرمی چشمه‌های آب گرم تماشایی را حس کرده و از مناظر بکر و طبیعت خاص و بی‌نظیر لذت خواهید برد. اینجا قلب تپنده‌ی عکاسی است. گستره‌ای وسیع از مناظری مبهوت کننده که بسیاری از عکاسان را مفتون و شیفته‌ی خود کرده است. بله، اینجا ایسلند است.

رِینِس‌دِرانگر(Reynisdrangar)، شگفتی بی بدیل طبیعت است. تابلویی بدیع که توسط دستان هنرمند مادر طبیعت شکل گرفته است. دورنمایی که در سواحل بخش‌جنوبی این کشور، جلوه‌گر قدرت بی‌پایان خالق این هستی است. مجموعه‌ای بی‌نظیر از توده سنگ‌های بازالتی که به‌صورت سکوهایی منظم در کنار هم قرار گرفته و ساختاری شگفت‌انگیز را به نمایش گذارده‌اند. بر طبق داستان‌های اساطیری این کشور، این نقطه جایی بوده که کشتی یک غول، شکسته و غرق شده است.reynisfjaraReynisdrangar-12Reynisdrangar-4Reynisdrangar-13 این پدیده‌ی زیبا با سواحل سیاه رنگ آتشفشانی جلوه‌ای بس متفاوت یافته است. قابی تیره که تصویر داخلش را به زیبایی هرچه تمام در معرض دید بازدیدکننده قرار می‌دهد. اما این پایان ماجرا نیست. ایسلند از این عجایب فراوان در آستین دارد که هر دم گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. در سوی دیگر این منطقه، صخره‌های بازالتی شش وجهی به‌صورت ستون‌هایی باشکوه از دل دریا سربرآورده‌اند. البته مناظری از این دست، زیاد هم در ایسلند عجیب و غیر منتظره نبوده و جزئی از طبیعت مرسوم این کشور است. Reynisdrangar-1Reynisdrangar-14iceland-1 iceland-2 همانگونه که قبلا اشاره کردیم اینجا بهشت عکاسان است. مناظری بس بدیع و سوژه‌هایی بس ناب و دل‌انگیز، و بیش از به تصویر کشیدن جادوی طبیعت، عکاس را واله و شیدای خود می‌کند.pict1 درست در نزدیکی این منطقه روستای کوچک و خوش منظره‌ی "ویکی میوردال" (Vík í Mýrdal)، قرار گرفته است. همچنین یخچال "میردال‌سیوکوت" (Mýrdalsjökull) و البته آتشفشان خطرناک "کاتلا" (Katla) هم جوّی از ترس و هیجان را بر محیط مستولی کرده است، آتشفشانی که هر آن، بیم فورانش می‌رود.
 اما اگر قصد سفر به این ناحیه را دارید، بد نیست بدانید که زمستان‌های این منطقه سرد و خشن و تابستان‌هایش خنک و دل‌انگیز است.همچنین از ماه اوت تا ژانویه آب و هوای ناحیه مرطوب و شرجی است. پس با این توصیف، تابستان بهترین زمان برای سفر و لذت بردن از عجایب طبیعی و شگفتی‌های طبیعت ایسلند است.Reynisdrangar-10Reynisdrangar-3 اما اینجا در ساحل سیاه رنگ ایستاده و با مناظر زیبای پیش روی خود وداع می‌کنیم. هنوز هم بسیاری از دیدنی‌های طبیعت و عجایب تماشایی در انتظار ما هستند. پس همین جا سفر خود را به ایسلند  به پایان می‌بریم. امیدواریم از این گشت‌وگذار در اعماق طبیعت بکر و سرکش لذت برده باشید. منبع placestosee

مطالب مرتبط:

دیدگاه