با ساندویچ‌های محبوب آمریکا آشنا شوید

الناز غفور
الناز غفور جمعه، ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
با ساندویچ‌های محبوب آمریکا آشنا شوید

از زمانی که ساندویچ برای اولین بار سرو شد تا امروز، تنوع بسیار زیادی به ساندویچ‌ها داده شده است. فکر می‌کنید پرطرفدارترین آن‌ها در رژیم غذایی آمریکایی‌ها کدامند؟

نان سفید یا سبوس‌دار؟ سس سفید یا قرمز؟ میلیون‌ها روش برای درست کردن ساندویچ وجود دارد ولی آیا می‌دانید این سبک از غذا از کجا منشا می‌گیرد؟ سال‌های پیش فردی به نام جان مونتاگو دو برش گوشت را میان تکه‌های نان سفارش داد تا بتواند با دست غذا بخورد و با دست دیگرش به بازی بپردازد. حالا بعد از سال‌ها تنوع زیادی به ساندویچ‌ها داده شده ولی حالا از این سبک غذا استفاده می‌کنیم تا بتوانیم به راحتی با تلفن همراه سروکار داشته باشیم. بهتر است پرطرفدارترین ساندویچ‌های آمریکایی را با هم بشناسیم.

سال‌های پیش فردی به نام جان مونتاگو دو برش گوشت را میان تکه‌های نان سفارش داد تا بتواند با دست غذا بخورد و با دست دیگرش به بازی بپردازد

بخش های اصلی تشکیل دهنده‌ی ساندویچ کدام‌ها هستند؟

کاملا مشخص است. احتمالا جواب شما هم این است که ساندویچ از دو تکه گوشت یا خوراکی‌های دیگر میان دو تکه نان تشکیل شده است. آیا هر نانی که به دور یک سری مخلفات پیچیده شده یک ساندویچ را تشکیل می‌دهد؟ تکلیف هات داگ و همبرگر چه می‌شود؟ یا بوریتو؟ برای ساندویچ تعریف مشخصی انتخاب شده است: اولا ساندویچ باید دو تکه نان یا محصولات مشابه آن داشته باشید دوما دارای ساختاری افقی باشد. بتوانیم آن را جابجا کنیم و مخلفات درونی آن بیش از یک نوع ماده غذایی باشد. (به عنوان مثال سس درون نان ساندویچ تشکیل نمی‌دهد)

اولا ساندویچ باید دو تکه نان یا محصولات مشابه آن داشته باشید دوما دارای ساختاری افقی باشد. بتوانیم آن را جابجا کنیم و مخلفات درونی آن بیش از یک نوع ماده غذایی باشد

نیویورک معتقد است که بوریتو‌ها نوعی ساندویچ هستند. ولی در آخر اعلام شد که این غذای تنوری مکزیکی نمی‌تواند ساندویچ باشد. چون در تهیه‌ی آن نان به کار نرفته. در مقابل حوزه‌ی اقیانوس اطلاس معتقد است که برگرها هم نوعی ساندویچ هستند. ولی هات داگ چطور؟ نه!

ساندویچ‌های محبوب آمریکا

سال گذشته از آمریکایی‌ها در مورد ساندویچ‌های مورد علاقه‌شان نظرسنجی به عمل آمد. بیشتر آمریکایی‌ها به ساندویچ بوقلمون و بعد از آن گوشت و مرغ علاقه‌مند هستند. در آخر لیست ساندویچ‌هایی مثل روبنی و پانینی قرار گرفتند.

سال گذشته از آمریکایی‌ها در مورد ساندویچ‌های مورد علاقه‌شان نظرسنجی به عمل آمد. بیشتر آمریکایی‌ها به ساندویچ بوقلمون و بعد از آن گوشت و مرغ علاقه‌مند هستند. در آخر لیست ساندویچ‌هایی مثل روبنی و پانینی قرار گرفتند.

همینطور در این بررسی ثابت شد که آمریکا هنگام سفارش غذا ساندویچ‌های پیچیده که درست شدن آن‌ها به مهارت احتیاج دارد را انتخاب می‌کنند در حالیکه اگر قصد داشته باشند در منزل ساندویچ تهیه کنند معمولا به دنبال مدل‌های ساده‌تر آن هستند مثل ساندویچ کره‌ی بادام زمینی، مربا یا پنیر برشته. به بیان دیگر اگر وظیفه‌ی آماده کردن ساندویچ بر عهده‌ی خود ما باشد کمی تنبل می‌شویم. سه سال پیش ساندویچ‌های سراسر دنیا در مسابقه‌ای گرد هم آمدند تا یکبار برای همیشه خوشمزه‌ترین ساندویچ دنیا انتخاب شود. برنده‌ی این مسابقه ساندویچ گوشت خوک با پنیر پرولون بود. این ساندویچ به فیلادلفیا مربوط می‌شود.

در مسابقه‌ی دیگری که برای ساندویچ‌های گوشتی برگزار شده بود ساندویچ کنکیستادور مرغ برنده شد. این ساندویچ شامل گوشت مرغ مزه‌دار شده و کباب شده همراه با یک سس مخصوص است.

در مسابقه‌ی دیگری که برای ساندویچ‌های گوشتی برگزار شده بود ساندویچ کنکیستادور مرغ برنده شد. این ساندویچ شامل گوشت مرغ مزه‌دار شده و کباب شده همراه با یک سس مخصوص است. برنده‌ی دیگر ساندویچی با گوشت دودی مرغ، پنیر چدار و کالباس دودی مربوط به میچیگان بود.

در مسابقه‌ی دیگری که برای ساندویچ‌های گوشتی برگزار شده بود ساندویچ کنکیستادور مرغ برنده شد.

ساندویچ‌های خاص کشورهای مختلف

ساندویچ‌های خوشمزه که روی نان‌های مستطیلی کشیده سرو می‌شوند در کشورهای مختلف یکسان هستند. مگر اینکه در نیویورک باشید. در اینصورت به این ساندویچ‌ها هیرو، در فیلادلفیا به آن‌ها هوگی یا در بوستون به آن‌ها گرایندر گفته می‌شود. ساندویچ‌های عجیبی در شهرهای مختلف جهان به غذایی عادی تبدیل شده‌اند مثلا در کوبا ساندویچ خرچنگ، در فیلادلفیا استیک با پنیر، در هاوایی گوشت کباب شده‌ی خوک و در میسیسیپی ساندویچ سرخ شده‌ی موز و کره‎‌ی بادام زمینی طرفدار دارند.

در جاهای دور افتاده‌تر ایالات متحده می‌توانید ساندویچ آسیایی کباب ترکی یعنی همان گوشت کباب شده در نان پیتا میل کنید

در جاهای دور افتاده‌تر ایالات متحده می‌توانید ساندویچ آسیایی کباب ترکی یعنی همان گوشت کباب شده در نان پیتا میل کنید. بوکادیلوی اسپانیایی نان برشته‌ای است که درون آن را با سوسیس و مخلفات سرد دیگر پر کرده‌اند. باهن می نوعی ساندویچ ویتنامی با گوشت و سبزیجات است که محتویات آن داخل نان باگت قرار داده می‌شود.

ساندویچ‌های رکورد دار

با توجه به گینس بزرگ‌ترین ساندویچ دنیا ساندویچ گوشت و ذرت بود که بیش از دو تن وزن داشت. طولانی‌ترین ساندویچ دنیا در بیروت لبنان آماده شد و بیش از هفتصد متر طول داشت. محتویات این ساندویچ را سینه‌ی مرغ، کلم، گوجه و ادویه‌جات تشکیل می‌دادند.

طولانی‌ترین ساندویچ دنیا در بیروت لبنان آماده شد و بیش از هفتصد متر طول داشت. محتویات این ساندویچ را سینه‌ی مرغ، کلم، گوجه و ادویه‌جات تشکیل می‌دادند.

و اما گران‌ترین ساندویچ دنیا در نیویورک تهیه شد. این ساندویچ پنیر برشته همراه با نوشیدنی‌های گران‌قیمت سرو شد و قیمت آن به دویست دلار رسید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه