۳ جزیره باشکوه پرتغال

رامین پرورده
رامین پرورده سه شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
۳ جزیره باشکوه پرتغال

چه چیز بهتر از گذراندن تعطیلات در جزیره‌ای احاطه شده توسط آب‌های درخشان، درختان گرمسیر، مناظر زیبا و سواحل خارق‌العاده که فقط در پرتغال وجود دارند.

اگر شما هم عاشق طبیعت و ماجراجویی هستید، باید برای رفتن به جزایر کشور پرتغال برنامه‌ریزی کنید، چرا که با سفر و بازدید از جاهای دیدنی پرتغال خاطرات رنگارنگ و بیاد ماندنی برای خود رقم خواهید زد. 

جزیره Azores

جزیره اول

این جزیره در ۱۴۰۰ کیلومتری پایتخت پرتغال، لیسبون واقع شده است که از سه گروه تشکیل می‌شود:

  • گروه اول مجموعه جزیره‌های مرکزی نظیر: (Terceira, Sao Jorge, Pico, Graciosa and Faial)
  •     گروه دوم مجموعه جزیره‌های شرقی نظیر : (Santa Maria and Sao Miguel)
  •    گروه سوم مجموعه جزیره‌های غربی نظیر: (Flores and Corvo islands)

این جزیره برای اولین بار در قرن ۱۴ در سال ۱۳۱۷ در اقیانوس اطلس کشف شد. پایتخت این جزیره بیش از ۲۵۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد. آزورس به مانند بهشتی با آفتابی سازگار، سواحلی باشکوه و مناظری بزرگ و زیبا است که  در آنجا می‌توان فعالیت‌های زیادی در زمینه تفریحات آبی از قبیل ماهیگیری در اعماق دریا، تماشای نهنگ‌ها، شنا‌کردن با دلفین‌ها، قایقرانی و غیره را تجربه کرد. همچنین این جزیره به واسطه پنیر‌های محلی و میوه‌های گرمسیری بی‌نظیرش محبوبیت زیادی یافته است.

علاوه بر این، امروزه آزورس محلی برای سوخت‌گیری هواپیما‌ها، کشتی‌های کروز و محلی برای حمل و نقل بین‌المللی به حساب می‌آید و در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور پرتغال نیز است.

جزیره Madeira

جزیره ۲

این جزیره در سال ۱۴۱۹ توسط ناو‌های پرتغالی کشف شد. مجمع الجزایر Madeira یکی دیگر از جاذبه‌های  فوقالعاده زیبا در مرکز اقیانوس اطلس به حساب می‌آید که شامل جزیره Porto Santo و دو جزیره غیر مسکونی دیگر است .در این جزیره کوهستانی، قله‌ای با ارتفاع ۱۸۶۰ متر وجود دارد که  هنوز ریشه‌های آتشفشانی در آنجا  دیده می‌شود اما گردشگران نباید نگران باشند چرا که  فعالیت این آتشفشان  ۶۵۰۰ سال پیش متوقف شده است. آتشفشان‌های آن زمان باعث شد تا در این جزیره ارتفاعات زیادی به وجود آیند.

این ارتفاعات بعد‌ها با انبوهی از پوشش‌های گرمسیری به چشم‌اندازی زیبا مبدل شد. مجموعه‌ گل‌های زیبا و جنگل‌هایی با انبوهی از مه باعث به وجود آمدن درجه حرارتی ملایم در طول سال برای این جزیره شده است. موز و نیشکر و میوه‌های گرمسیر از تولیدات این جزیره است، اما در سال‌های اخیر بخش عظیمی از رشد اقتصادی آنجا به واسطه افزایش گردشگران بوده است. شمال این جزیره‌ها را جنگل‌های انبوه تشکیل داده‌اند و جنوب آن روستاهای زیبای را در بر دارد که در بین آنها هتل‌های مجلل، آماده جذب گردشگران هستند.

استراحتگاه‌های لوکس و زیبا و استخر‌های آب گرم، زمین‌های گلف و تنیس، زمین‌های اسب‌دوانی، ماهیگیری و غیره تنها چندی از سرگرمی‌های معروف این جزیره است و باید دانست که مردمان این جزیره نیز بسیار مهمانپذیر و مهربان هستند. در واقع باید بدانید که شما می‌توانید هر آنچه که برای یک تعطیلات مورد نظرتان است در این جزیره زیبا بیابید.

جزیره Lisbon 

جزیره لیسبون

لیسبون در نزدیکی پایتخت پرجمعیت پرتغال واقع شده است. این جزیره با مساحت ۳۰۰۰ هکتار جزیره‌ی عظیم و عجیبی است که به عنوان یکی از گران‌ترین جزیره‌های دنیا به حساب می‌آید. بنابراین اگر به لوکس زندگی کردن فکر می‌کنید، این جزیره مکان مناسبی برای شما است. به نظر می‌رسد سرمایه‌داران در آینده با سرمایه‌گذاری در این جزیره آن را به جمع ۳ جزیره گران‌قیمت دنیا اضافه کنند. 

مطالب مرتبط:

منبع travelvivi

دیدگاه