بهترین دانشگاه‌های آمریکایی در اروپا

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین دانشگاه‌های آمریکایی در اروپا
آیا سودای ادامه تحصیل در خارج را دارید؟ آیا شما نیز به دلیل برخی محدودیت‌ها امکان سفر و ادامه تحصیل به مسافت‌های دورتر و دانشگاه‌های معتبری مانند کشور آمریکا را ندارید؟ پس کافی است تا با کجارو همراه شوید تا با بهترین دانشگاه‌های آمریکایی در سطح اروپا آشنا شوید.
عده‌ای از دانشگاه‌های آمریکایی شعبه‌های خود را در سطح اروپا تاسیس کرده‌اند، ولی با این وجود سیستم آموزشی آن‌ها دقیقا مطابق با برنامه آموزشی آن کشور است. به عبارت دیگر، با تحصیل در این دانشگاه‌ها هیچ کم و کاستی یا مغایرتی در برنامه تحصیلی دانشجویان به وجود نخواهد آمد و تنها تفاوت آن‌ها با دانشگاه‌های اروپایی در منضبط‌تر بودن برنامه تحصیلی‌شان است. مزیت دیگر این دانشگاه‌ها، ارائه کلیه دروس به زبان انگلیسی است. از این‌رو، دانشجویانی که به زبان کشور میزبان به اندازه کافی تسلط ندارند، در این زمینه دچار مشکل نخواهند شد. نکته دیگر اینکه، در صورت فراهم بودن کلیه شرایط این امکان برای دانشجویان وجود دارد تا به دانشگاه اصلی انتقال یابند.مسئله اصلی در بررسی این دانشگاه‌ها، اعتبار و جایگاه آن‌ها در سیستم آموزشی کشور آمریکا است. این نکته کاملا واضح است که تحصیل در دانشگاهی معتبر، فرصت‌های شغلی عالی و نیز شانس ادامه تحصیل در مقاطع بالا در بهترین دانشگاه‌ها را به دنبال خواهد داشت. اگر به طور جدی علاقه‌مند به تحصیل در این گروه از دانشگاه‌ها هستید، با ما همراه شوید تا بهترین دانشگاه‌های آمریکایی در سطح اروپا را معرفی کنیم.

دانشگاه جان کابوت (JCU)- رم، ایتالیا

بهترین دانشگاه‌های آمریکایی در اروپا اگر علاقه‌مند به تحصیل و زندگی در شهر رم ایتالیا هستید، این دانشگاه یکی از بهترین گزینه‌ها است. رشته‌هایی مانند مدیریت بازرگانی، تاریخ هنر، روابط بین‌الملل و رشته مطالعات ایتالیا در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ارائه می‌شوند. از جمله موارد مهم در برنامه تحصیلی دانشگاه جان کابوت، توجه به فعالیت‌های کلاسی، شرکت در بحث‌ها و نیز ارائه‌های دانشجویان است. ظرفیت کلاس‌های این دانشگاه ۱۵نفر است، از این‌رو اساتید فرصت کافی برای رسیدگی به کلیه دانشجویان را دارند. و در نهایت اینکه، دانشجویان این دانشگاه از ملیت‌های مختلف و از ۵۰ کشور دنیا در حال حاضر مشغول به تحصیل در آنجا هستند.

دانشگاه بین‌المللی ریچموند - لندن، انگلستان

دانشگاه بین‌المللی ریچموند - لندن، انگلستان دانشگاه ریچموند دارای دو کمپ به نام‌های ریچموند هیل و کینگستون است. هر دو کمپ در یکی از بهترین و بزرگ‌ترین کلانشهرهای دنیا قرار دارند. رشته‌های تحصیلی نظیر بازرگانی و اقتصاد، ارتباطات، هنر و علوم اجتماعی تا مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ارائه می‌شوند. از آنجاییکه سیستم آموزشی این دانشگاه در هر دو کشور مورد تائید است، دانشجویان به هنگام فارغ‌التحصیلی می‌توانند از نظام آموزشی آمریکا و نیز انگلستان مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند. دانشجویان حاضر در این دانشگاه از یکصد کشور جهان گرد هم آمده‌اند تا این پیام را زنده نگه دارند:  وحدت در عین تفاوت.

دانشگاه آمریکایی پاریس (AUP)

دانشگاه آمریکایی پاریس (AUP) تصور کنید که برج ایفل جزئی از منظره محوطه دانشگاهتان باشد! این رویا فقط با ادامه تحصیل در دانشگاه آمریکایی پاریس به حقیقت می‌پیوندد. عملکرد سیستم آموزشی دانشگاه دقیقا مطابق سیستم علوم پایه است، به این معنی که دانشجو باید در کنار دروس اختصاصی، واحدهای دروس عمومی را نیز بگذارند. رشته‌ و گروه‌های تحصیلی موجود در این دانشگاه عبارتند از: روابط عمومی، سیاست بین‌الملل، مطالعات فرانسه و زبان‌های مدرن. از جمله سایر مزایای تحصیل در این دانشگاه امکان انتخاب دروس میان‌رشته‌ای است.

کالج فرانکلین

کالج فرانکلین کالج فرانکلین روی تپه‌ای مشرف بر لوگانو در جنوب سوئیس قرار دارد. این شهر در استان تیسینو واقع شده که گویش اهالی آن به زبان ایتالیایی است. نام این کالج برگرفته از بنیامین فرانکلین، سفیر آمریکا در اروپا است. زیرا وی عقیده داشت که این کالج می‌تواند به پایگاهی برای تبادل افکار میان مردم تبدیل شود. از جمله رشته‌های تحصیلی دایر در این دانشگاه می‌توان به مدیریت بین‌الملل، روابط بین‌الملل، بانکداری و مدیریت مالی بین‌الملل اشاره کرد. محور اصلی آموزش در این دانشگاه، سفرهای دانشجویی است. به این معنی که براساس فلسفه آموزشی دانشگاه، دانشجویان مجاز هستند تا در طول ترم به مدت دو هفته در سفرهای تعیین‌شده از جانب دانشگاه شرکت کرده و تجربه کسب کنند.

کالج آمریکایی یونان (ACG)

کالج آمریکایی یونان (ACG) کمپ این دانشگاه در فضایی به وسعت ۶۴ هکتار در منطقه آقیا‌پاراسکوی، در حومه شهر آتن قرار دارد. دانشگاه آمریکایی آتن در سال ۱۸۷۵ تاسیس شده و در واقع، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه آمریکایی در سطح اروپا است. این دانشگاه دارای ۲۱ رشته در مقطع کارشناسی و ۳۲ رشته در مرحله مقدماتی دو ساله در دو گروه مدیریت بازرگانی و علوم پایه است. مدرک تحصیلی این دانشگاه مورد تائید دانشکده علوم و هنر ACG و نیز دانشکده ALBA است. در هنگام تحصیل در این دانشگاه می‌توان نتیجه تلفیق سیستم آموزشی آمریکایی را با هوش و فرهنگ یونانی مشاهده کرد. موارد یاد شده گزیده‌ای از دانشگاه‌های برتر آمریکایی در سطح اروپا بود ولی باید به یاد داشت که به غیر از آنها موارد دیگری نیز در سطح اروپا وجود دارند. کاملا واضح است که فرد باید براساس شرایط فردی، فرهنگی، خانوادگی، مالی و .... در مورد یکایک گزینه‌ها تحقیق لازم را به عمل آورده و سپس مورد مناسب را انتخاب کند. منبع: gooverseas

مطالب مرتبط:

دیدگاه