ماه عسل در پکن؛ راهنمای سفر و آب و هوا

هانیه احمدی | چهار شنبه, ۹ دی ۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

شهر بی‌نظیر پکن در چین با مناطق دیدنی‌ فراوانش  یکی از مقاصدی است که باید حتما در صدر شهرهایی قراردهید که در طول زندگی‌تان باید ببیند، ُخصوصا برای دوران شیرینی مانند ماه عسل. پکن خانه‌ی شهر ممنوعه چین، یکی از عجایب هفت‌گانه دنیا یعنی دیوار چین و معبد زیبای بهشت است ( مکانی که در گذشته امپراتوران چینی در آن به عبادت می‌پرداختند). اگر تصمیم گرفتید که این شهر زیبا را با جاذبه‌های فراوان و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های منحصربه‌فردش برای سفر خود انتخاب کنید، این مقاله کجارو را از دست ندهید.

اطلاعاتی که قبل از سفر باید بدانید

  • وسایل ضروری: ویزای توریستی و پاسپورتی که حداقل از زمان ورود شما به این کشور یک ماه دیگر اعتبار داشته باشد.
  • زبان:  چینی (مندرین)
  • پول رایج: یوان یا رنمینبی (RBM)
  • مدت زمان پرواز: مدت پرواز از تهران تا پکن در حدود هفت ساعت و نیم است.

بهترین زمان برای مسافرت

بهترین آب و هوا

بهترین ماه‌ها برای بازدید از این شهر زیبا اوایل پاییز و بین سپتامبر و اکتبر است، زمانی که هوا نسبتا خشک و گرم است. فصل بارانی در پکن از ژوئن تا سپتامبر است، زمانی که ممکن است هوا بسیار گرم باشد.

بهترین قیمت

برای پروازهای ارزان‌تر بهتر است بهار یا زمستان را برای رفتن به این شهر انتخاب کنید.

جاذبه‌های شهر پکن

بازدید از دیوار عظیم چین

دیوار چین
دیوار چین 

یکی از بناهای تاریخی بسیار مشهور کشور چین که جز عجایب هفت‌گانه جهان نیز محسوب می‌شود، دیوار زیبای چین است. دیواری که نزدیک به ۴۰۰۰ مایل را از شرق به غرب و در میان کوه‌ها و دره‌ها کشیده شده است. توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان بازید ازآن را از دست ندهید. اما اگر برای بازدید از این دیوار به‌دنبال مکانی خلوت‌ترهستید، به شهری در همان نزدیکی به نام موتیان یو( mutianyu ) بروید که بخشی از دیوار چین در آن قرار دارد( البته مکانی است که توریست کمتری را جذب می‌کند). 

بخشی از دیوار چین در شهر موتیان یو 

حتما چای بنوشید

برای یک تا دو ساعت از مناطق توریستی فاصله بگیرید و به یکی از چایخانه‌های شهر که به‌وفور هم یافت می‌شوند، بروید. زمانی که درآنجا هستید در کمال آرامش به صندلی خود تکیه بدهید، روزنامه بخوانید یا با همسرتان صحبت کنید و از نوشیدن چای جاسمین ( jasmine) لذت ببرید. بسیاری از این چایخانه‌ها با  اشیایی از سلسله بزرگ مینگ در چین تزیین شده‌اند و حتی در برخی  از آن‌ها موسیقی سنتی چینی به‌صورت زنده نواخته می‌‌شود که فضا را دلنشین‌تر خواهد کرد. 

در معابد زیبای پکن وقت بگذرانید

اصلا لازم نیست که برای دیدن راهبان بودایی مسافت بسیاری زیادی را تا تبت بروید، بلکه کافی است به معبد زیبا و قدیمی یانگهی Yonghe)  ) یا معبد لاما که یکی از بزرگترین معابد بودایی تبتی و محلی برای عبادت بسیاری از راهبان تبتی است، بروید.

معبد لاما
معبد لاما 

از جمله تالارهای زیبای این معبد تالار پادشاهان آسمانی، تالار برکات ابدی (Everlasting Blessings) و برج ده‌هزارشادمانی (Ten Thousand Happinesses) است که حتما از آن‌ها دیدن کنید، البته این‌ها فقط بخشی از جاذبه‌های این معبد قدیمی هستند. پس از بازدید از راهبان بودایی (buddlist monks ) به دیدن راهبان تائو Doaist )) در معبد ابر سفید بروید.

معبد ابرسفید
معبد ابرسفید 

سفری به شانگهای داشته باشید

 اگر فصد خرید دارید از طریق  یک پرواز کوتاه  ( البته برای این مسیر قطار هم وجود دارد) به شهر شانگهای بروید. شهری که به‌عنوان پاریس شرق شناخته می‌شود.  لوازم منزل و هرآنچه لازم دارید را در مراکز خرید این شهر مانند مرکز خریدYatai Xinyang و  نانجینگ‌رود پیدا کنید و پس از آن به پیاده‌روی در کنار رودخانه هوانگ پو (Huangpu River) رفته و علاوه بر استفاده از کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های  آن منطقه از دیدن ساختمان‌های زیبایش نیز لذت ببرید. 

امیدواریم اگر قصد سفر به پکن، این شهر زیبای چین  را دارید، این مقاله‌ی کجارو  می‌تواند راهنمای کوچکی برای  یک ماه عسل به‌یادماندنی برایتان باشد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه